Wie is de Mol? > ALLES OVER... > Susan
Alles over Susan
Pagina 33 / 35 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7... - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 « previous | Next »
Alles over Susan
03/19/2014 3:32 am

Junior Member

Registratie: 01/03/2014
Onderwerpen: 0
Misschien dat ik in herhaling van hoor, heb veel gelezen en nog niet terug gevonden of dit er tussen stond:

De ontbrekende envelop was die van Susan aan Aaf, waarschijnlijk was deze welke ze gepost heeft leeg of kon er inderdaad nog iets mee gebeuren. Maar misschien dat als deze leeg was, dat een lege brief niet is afgeleverd. Vandaar dan ook de lege brievenbus.

Verder ga ik groot feest vieren donderdag als Susan de mol blijkt te zijn. Ben dan erg benieuwd of ze nog terug komen op de flits van aflevering 1 (min 30) om te laten zien dat het al was laten zien. Dit heeft er bij mij in ieder geval voor gezorgd dat ik niet van Mol ben afgewijkt.

De theorie met de 7, de schoppes, haar geboortejaar, duidelijke mol logo's en nog een aantal anderen hebben dit alleen maar versterkt. Als Sofie nu de mol is........

citeren   
03/19/2014 5:29 am

Forum Fanatic

Registratie: 12/30/2013
Susan stuurde haar envelop naar Freek en niet naar Aaf.
citeren   
03/19/2014 6:13 am

Junior Member

Ik kom er net ook achter dat ik me vergist heb! Heel stom. Ben met een mol dagboek bezig van aflevering na aflevering, en was echt in de veronderstelling dat deze naar Aaf was gegaan. Excuses voor verkeerde bovenstaande info! Doet niet weg dat ik niet nog op suus zit. Hopelijk krijg ik het dagboek vandaag nog af.
citeren   
03/19/2014 6:30 am

Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014
Ik vond als ik eerlijk ben ook super veel naar Susan leiden (heb dat nooit laten zien op het forum:$), maar door bepaalde feiten blijf ik nog steeds op mijn eerste keus: Sofie!
Ik denk dat de makers ons niet zo simpel maken, om gelijk in de eerste aflevering zoveel verborgen aanwijzingen laten zien dat leidt naar de mol. Het is wie is de mol, dus niets is wat het lijkt.
Zoals met cijfers: 6,5, dat iemand een foto maakt van vissen of met de schoppen en dat zou als kijker toch ook niet leuk zijn, als je van de eerste seconde de mol al hebt gevonden. En het heet niet voor niks verborgen aanwijzingen, dus ik denk dat die ook beter verborgen zijn. Ik wil ook nog een compliment geven voor de makers, het ziet elk seizoen echt te gek uit en dit seizoen hebben jullie het zo gefilmd dat in mijn ogen het moeilijker was om de mol te ontdekken.

En wat Belinda ook al zei ik let niet alleen op de mol acties, maar ook hoe reageren ze op bepaalde dingen, kan je zien dat ze liegen en waar kan je als mol het beste de boel verpesten. (Ik weet iedere mol is anders) En voorbeeld als Freek een groen scherm kreeg of toen de zwarte vrijstelling niet of wel ingezet is, zag ik duidelijk een opluchting of verwarring (ook al is hij een acteur), dus daarom dacht ik al dat hij een gewone kandidaat is en bij Susan heb ik ook bepaalde dingen gezien denk ik je bent gewoon een kandidaat: voorbeeld toen bij de Opera bleek dat de andere haar en Owen niet hadden geraden, echt die reactie is niet gespeeld en ook als ze zag dat ze in de finale stond haar reactie op haar groene scherm is ook echt! (ook al is ze misschien een goede actrice, ik zie toch duidelijk het verschil + als ze toch de mol is dan is ze een betere actrice dan ik dacht). En bij Sofie als zij een groen scherm kreeg, is haar reactie zo geacteerd, als iemand weg is gaat, is zij als enigste niet verdrietig merk ik, als ze geld verdienen is ze ook niet echt super blij en bij een opdracht merk ik vaak dat ze of er niet mee bemoeit (hoe ze het moeten spelen) en als ze er wel mee bemoeit gaat het ook gelijk mis!

