Wie is de Mol? > ALLES OVER... > Susan
Alles over Susan
Pagina 30 / 35 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7... - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 « previous | Next »
Alles over Susan
03/17/2014 6:22 am

Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014
Onderwerpen: 0

Originally Posted by Belinda de Vries:
Hoi Claudia, misschien heb je gelijk over de opera. Ik dacht echter dat Owen en Susan waren meegenomen door Art, dus ze hadden niet echt een keuze. hierdoor zou ze zich tegenover Owen wel compleet onverdacht hebben gemaakt.

Uitleg over de enveloppen had de mol niet nodig, die wist dit immers al van te voren. maar laat je vooral door mij niet overhalen, want voor hetzelfde is Sofie de mol en ben ik ook verblind geraakt :-)

Ze werden ook gekozen door Art, maar de makers beslissen wie bij een opdracht in een team gaat (nou bij deze opdracht) en als zij weten dat de mol hier niet kan mollen kiezen ze haar of hem niet voor deze opdracht.
citeren   
03/17/2014 6:24 am

Forum Expert

Registratie: 12/30/2013
Onderwerpen: 5

Originally Posted by Claudia Kemperman:

Hoi Claudia, misschien heb je gelijk over de opera. Ik dacht echter dat Owen en Susan waren meegenomen door Art, dus ze hadden niet echt een keuze. hierdoor zou ze zich tegenover Owen wel compleet onverdacht hebben gemaakt.

Uitleg over de enveloppen had de mol niet nodig, die wist dit immers al van te voren. maar laat je vooral door mij niet overhalen, want voor hetzelfde is Sofie de mol en ben ik ook verblind geraakt :-)

Ze werden ook gekozen door Art, maar de makers beslissen wie bij een opdracht in een team gaat (nou bij deze opdracht) en als zij weten dat de mol hier niet kan mollen kiezen ze haar of hem niet voor deze opdracht.

Je kan ook in die positie mollen.
................
Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.

http://m0lhunter.blogspot.nl/

citeren   
03/17/2014 6:33 am

Forum Fanatic

Originally Posted by Emile Chang:

Helemaal niet, hoe dan??? Je moet het geluk hebben dat de rest van de kandidaten je karakter niet uitkiezen (en je weet niet hoe zij erover denken), want dat betekent geld in de pot en als je hoort als mol zijnde dat ze je karakter geraden hebt kan je niet meer veranderen naar een andere omdat Owen je dan door hebt als mol. Leg dan eens uit hoe je kan mollen?!
citeren   
03/17/2014 6:48 am

Forum Expert

Helemaal niet, hoe dan??? Je moet het geluk hebben dat de rest van de kandidaten je karakter niet uitkiezen (en je weet niet hoe zij erover denken), want dat betekent geld in de pot en als je hoort als mol zijnde dat ze je karakter geraden hebt kan je niet meer veranderen naar een andere omdat Owen je dan door hebt als mol. Leg dan eens uit hoe je kan mollen?!

Wat zei Art in de eerste aflevering? (Volgens mij op het bootje, aan het begin van de aflevering.) Hij had het over hulp. Misschien heeft hij Susan & Owen heel bewust de opdracht gegeven om iemand te kiezen wiens rol zij zouden kunnen spelen. Terwijl de mol weet dat de groep de 'vraag' krijgt "Kies iemand die je is bijgebleven". Want ... welke rol zouden ze kunnen spelen? Toch niet 1 opdracht. Te weinig tijd om dat (beiden!) voor te bereiden. Een verkleedpartij kan buiten de schermen in enkele uren wél plaatsvinden. Denk aan de opdrachten 'meet the mole'. Het lukt de mollen om de groep te verlaten zonder dat hij/zij verdacht wordt.

In theorie kan het zijn dat de groep onopvallende personen kiezen. Dat is het lot van de mol. Opdrachten mislukken niet altijd.
................
Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.

citeren   
03/17/2014 6:50 am

Forum Fanatic

Wat zei Art in de eerste aflevering? (Volgens mij op het bootje, aan het begin van de aflevering.) Hij had het over hulp. Misschien heeft hij Susan & Owen heel bewust de opdracht gegeven om iemand te kiezen wiens rol zij zouden kunnen spelen. Terwijl de mol weet dat de groep de 'vraag' krijgt "Kies iemand die je is bijgebleven". Want ... welke rol zouden ze kunnen spelen? Toch niet 1 opdracht. Te weinig tijd om dat (beiden!) voor te bereiden. Een verkleedpartij kan buiten de schermen in enkele uren wél plaatsvinden. Denk aan de opdrachten 'meet the mole'. Het lukt de mollen om de groep te verlaten zonder dat hij/zij verdacht wordt.

