| 01/09/2014 11:03 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/09/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 3
 OFFLINE | En wat ik ook zag bij de titels:
Schijnbeweging - Vindingrijk |
|
|
| 01/09/2014 11:05 am |
 Cool Senior Member

Registratie: 01/09/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 67
 OFFLINE | Originally Posted by Gea van den Berg-Witte:
Originally Posted by Emile Chang: Hallo! Hebben jullie het stukje van 55 seconden (1 minuut van aflevering 2) al gezien? Is de titel van de aflevering jullie opgevallen?
Nou ... de vertaling van de titel is "Susan de mol"! (Zúzhìduōmóu (Controleer de uitspraak!))
Of is het slechts tunnelvisie?
Het lijkt er inderdaad op!
En als je de titel van aflevering 1 (schijnbeweging) vertaalt en vervolgens naar de uitspraak luistert..
Lijkt het op 'Susan' ..
Dit is reeds allemaal al gedaan. Zie vanaf pag 2 . |
................ uE ʍǝ zıɾu ʍǝǝɹ ɥǝǝɹןıɾʞ oɯ pǝ ʇnıu ƃǝןǝıp' oopɹ ozʍǝן pǝ ʞɐpuıpɐʇǝu ɯɐɐɹ ooʞ oopɹ ɐɹʇ˙ıʞ qǝu pǝ ɯoן 4102˙ x s 痣
|
| 01/09/2014 11:06 am |
 Cool Senior Member

Registratie: 01/09/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 67
 OFFLINE | Originally Posted by Gea van den Berg-Witte: En wat ik ook zag bij de titels:
Schijnbeweging - Vindingrijk
Kijk hier hebben we wat aan Susan Visser S V |
................ uE ʍǝ zıɾu ʍǝǝɹ ɥǝǝɹןıɾʞ oɯ pǝ ʇnıu ƃǝןǝıp' oopɹ ozʍǝן pǝ ʞɐpuıpɐʇǝu ɯɐɐɹ ooʞ oopɹ ɐɹʇ˙ıʞ qǝu pǝ ɯoן 4102˙ x s 痣
|
| 01/09/2014 11:07 am |
 Forum Expert

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 5 Berichten: 740
 OFFLINE | Originally Posted by Gea van den Berg-Witte:
Originally Posted by Emile Chang: Hallo! Hebben jullie het stukje van 55 seconden (1 minuut van aflevering 2) al gezien? Is de titel van de aflevering jullie opgevallen?
Nou ... de vertaling van de titel is "Susan de mol"! (Zúzhìduōmóu (Controleer de uitspraak!))
Of is het slechts tunnelvisie?
Het lijkt er inderdaad op!
En als je de titel van aflevering 1 (schijnbeweging) vertaalt en vervolgens naar de uitspraak luistert..
Lijkt het op 'Susan' ..
Dat had ik al eerder (in dit topic) opgemerkt.
Er zijn veel woorden die, als je ze vertaalt, klinken als Susan. De gehele pincode klinkt zelfs als Susan Visser. |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
http://m0lhunter.blogspot.nl/
|
| 01/09/2014 11:08 am |
 Forum Expert

OFFLINE | Originally Posted by Gea van den Berg-Witte: En wat ik ook zag bij de titels:
Schijnbeweging - Vindingrijk
Goed opgemerkt! |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
|
| 01/09/2014 11:29 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/09/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 1
 OFFLINE | Ik denk ook dat Susan de mol is;
Ik verwijs jullie naar dit fragment(opdracht 'Seinen'  :
http://avro.nl/wieisdemol/Afleveringen/1/opdracht2.aspx#.Us7YlvTuLUU
Op 10:16 & 10:20 van de video maakt ze een beweging die zou kunnen lijken op de letter 'M'.
Op 12:54 & 13:04 maakt Susan de beweging die duidelijk een 'O' voor stelt.
Op 13:15 maakt ze een beweging wat een 'L' zou kunnen zijn, daarnaast schrijft ze nog iets met haar linker hand wanneer Maurice wegkijkt.
Misschien iets te ver gezocht, maar het zou zomaar een aanwijzing kunnen zijn en de aflevering heette notabene 'Schijnbeweging'.
Ook moest Maurice als eerste het spel verlaten, het zou kunnen dat hij geen van de vragen op Susan had gezet, omdat ze op hem niet verdacht over kwam.
Wat denken jullie? |
|
|
| 01/09/2014 1:24 pm |
 Forum Expert

OFFLINE | Vanavond (aflevering 2) kunnen de kandidaten geld veiligstellen voor de toekomst. Je zou kunnen zeggen dat ze kunnen sparen. Het woord sparen is in het Chinees "Jiéshěng". So what!? Luister (Google translate) naar de uitspraak. Klinkt als Susan!
In de aflevering van vanavond een operavoorstelling? Er is hier (en elders) gesproken over opera. Nu schijnt er een opera te zijn met de titel "Schoppenvrouw". In aflevering 1 zagen we duidelijk het kaartsymbool schoppen in beeld. Susan heeft, zo merkt iemand op een ander forum op, in een biecht gezegd "de mol moet niet snel van de kaart zijn". Schoppenvrouw? Het kaartsymbool schoppen komt overeen met de burgerlijke status van Susan: weduwe.
Over de voorstelling: Daphne vraagt "Is dat Susan links?". Het woord links is in het Chinees "Zuǒ". Klinkt ook wel een beetje als Susan.
het Chinees " |
|
| 01/09/2014 5:47 pm |
 NEWBIE