Ik ben dus zelf bang voor de mensen die op Susan zitten, echt voor de gek zijn gehouden door de makers en haar zelf. Ik denk zelf dat ze misschien wel express zo verdacht deed om gewoon in de finale te komen. Ik ben niet zeker en als ze wel de mol is dan is zij echt een betere actrice dan ik dacht!
citeren   
03/19/2014 6:57 am

Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014
Nog over de verdwenen envelop van Freek! Volgens mij denkt bijna iedereen dat Susan de envelop niet heeft meegenomen, omdat Susan de envelop heeft gestuurd, en ze had de finale vrijstelling aan Freek geven (om minder verdacht over te komen, want als Tygo zou kiezen dan viel ze te veel op als mol). Ik denk dat dit dan een van de slechtste mol acties is dan, want iedereen denkt gelijk Susan, maar niets is wat het lijkt! Sofie kan het ook makkelijk geweest zijn, want bij de eerste brievenbus waar ze alleen naar toe ging, stond ze op zo manier dat Tygo niet kon zien wat er in de brievenbus zat en de camera stond ook zo opgesteld dat de kijkers niet konden zien wat er verder misschien nog in de brievenbus lag. En bij de andere brievenbussen die geopend werden zag je precies wat er nog verder in de brievenbus lag.
citeren   
03/19/2014 8:56 am

Junior Member

Dagboek van de Mol - Susan Visser

Aflevering 1 - Schijnbeweging

Jeetje het spel gaat beginnen, ik ben nerveus. Stel dat ze me in de eerste aflevering nu al doorhebben dan is het hele spel niet spannend meer, maar de aanwijzingen en opdrachten zijn me duidelijk voorgeschreven en ik acteer me er doorheen. Ontspan....

Het eerste rode scherm voor Daphne, dat is wel even schrikken voor de andere kandidaten maar ik lach in mijn handen omdat ik weet dat ze toch nog doorgaat en het eigenlijk allemaal niet zo erg is als het lijkt.

Daarna gezelling Hong Kong in met z'n alle. Ik weet allang waar Jennifer en ik naar toe moeten, maar wil daar natuurlijk niet naar toe. We worden door de bevolking wel de goede kant op gewezen en ineens is het de ijverige Jennifer die tussen alle borden het juiste bordje ziet. Waarna we dus geld verdienen, slechte start als mol. Ik speel blij maar baal als een stekker.

Gelukkig ben ik vervolgens van Jennifer af en kom bij Maurice in het team. In een schijnbeweging (letterlijk en figuurlijk) schrijf ik MOL met de zaklamp in de lucht. Maar geen van de kandidaten heeft dit gezien. Bij het doorgeven van de code tja... daar zat de rest voor ons al fout, met uitzondering van Daphne en Jan-Willem, maar wij hadden toch ook echt maar 4 keer een knipperend lichtje gezien.

Gelukkig de eerste opdrachten zitten er op, volgens mij zitten er meer mollen in deze groep maar dat is voor mij ontzettend fijn.  Helaas voor Maurice houdt het hier al op, tja als je op Aaf en Sofie stemt dan zit je er toch echt naast. Dit krijgt hij te horen van Art in de haven tussen pilaren 6 en 5. En mijn geboortejaar is 1965, hoe duidelijk wil je ze hebben.
citeren   
03/19/2014 9:05 am

Junior Member

Aflevering 2 - Vindingrijk

Wat een geweldige ervaring was dat Kantonees toneel. Heerlijk om even weg te zijn van de groep en samen met Owen in de coulisse te zitten. Al vrij snel heb ik uitgedokterd dat Owen zijn visie heeft verloren aan Tygo  en dit bevorder ik een beetje door mijn ervringen met hem te delen.