In theorie kan het zijn dat de groep onopvallende personen kiezen. Dat is het lot van de mol. Opdrachten mislukken niet altijd.

Hier zit inderdaad iets in, maar ik denk zelf nog steeds dat de mol in het publiek zat.
citeren   
03/17/2014 6:59 am

Forum Fanatic

Ik hoef niet perse de mol goed te hebben, want als Susan het zou zijn zou ze ook een heel goede mol kunnen zijn.
Wel grappig dat mijn favoriete kandidaten van de serie Sofie en Susan zijn. Maar ik denk dat Susan en Sofie, wie dan ook de mol is elk in hun eigen opzicht allebei als mol best veel opvielen en soms duidelijk aan het mollen waren voor de kijkers.
citeren   
03/17/2014 7:28 am

Forum Expert

De titel van de aflevering: "Iets kan gebeuren". Er is al gezegd dat het mogelijk slaat op de uitspraak van Susan "Hier kan niets mee gebeuren!" toen ze de envelop met geld (ogenschijnlijk) op de psot deed. Maar ...

Wat zegt Susan tijdens het laatste avondmaal (Overigens ook iets heiligs)? "Dat zal toch wel gaan gebeuren?" Als reactie op de uitspraak van Sofie dat hopelijk de mol zich kenbaar maakt. De deelnemers kregen die volgende ochtend te horen wie de mol is. Wij kijkers mogen nog even wachten tot aflevering 10 (a.s. donderdag!).

De manier waarop Susan het zegt is een beetje verraderlijk. Zoals zij Aaf een Judaskus gaf.
................

citeren   
03/17/2014 8:03 am

Junior Member

Registratie: 03/13/2014
Voor mij is sowieso Susan de Mol. Dit is een redenatie die ik heb die ik zelf erg plausibel vind.

Als je kijkt naar de aflevering waarin de topito's worden verzameld, vallen een paar dingen op. Wie verdenkt wie?
Susan --> Sophie (maar Susan is mijn Mol)
Sophie --> Susan
Tygo --> Susan (en een beetje Sophie)
Jan-Willem --> Sophie
Freek --> Sophie en Jan-Willem, gespreid

Jan-Willem ziet als eerste zijn scherm, aangezien hij een groene topito bij elkaar heeft. Hij krijgt een groen scherm. We weten echter dat hij één aflevering later naar huis moet. De kans is in mijn ogen vrij klein dat hij in één aflevering faliekant van mol switcht, vooral als hij bevestiging heeft gekregen met een groen scherm.
Wie had er naar huis gemoeten als Susan NIET de oranje topito in had gezet? Logischerwijs: Freek. Susan en Sophie hebben namelijk meer overeenkomsten (wanneer Susan de Mol is) dan Susan en Jan-Willem. Freek is dus gered door de groepsvrijstelling van Susan.

Freek is niet de Mol. Freek zit de volgende aflevering wel 100% op Sophie en niet meer op Jan-Willem (kan je terugkijken), dus waarschijnlijk was het nek-aan-nek over wie van die twee af zouden vallen. Het werd uiteindelijk Jan-Willem. Door de vrijstelling moest een kandidaat die wél de juiste Mol had, afvallen voor de finale: Tygo. Dit is logisch omdat Sophie meer van Susan weet door het eerder gesloten vrouwenverbond.

Dus: Susan de Mol, Sophie de winnares, Freek de verliezer.
citeren   
03/17/2014 8:10 am

Forum Fanatic

Emile dit kan een goede aanwijzing zijn naar Susan, maar omdat er zoveel aanwijzingen al naar Susan leiden zoals dat sommige titels of woorden in het Chinees net Susan klinkt, of dat je veel vissen ziet of vissersboten, of met de schoppen of heel veel cijfers enzovoort. Ben ik bang dat de makers ons al vanaf begin voor de gek hebben gehouden, want heel vaak wijzen er wel veel aanwijzingen naar de mol, maar vaak niet zo duidelijk voor de kijkers in beeld gebracht. (En zeker niet sinds aflevering 1, maar niets is wat het lijkt) En als Sofie de mol blijkt te zijn, dat wij veel verborgen aanwijzingen of bepaalde mollenstreken niet ontdekt hebben en ook al zit ik niet op Susan, ik zou meer verdachte dingen bij Susan op kunnen noemen dan bij Sofie en ik geloof niet dat ze het ons zo simpel maken.
citeren   
03/17/2014 8:17 am