OFFLINE | Is het iemand opgevallen dat Art iets heel geks doet met zijn hand op het moment dat Susan moet aanwijzen op de iPad wie de kandidaten hebben uitgekozen voor haar? (minuut 17:15 ongeveer)
Kan het niet zo zijn dat, als Susan de mol is, zij met Art heeft afgesproken dat hij haar een seintje geeft zodat ze een fout antwoord kan geven? |
|
|
| 01/09/2014 6:06 pm |
 Forum Fanatic

Registratie: 01/07/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 436
 OFFLINE | Originally Posted by Dieuwertje Bosma: Is het iemand opgevallen dat Art iets heel geks doet met zijn hand op het moment dat Susan moet aanwijzen op de iPad wie de kandidaten hebben uitgekozen voor haar? (minuut 17:15 ongeveer)
Kan het niet zo zijn dat, als Susan de mol is, zij met Art heeft afgesproken dat hij haar een seintje geeft zodat ze een fout antwoord kan geven?
Bedoel je dit Dieuwertje? Art wijst aan wat de anderen denken, wie zij is! Er was al gezegd wie zij dachten en Art weet uiteraard ook al wat Susan en Owen denkt. Denk dat hier alleen gemold kan worden door iemand in de grote groep. Owen en Susan beslissen zelf wie zij kiezen en ik vond het op zich , van beiden geen verkeerde keuze.
 |
................ Kamp Jennifer
usɐd uıǝʇ pɐʇ osɯɯıƃǝu ʌɐu ɾnןןıǝ ɯǝǝopǝu' oz opɯ ǝu ʞoɹʇzıɔɥʇıƃ¡痣
|
| 01/09/2014 8:43 pm |
 NEWBIE

OFFLINE | Op een gegeven moment zie je op het raam achter de computerschermen van de opdracht:
1921 --> SU
AM 8:15 --> Afbeelding Mol op 8:15
625
1841
Als je op 8:15 het beeld stopt zie je Susan en Owen.
Ook is de naam Susan in nummers: 19-21-19-1-12, compleet opgebouwd uit 1921
De 625 en 1841 kan ik echter niet plaatsen. |
|
|
| 01/10/2014 2:34 am |
 Senior Member

Registratie: 01/06/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 48
 OFFLINE | Dat kan een hint zijn, de rest is dan gewoon dwaalspoor.
Qua gedrag doet Susan het voor mij uitstekend, bepaalde momenten dikt ze haar reactie wel iets aan.
Ik denk persoonlijk dat de mol het meeste zou hebben om bij de groep te zitten die moesten raden, ik zie gewoon niet wat Susan haar doel was bij Owen, zij heeft hem ook niet overgehaald iets totaal anders te doen. |
|
|
| 01/10/2014 3:28 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 3
 OFFLINE | Susan was na het mislukken van de eerste opdracht ook redelijk beschuldigend tegenover de groep. Ze zei: "Wij kunnen toch helemaal geen Chinees leren." Dat kan ook zijn om zichzelf te beschermen natuurlijk. |
|
|
| 01/10/2014 11:07 am |
 Forum Expert

OFFLINE | Originally Posted by Remco van Groesen: Susan was na het mislukken van de eerste opdracht ook redelijk beschuldigend tegenover de groep. Ze zei: "Wij kunnen toch helemaal geen Chinees leren." Dat kan ook zijn om zichzelf te beschermen natuurlijk.
Ja, makkelijk om dat geloofwaardig te brengen. Zeker voor een actrice. Het is, in voorbereiding op het spel, niet onmogelijk. Hoe makkelijk je het leert is een tweede. Echter, gezien opdracht 1 van aflevering 1 heb ik de indruk dat Susan een redelijk woordje Chinees spreekt. |
|
| 01/10/2014 11:32 am |
 Forum Expert

OFFLINE | Nou, nou, nou ... de zoektocht naar de mol in het Nederlands - Chinees woordenboek levert weer wat leuks op!
Markt = Shìchǎng (Ook dit klinkt een beetje als Susan) Zal straks (zit de aflevering nu te kijken) eens zien wat de exacte naam is van de markt.
Bekken = Gǔpén (Klinkt als kopen)
Bekkens = Péndì |
|
| 01/10/2014 12:37 pm |
 Forum Expert

OFFLINE | Vlak voor Jennifer de markt op mag zegt Art tegen haar dat het een markt is waar veel jade verkocht wordt. Op de markt veel sierraden. Sierraad/sierraden is in het Chinees "Shǒushì". Ook dit klinkt als Susan. Daarbij "Zhi" is mol (uitspraak lijkt op shi). Ofwel: Suus mol? |
|