De opdracht luidt dat Owen en ik 2 personen aan moeten wijzen waarvan wij denken dat de kandidaten zullen denken dat wij dat zijn. Ik overtuig Owen al heel snel om de 2 minst opvallende personen aan te wijzen. Daar let de groep nog niet ssn op dus dat zou een makkie moeten zijn. Ik geef hem aan dat ik denk dat ze gaan kijken naar de langste mensen dus we houden ons lekker bezig met de groep achter op het toneel. Uiteindelijk kiezen wij de 2 'langste' mensen maar wat ik dacht gebeurde, de groep heeft alleen maar oog voor de karakters gehad.

Daarna gaan we naar de film studio, hier hoef ik gewoon niets te vinden dat levert dan geen geld op. Het enige waar ik me begeef wat doet opvallen is de kelder, althans daar was ik onderweg naar toe. We hebben in alle donkere ruimtes gekeken want daar voelt de mol zich het prettigst. De hint in de regiekamer had ik al gezien bij binnenkomst, mooi en duidelijk het labyrint van Sofie en Jennifer. Zodra Aaf voorstelt om te gaan zoeken loop ik rustig de andere richting in. De kandidaten met de porto hebben toch geen oog voor de omgeving.

De enige die precies begrijpt hoe het pand in elkaar zit is Owen, heel fanatiek stuurt hij de kandidaten naar de juiste plekken, beantwoord de vragen goed en helpt zelf waar hij kan. Zodat hij er maar zeker van is dat niemand molt. Helaas maakt dat hem wel weer een stuk minder verdacht en dat heb je natuurlijk ook nodig.

Net voor de executie mochten we nog zoeken op de Jade markt naar jokers, geld, vrijstellingen en de zwarte vrijstelling. Ik weet allang wat ik wil hebben en waar het ligt, dus loop vrij rechtstreeks op mijn doel af en gelukkig ligt er nog een groene vrijstelling. Nu is het in mijn optiek logisch dat er iemand voor de zwarte vrijstelling is gegaan, dus ik bewaar mijn eigen vrijstelling nu nog. Niet omdat ik denk deze later te kunnen gebruiken, maar omdat ik door deze vrijstelling in de volgende aflevering een gewilde medekandidaat wordt. Ik vertel dan ook in geur en kleur aan iedereen dat ik deze nog heb, want zij zullen mij gaan vertrouwen hierdoor, en vertrouwen heb ik nodig....

Helaas valt de fanatieke Owen af, hij was in een tunnelvisie gekomen wat nog was bevorderd door mijn informatie. Hoe minder fanatieke kandidaten hoe beter. Sorry Owen!
citeren   
03/19/2014 9:28 am

Junior Member

Aflevering 3 - Een zware keuze.

Pfiew nou dit waren echt een aantal zware keuzes zeg! Allereerst de opdracht met de koffer of de grote zware tas. Letterlijk kiezen we hier voor de zware tas, want niets is wat het lijkt. Tevens is het voor mij de opdracht om tijd te rekken, met die koffer hadden we het echt wel gered om op tijd te komen. Als dit al bijna lukt met dat zware ding...

We zijn namelijk redelijk snel bij de boot en ik ben echt saved by the bell. Aaf belt en ik versta er vrij weinig van, ze heeft het over een trein onder het water door, maar dat wordt door de andere kandidaten al snel van tafel geveegd. Uiteindelijk stappen we op de boot, die ons al snel aan de overkant heeft.

Nu is het echt een kwestie van tijd rekken, heel ver weg zijn we namelijk niet van Aaf en Daphne. Gelukkig helpt Jennifer me een handje door de telefoon te laten vallen. Hierdoor verliezen we echt kostbare minuten wat bij mij een beetje verlichting geeft. Bij het hotel heb ik wel al door dat als we rustig boven komen dat we dan net te laat zullen zijn, dus heel triomphantelijk stap ik de kamer binnen en doe of de tijd nog niet om kan zijn. Helaas net te laat, jammer.....