Forum Addict

Registratie: 09/27/2013

Ik ga toch weer terug op een argument van mij, op de feit dat Susan niet de mol is (in mijn ogen):
Tijdens de opera opdracht deed ze een opdracht samen met Owen, daardoor was ze een tijd lang van de groep weg en dus ook bij de uitleg van de enveloppen.
Ik weet het verschilt per mol, maar volgens mij had Milouska of een andere mol een keer letterlijk gezegd: denken jullie echt dat het handig is als mol zijnde, zo lange tijd van de groep verwijderd te zijn.
Daar ben ik ook mee eens, het is als mol zijnde alleen handig als je kan mollen tijdens dat moment.

Art koos Owen en Susan uit. Daarbij, waarom zou ze bij de uitleg over de enveloppen moeten zijn als ze de mol zou zijn?

Susan en Owen die mochten voordat de groep ging raden, twee karakters kiezen die volgens de kandidaten ze misschien konden zijn. Ik heb twee redenen dat dit als mol zijnde helemaal niet handig is om daar te zitten:
- Je weet nog niet eens, welke karakter(s) de rest van de kandidaten aan zouden kunnen wijzen en misschien hadden ze wel de goede geraden en hadden ze ook nog geld verdiend.
- En als Susan wel de mol is en ze hoorde via de makers dat ze haar karakter goed hadden geraden, dan had ze nog een probleem, want ze kan niet snel een andere karakter kiezen, want Owen wist welke karakter ze voor haar hadden gekozen. En dan zou Owen gelijk door hebben dat ze de mol is.

Okay, daar zou misschien wat in kunnen zitten.  Echter, ze kozen wel heel onlogische karakters uit, Owen en Susan, dus dat zou dan wel een mooie molactie kunnen zijn. Die gekozen karakters waren bijna niet te raden.

En als je als mol in het publiek zit, kan je verzorgen de kandidaten op het verkeerde spoor te zetten, want als mol weet je (waarschijnlijk) al welke karakter(s) Owen en Susan waren. En dan is de kans ook veel groter om geen geld te verdienen.

Zie hierboven...

Ik ben zeker met deze reden niet overgehaald dat Susan de mol is. En het is ook niet gelukt dankzij het forum dus als jullie het kunnen, mag dat en probeer mij over te halen.

Dit is echt één van de redenen waarom ik echt een bewijs heb dat Susan niet de mol is. Omdat je echt op die plek van Owen en Susan niet kan mollen en als presentator weet je eigenlijk altijd wie de mol is en daarom schat ik in als Susan de mol is, Art haar naam hier niet noemde.

Ik denk zelf ook nog steeds dat de makers en ook Susan zelf bijna heel Nederland voor de gek heeft gehouden. En misschien heb je wel gelijk Belinda dat ze misschien zo voor gedaan heeft als mol, om gewoon in de finale te komen. Maar we zien het inderdaad donderdag, maar ik heb zelf genoeg bewijs dat Susan het niet is en de laatste dingen die ik op het forum gelezen heb bij Susan hebben mij wel aan het twijfelen gemaakt, maar niet genoeg. Maar ik heb zelf genoeg bewijs dat Sofie het is en zeker door de uitspraken van Art over wat de mol gedaan heeft en haar eigen uitspraken bevestigen mijn mening.

Het is maar hoe je uitspraken interpreteert. Daarbij: misschien zat heel Nederland (nou ja, een klein deel maar, JW en zelfs Tygo werden ook veel verdacht) op Susan, maar van de finalisten enkel Sofie. Mocht Susan de mol zijn dan was dat dus voor haar medespelers niet zo duidelijk... En daar gaat het toch uiteindelijk om.
citeren   
03/17/2014 8:41 am