Dan gebeurt er iets waar de mol alleen maar van kan dromen, het geld uit de pot wordt al verstuurd. Helaas door Sofie wel aan mij, dus dat geld is er aan het eind nog maar geen geld meer om bij de volgende opdracht in te zetten. Bedankt Jongens!

Heerlijk, we zijn op het strand, waar we moeten gan roeien tegen een team wat we zelf samen stellen. Ik kies de zware, gespierde sporters en iedereen is het met elkaar eens, tot ze erachter komen dat we tegen ze moeten roeien. Uiteindelijk wordt het wel een geweldige race, maar verdienen we geld. Millen was moeilijk in de boot vol fanatiekelingen. Maar de eers om te winnen was wel erg fijn!

En dan de duo executie. Naturlijk wil iedereen bij mij, ik heb de vrijstelling niet voor niets bewaard. Het vertrouwen van de groep groeit, want ik krijg de zware keuze om de schermen te kiezen die gezien gaan worden. Nu weet ik al een beetje welke spelers goed zitten en kies dus save dat lijkt dus heel symphatiek... En uiteindelijk gaat er dus ook niemand naar huis.
citeren   
03/19/2014 9:38 am

Junior Member

Aflevering 4 - Jennifer

Het roltrappen spel was leuk he? Tygo die al gelijk de eerste 2 cruciale woorden fout had op de letters E en F. Voor mij was het dus zo weggelegd dat ik de woorden gewoon erg goed kon onthouden en deze weer doorgeven aan de volgende. Wel wist ik dat Jan-Willem mij kon hiren vanaf zijn plekje, dus ik kon beter zoveel mogelijk wel onthouden in de hoop dat de woorden later in de lijst ergens anders mis zouden lopen. De eerste woorden zijn namelijk het makkelijkste te onhouden en deze zouden toch reeds ingevult zijn. Net als nog vele van die ik wel onthield.. cruciale woorden heb ik verder niet meer doorgegeven als koraal en netvlies die waren echt te makkelijk en heel knap dat leverde nog geld op aan het eind, jammer maar het was niet veel.

Onderhandelen daarintegen is niet de sterkte van deze groep, ik hoopte bijvoorbaad dat in deze opdracht iedereen voor zichzelf zou gaan spelen. En waar ik op hoopte dat gebeurde. Als mol wist ik welke enveloppen het geld zouden hebben. Ik moest dus of een envelop hebben met geld erin en deze ruilen met een andere envelop zonder geld, of ik zou een andere envelop moeten ruilen met een waar geld in zat. Makkie zou je denken maar het was een zenuwslopend spel, er werd namelijk zo snel geruild dat ik niet wist of ik veel invloed zou kunnen hebben. Uiteindelijk ruilt de lieve Daphne met mij haar jokers voor helemaal niets. Wat prachtig was, nu was er zeker geen geld verdient.

Om mijn lieve zachte kant nog eens te benadrukken laat ik haar eigenlijk in de positie komen dat ze me vraagt om een joker. En tuurlijk geef ik die, ik ben dat haar verschuldigd... ja ja helemaal niet maar heb er toch niets aan.

Wow dan komen de stuwdammen in beeld en deze zijn hoog joh, mij niet gezien dat ik daar vanaf zou durven. Dat komt alleen maar goed uit, want dan kan ik in de porto de verkeerde antwoorden doorgeven. Wel of niet pakken is van mij afhankelijk. Ik zorg er ook voor dat de antwoorden aan de grond overlegt worden zodat het lijkt of de andere ook mollen. Jan-Willen klomt daar op zijn gemak, is hij nu bij het eerste of tweede kokertje? oeps geen idee in ieder geval is er door ons wel weer wat geld uit de pot.

Sorry Daphne jij was de 3e in de rij die het schip moest verlaten door mij. Teveel vertrouwen gekregen doordat je veel met me omging? Ja dit kostte Owen en misschien ook wel Maurice de kop.
citeren   
03/19/2014 9:47 am

Junior Member

Aflevering 5 - Een heilge aanwijzing

De aflevering met de 2 vingers zal ik maar zeggen he? De aflevering met de heilge aanwijzing. Deze was moeilijk te verbergen aangezien ik al snel op zoek ging naar de Boeddha met de 2 vingers. Maar wezen ze nou naar links of naar rechts. Er waren 2 Boeddha's met dit soort vingers, ik heb alleen de verkeerde gefotografeerd, maar ik wist ook dat er al veel meer verkeerder foto's tussen zaten dus we zouden ze nooit allemaal goed hebben gehad. Geen geld voor de pot dus, dat is toch wel belangrijk.

Vervelgens gingen we in de speedbootjes, waar ik lekker voor op het bootje kon gaan zitten om zo de codes goed door te geven. Maar ik kon ze eigenlijk niet zo heel goed lezen, dus moesten we dichterbij zien te komen. De eerste code was al vrij snel genoteerd, maar zonder de andere code zouden we nog geen geld verdienen. Net daarna lagen wij uit het spel, op de boot van Jan-Willem probeerde Aaf nog een beetje te mollen met de laatste code, maar helaas was Jan-Willem daar niet voor in en gaf de goede codes door aan Art. Je wordt bedankt J-W!

De 2 vingers kwamen vervolgens weer terug in een afbeelding van de heilige in de kerk in de Filipijnen. Eindelijk lekker weer dus ik wilde met deze opdracht wel naar buiten. Onder deze noemer mocht ik dan ook samen met Jennifer op pad. Maar eigenlijk wilde ik gaan lopen om zo geld te kunnen verliezen. Door heel traag te gaan en op hoekjes soms zelfs still te vallen hebben we heel wat geld verloren. En we hebben ook nog ons eigen pad een keer gekruist wat Jennifer nog niet eens door had. Op het laatste hebben we nog mooi kunnen versnellen om wel precies op tijd in de kerk terug te zijn. Dit om er maar zeker van te zijn dan we wederom niet verdient hadden.

Na zo'n drukke dag komt er inderdaad weer een executie en wie kon het spel nu beter verlaten als Jennifer, want als je samen met de mol werkt verlies je die uit het oog. Freek had wel wat geluk aangezien zijn vrijstelling ongedaan gemaakt werd door de zwarte vrijstelling van Tygo en Sofie.
citeren   
03/19/2014 9:48 am

Junior Member

Aflevering 6 - 5 op een Rij

We begonnen met de processie, een prachtige optochjt waarin we opzoek moesten naar onze medekandidaten. De rollen welke deze kandidaten speelde waren me bekend en aan mij om ze niet te herkennen. Maar om Tygo konden we echt niet heen, hij was zo duidelijk te herkennen tussen al die kleine mensen. Daarintegen was Jan-Willem in geen velden of wegen te bekenen, en deze leverde dus ook geen geld op voor de pot.

Nu kwam het moment waar ik al die tijd naar uit had gekeken: ik mocht eindelijk geld posten, als allerlaatste was natuurlijk heel tactisch, want dat zou het hoogste bedrag kunnen zijn. Helaas zal deze envelop nooit aankomen op Ellis island, want zoals ik zeg kan er niets meer met het geld gebeuren, en ik geef de crew een duidelijke blik. Daaaag 1750 euro deze zit niet in de envelop dankzij een mooie verwisseling.

Daarna mogen wij ons aan gedragen als mannen, lekker racen over het strand. Als ik ook maar iets te dicht bij het water zou gaan rijden zouden we daar vast kunnen lopen. Dus mijn missie was bij deze opdracht zorgen dat we vast zouden komen zitten in het zand. Alleen als mol ben je afhankelijk van de andere kandidaten en in dit geval kwamen ze ons op tijd redden. Even hoopte ik er op dat ook zij vast zouden raken in het zand, maar dit gebeurde helaas niet. Geld voor de pot dankzij de sterke mannen.