Forum Fanatic

Erik dat heb ik later ook bevestigd dat Art hen uit koos, maar hij heeft dit waarschijnlijk met de makers afgesproken als de mol in het publiek zat of niet. Want als de makers zien dat ze bij een bepaalde opdracht helemaal niet kunnen mollen, zet je de mol er niet bij. Ik geloof zelf nog steeds, dat de mol in het publiek zat, omdat in mijn ogen de mol daar beter kan mollen. Want bij Susan & Owen moet je nog maar hopen dat ze je niet raden ook al hebben ze misschien heel onlogische karakters gekozen. Ik ken zelf meer mensen die op Susan zitten, wat ik lees op internet (op facebook en twitter) en dat vind ik ook niet onlogisch, want ze is verdacht, maar voor mij leidt alles wel heel veel naar Susan en al sinds aflevering 1 en dat is bij Sofie niet. Daarom denk ik ook dat Susan het niet is. En wel grappig hier op forum hoor je veel mensen die op Susan zitten, maar als je naar mol talk kijkt en naar de bners die ooit mee deden aan Wie is de mol zaten, de laatste tijd steeds Sofie zeggen als mol, en een beetje maar vooral alleen in het begin Susan, maar we zien het aflevering 10 wel wie het nou is...
citeren   
03/17/2014 9:06 am

Junior Member

Erik dat heb ik later ook bevestigd dat Art hen uit koos, maar hij heeft dit waarschijnlijk met de makers afgesproken als de mol in het publiek zat of niet. Want als de makers zien dat ze bij een bepaalde opdracht helemaal niet kunnen mollen, zet je de mol er niet bij. Ik geloof zelf nog steeds, dat de mol in het publiek zat, omdat in mijn ogen de mol daar beter kan mollen. Want bij Susan & Owen moet je nog maar hopen dat ze je niet raden ook al hebben ze misschien heel onlogische karakters gekozen. Ik ken zelf meer mensen die op Susan zitten, wat ik lees op internet (op facebook en twitter) en dat vind ik ook niet onlogisch, want ze is verdacht, maar voor mij leidt alles wel heel veel naar Susan en al sinds aflevering 1 en dat is bij Sofie niet. Daarom denk ik ook dat Susan het niet is. En wel grappig hier op forum hoor je veel mensen die op Susan zitten, maar als je naar mol talk kijkt en naar de bners die ooit mee deden aan Wie is de mol zaten, de laatste tijd steeds Sofie zeggen als mol, en een beetje maar vooral alleen in het begin Susan, maar we zien het aflevering 10 wel wie het nou is...

Ik vind het JUIST wel een goede positie om als Mol te zitten. Je kan namen samen met een andere kandidaat een heel logische verklaring bedenken over wie je zou kunnen zijn. Dit dekt je ontzettend in, terwijl je toch prima kan mollen, want je zit samen met maar één kandidaat die jou absoluut niet verdenkt en je dus ook niet gaat remmen in je gedachtegang. Let wel dat de Mol weet wat de kandidaten te zien krijgen als ze niet in de coulissen zitten: op het briefje dat ze kregen, stond heel duidelijke verwijzingen naar een prins e.d. die zij toen al opvatten als "Oh, dat zijn Susan en Owen vast!". Het enige wat Susan hoefde te doen, was ervoor te zorgen dat zij díé in ieder geval niet kozen, omdat de andere kandidaten dat waarschijnlijk wel zouden doen.
Bovendien, die positie maakt je minder verdacht. Dubbelbluf van de Mol? Ik vind het een erg plausibele optie!  
citeren   
03/17/2014 9:09 am

Junior Member

Nog iets: weten we allemaal nog dat we het verdacht vonden dat Susan als Mol Freek door liet gaan met de vrijstelling? Dit zou immers toch rente opleveren voor de Pot?

Freeks envelop is vermist Misschien was het helemaal haar bedoeling om hem er zo lang in te houden.
citeren   
03/17/2014 9:17 am

Forum Fanatic

Ik deel jullie mening ook hoor Floortje, maar ik denk er gewoon een beetje anders over dan jullie. En ik zelf heb gewoon vanaf het begin al een andere mol en daar stap ik ook niet meer vanaf.
citeren   
03/17/2014 9:23 am

Junior Member

Ik deel jullie mening ook hoor Floortje, maar ik denk er gewoon een beetje anders over dan jullie. En ik zelf heb gewoon vanaf het begin al een andere mol en daar stap ik ook niet meer vanaf.

Dat is prima, maar haar uitsluiten omdat ze bij de Opera-opdracht niet in de zaal zat, is in mijn ogen geen goede reden. Ze kon daar júíst fijn ongezien Mollen !
citeren   
Pagina 30 / 35 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7... - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 « previous | Next »
Login with Facebook to post
Preview