Oei toen kwam de verwarringsopdracht met als doel een blik in de toekomst te krijgen. Dat was spannend zeg, als 5e ben ik aan de beurt en mag het kerkje binnen, waar ik ook het 5e knopje in de rij neem om het filmpje te bekijken.  Dit filmpje begint, contra van de anderen, met het mol logo. Ik lach er even om maar dan gaat de camera naar mijngezicht en doe ik heel ingespannen. Ik zie wagentjes en posters met WANTED, en een doorschijnende vrijstelling, de vrijstelling voor de finale. Tevens kijk ik dan nog vluchtig naar de schoppen die is afgebeeld op de muur en verlaat daarna het kerkje om me bij de andere te mengen.

Na de executie moest Aaf het spel uit, dit keer vond ik het echt niet leuk maar ook voor haar gold dat ze te dicht bij kwam waardoor ze haar visie was verloren. Voor mij was zij in ieder geval de 5e in de rij die moest gaan.
citeren   
03/19/2014 10:09 am

Junior Member

Aflevering 7 - ... moet je zien

De windmoelns, voor mij echt echt echt de engste opdracht van al deze afleveringen. Ik wist dat deze komen ging maar wilde het toch proberen om boven te komen. Ik moest en zou van het uizicht kunnen genieten. Maar helaas half weg was ik enorm bang en ben naar beneden gegaan. Jammer ik wist toch wel dat er geen geld boven lag en dit zou me misschien wel verdacht maken als mol. Wat juist niet mijn bedoeling was, maar die trap was echt te enge. knap van Jan-Willen en Freek dat ze helemaal boven zijn gekomen en dat Jan-Willem het geld nog mee had genomen. Hij had dan ook erg goed gespeeld.

De coördinaten opdracht volgende na de windmolens. Jan-Willem geeft hier duidelijk een voorbeel van hoe het wel zou hebben gemoeten om het raadsel te hebben kunnen oplossen. De puntjes hadden met elkaar verbonden moeten worden en dan had je de bingerafdrukken vast wel kunnen zien. (...moet je zien)). Maar door de enorme tijdverspilling van Freek en Sofie had ik alle tijd om het niet te begrijpen. Tygo had ik niets aan, merkte al vrij snel dat er geen informatie uit zijn richting kwam. Nu was het op het laatst toch gokken, want niemand zou hebben geweten wat de goede was. Nou 75% kans dat je de verkeerdde kiest, en laat dat nou met toeval gebeuren.

Slimme Sofie die van tevoren nog begon over de vingerafdrukken, ik wist natuurlijk allang dat het de vingerafdrukken zouden zijn, maar ook dat we 4 vingerafdrukken te zien zouden krijgen. Zelfs wist ik al welke eigenschappen cruciaal zouden zijn voor het herkennen van de juiste, maar dank aan de medekandidaten dat ik lekker mis liep.

Het Topito spel was enorm spannend, hiervoor heb ik me al heel lang ingespannen. Dit spel gaat namelijk voer gunnen en de kandidaten moeten me wat gunnen want ik wil die hele oranje Topito. Dis is de enige manier om geen extra geld in de pot te krijgen en toch lekker fanatiek mee te kunnen onderhandelen. Bij mij waren de oranje stukjes al in mijn tasje dus kon uitgaan van een begin postitie van 2 oranje stukjes. Daarna lagen de goede stukken bij de juiste mensen. Freek en Jan-Willem.  Met al mijn overtuigingskracht heb ik deze weten los te peuteren, ach zij hebben er ook wat aan... nu zijn we allemaal door naar de volgende ronde. Wederom Jan-Willem weer die nog wat geld in de pot weet te brengen maar de rest is veel meer bezig zich als mol te profileren.
citeren   
03/19/2014 10:22 am

Junior Member

Aflevering 8 - de lachende derde

Wooow wat een prachtig land, we zijn aangekomen op een klein eilandje en worden daar alleen gelaten. We moeten gaan Robinsonnen op Turtle Island. Hier was voor mij even een moment van adem halen, iedereen werd relax en we konden eens rustig 'praten'. Ik heb meer geobserveerd wat de andere zoal deden en beetje zitten vissen, letterlijk en figuurlijk. Tot dat het bootje ons kwam halen voor het volgende spel.

5 op 1 rij, dat gingen we spelen voor de mogelijkheid tot een vrijstelling voor de finale. Ik heb die vrijstelling niet nodig maar vind het wel leuk om deze porberen af te pakken. Heel toepasselijk krijg ik de kleur groen voor dit spel. Helaas lig ik als derde uit het spel en verlaat, stieken lachend, het tomeel. De vrijstelling is voor Freek of Tygo.

Na nog even op het eiland terug te worden geplaatst en genoten te hebben van een hele mooie sterrenhemel is het tijd voor de verlossing, het is de kandidaten gelukt om maar van 1 kist gebruik te maken. Er heeft ook niemand iets gezegd over de 2e kist, dus dat leek mij niet handig.  Sofie, Jan-Willem en ik mogen bepalen wie de vrijstelling doet toekomen en mijn voorkeur gaat uit naar Freek omdat ik het idee heb dat hij mij totaal niet verdenkt en dat we een soort pact hadden afgesproken.

Zo en nu op jacht naar Freek in plaats van naar mij. Even de ogen de andere kant op. Ik wist van welke kant Freek zou moeten komen en ben in dezelfde riching gaan lopen. Hij zal mij gezien hebben maar ik hem niet. Zodra hij mij voorbij is bestaat er voor mij dan niet meer de mogelijkheid dat ik hem nog had kunnen tegen komen. Tevens ben ik lekker ver weg van de plek waar Art zich bevind dus als het snel cruciaal wordt ben ik nooit op tijd. Alleen gooit dan Jan-Willem roet in het eten. Hij vind Art al heel snel, en iedereen verzamelt zich om Art heen. Gelukkig missen we freek op de laatste snik, lat het aan de hond? Of was Freek eigenlijk al eerder bij Art dan dat wij daar waren? We zullen het nooit weten.

De executie was een heel spannend moment voor Freek denk ik, met zijn vrijstelling in de hand. Gelukkig voor hem viel Jan-Willem af. Jan-Willem, hij was zo dichtbij en zo'n goede kandidaaat, alleen niet meer echt op mollenjacht zou je denken. Jammer dat hij weg moest maar hij heeft zijn best gedaan. En er moet toch iemand het spel verlaten?
citeren   
03/19/2014 10:28 am

Junior Member

Aflevering 9 - iets kan gebeuren

Ellis Island, het voelt als het beloofde land, de verlossing. Het is hier prachtig dat kan ik wel zeggen. Allereerst gingen we met een bootje varen om de enveloppen op te jalen die gepost waren naar aflevering 9. Wel een heel aantal goede enveloppen aan mij onder anderen. Alleen met toeval is er een brievenbus leeg. Tja iets kan gebeuren toch? Ik had het duidelijk gezegd in aflevering 6 dat er (n)iets meer met het geld kon gebeuren toch? En er is niemand die doorgaat over deze envelop. Heerlijk zo makkelijk mollen. Nu nog een executie en dan zit het spel er voor mij op, wat een opluchtinge. Dan kan ik er echt niets meer aan veranderen en zit ik zoiezo in de laatste ronde samen met Freek die de vrijstelling nog had.

Net op de laatste snik, valt Tygo af, dat is even schrikken omdat hij al een geruime tijd wel achter de goede mol aan zit. Sofie weet gewoon net even meer en heeft nog minder gespreid, dus het vrouwenpact is haar toch misschien wel goed uitgekomen. Dat zullen we pas weten wanneer alles bekend is en ik eindelijk kan zeggen dat ik de mol ben.

Voor de laatste 2 kandidaten is het nog mogelijk om de kas te spekken, zij moeten nog stellingen pakken voor de pot. Daar zal vast nog wel wat geld uit voort komen, maar niet van mij in ieder geval. Alle foute stelling kosten geld uit de pot dus ik hoop dat de verliezer goed fout zit! Voor mij was het in ieder geval leuk ronddobberen in de prachtige lagune, genieten dat het er bijna op zit en doen als of ik nog heel fanatiek flesjes pak. Maar dat is en blijft voor niets....

Nog een paar dagen en dan weet iedereen dat ik de mol ben:

Susan Visser
citeren   
03/19/2014 11:40 am

Forum Expert

Registratie: 12/30/2013
Onderwerpen: 5

Originally Posted by Claudia Kemperman:
Ik vond als ik eerlijk ben ook super veel naar Susan leiden (heb dat nooit laten zien op het forum:$), maar door bepaalde feiten blijf ik nog steeds op mijn eerste keus: Sofie!
Ik denk dat de makers ons niet zo simpel maken, om gelijk in de eerste aflevering zoveel verborgen aanwijzingen laten zien dat leidt naar de mol. Het is wie is de mol, dus niets is wat het lijkt.
Zoals met cijfers: 6,5, dat iemand een foto maakt van vissen of met de schoppen en dat zou als kijker toch ook niet leuk zijn, als je van de eerste seconde de mol al hebt gevonden. En het heet niet voor niks verborgen aanwijzingen, dus ik denk dat die ook beter verborgen zijn. Ik wil ook nog een compliment geven voor de makers, het ziet elk seizoen echt te gek uit en dit seizoen hebben jullie het zo gefilmd dat in mijn ogen het moeilijker was om de mol te ontdekken.

En wat Belinda ook al zei ik let niet alleen op de mol acties, maar ook hoe reageren ze op bepaalde dingen, kan je zien dat ze liegen en waar kan je als mol het beste de boel verpesten. (Ik weet iedere mol is anders) En voorbeeld als Freek een groen scherm kreeg of toen de zwarte vrijstelling niet of wel ingezet is, zag ik duidelijk een opluchting of verwarring (ook al is hij een acteur), dus daarom dacht ik al dat hij een gewone kandidaat is en bij Susan heb ik ook bepaalde dingen gezien denk ik je bent gewoon een kandidaat: voorbeeld toen bij de Opera bleek dat de andere haar en Owen niet hadden geraden, echt die reactie is niet gespeeld en ook als ze zag dat ze in de finale stond haar reactie op haar groene scherm is ook echt! (ook al is ze misschien een goede actrice, ik zie toch duidelijk het verschil + als ze toch de mol is dan is ze een betere actrice dan ik dacht). En bij Sofie als zij een groen scherm kreeg, is haar reactie zo geacteerd, als iemand weg is gaat, is zij als enigste niet verdrietig merk ik, als ze geld verdienen is ze ook niet echt super blij en bij een opdracht merk ik vaak dat ze of er niet mee bemoeit (hoe ze het moeten spelen) en als ze er wel mee bemoeit gaat het ook gelijk mis!

Ik ben dus zelf bang voor de mensen die op Susan zitten, echt voor de gek zijn gehouden door de makers en haar zelf. Ik denk zelf dat ze misschien wel express zo verdacht deed om gewoon in de finale te komen. Ik ben niet zeker en als ze wel de mol is dan is zij echt een betere actrice dan ik dacht!

Niet idereen ziet in die cijfers en schoppen een aanwijzing. Ik zag de schoppen ook pas als hint toen iemand de betekenis daarvan gaf. (Overeenkomstig de zwarte weduwe.) De vertaling van de aflevering en de cijfers van de pincode waren voor mij de aanwijzingen.
................
Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.

http://m0lhunter.blogspot.nl/

citeren   
Pagina 33 / 35 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7... - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 « previous | Next »
Login with Facebook to post
Preview