Wie is de Mol? > ALLES OVER... > Susan
Alles over Susan
Pagina 28 / 35 1 - 2 - 3.. - 26 - 27 - 28 - 29 - 30.. - 32 - 33 - 34 - 35 « previous | Next »
Alles over Susan
03/14/2014 5:32 pm

Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014
Onderwerpen: 0
Ik denk dat het maar zo lijkt dat Susan die ene envelop met de naam van Freek niet meegenomen heeft. Want ik denk ten eerste ze laten waarschijnlijk zo'n mol actie niet duidelijk zien en het lijkt meer op zand. En de mol heeft waarschijnlijk inderdaad wel de envelop met de naam van Freek laten verdwijnen, maar zonder dat wij het nog zagen.
citeren   
03/15/2014 5:46 am

Forum Fanatic

Ik heb paar redenen dat Susan zeker weten geen mol is:
- Bij de opera is het helemaal niet handig als mol dat de rest van de kandidaten moeten kiezen wie je misschien als personage kan hebben gespeeld. De eerste reden is als mol is het vaak niet handig om van de groep verwijderd te worden met een andere kandidaat (het is alleen handig als je echt duidelijk kan mollen) en de tweede reden is je moet nog maar geluk hebben dat de kandidaten in het publiek je niet raden en je kan ook niet snel een andere character kiezen, omdat Owen je dan door heeft
- Bij de windmolens is het helemaal niet handig als mol de opdrachten zo goed mogelijk te doen, want je verzorgd zo dat de kandidaten minder keuze hebben en dat de kans groter is dat ze de goede windmolen kiezen waar geld ligt. En dan zou je niet zoals Susan 2 windmolens wegspelen
- Bij de topito opdracht de oranje topito's hebben, je verzorgd zo wel dat er geen 2000 euro in de pot gaat, maar je maakt jezelf te verdacht en heb je een probleem dat de kandidaten willen weten waarom je het doet. En dus is het voor de mol helemaal niet interessant om ze te hebben.
citeren   
03/15/2014 6:19 am

Cool Senior Member

Originally Posted by Claudia Kemperman:
Ik heb paar redenen dat Susan zeker weten geen mol is:
- Bij de opera is het helemaal niet handig als mol dat de rest van de kandidaten moeten kiezen wie je misschien als personage kan hebben gespeeld. De eerste reden is als mol is het vaak niet handig om van de groep verwijderd te worden met een andere kandidaat (het is alleen handig als je echt duidelijk kan mollen) en de tweede reden is je moet nog maar geluk hebben dat de kandidaten in het publiek je niet raden en je kan ook niet snel een andere character kiezen, omdat Owen je dan door heeft
- Bij de windmolens is het helemaal niet handig als mol de opdrachten zo goed mogelijk te doen, want je verzorgd zo dat de kandidaten minder keuze hebben en dat de kans groter is dat ze de goede windmolen kiezen waar geld ligt. En dan zou je niet zoals Susan 2 windmolens wegspelen
- Bij de topito opdracht de oranje topito's hebben, je verzorgd zo wel dat er geen 2000 euro in de pot gaat, maar je maakt jezelf te verdacht en heb je een probleem dat de kandidaten willen weten waarom je het doet. En dus is het voor de mol helemaal niet interessant om ze te hebben.

Dagboek van de mol aflevering 2:

Hoewel... ongezien... Wat vond je van de opera? En van de tv-studio? Je hebt me gezien, dat is zeker. Maar of je me gezíen hebt, dat weet ik nog zo net niet.

Bij de windmolens heb ik nog nooit de mol zo bezig gezien, nou ja op Inge Ipenburg na, toen zij van die toren kwam met haar huilen en trillende handen.
Susan deed hetzelfde, niet durven, net niet halen en daarna verontschuldigen en traantjes.

De oranje topito is juist zo duidelijk, ze wilt de lieveling blijven, dus doet ze dit. En geen geld in de pot, mooi meegenomen.

Nee Claudia, je moet toch echt met betere argumenten komen.
Sofie heeft meer geld in de pot gekregen dan Susan.
citeren   
03/15/2014 6:25 am

Cool Senior Member

Weet je Claudia wat me wel erg bezig houdt is de zwarte vrijstelling die elke keer Sofie had, wat zit daar achter?
citeren   
03/15/2014 6:44 am

Forum Fanatic

Volgens jou heeft Susan misschien minder geld verdiend, maar totaal hebben ze beide geen geld verdiend. En ligt maar hoe je na kijkt bij de feiten dat Susan wel of niet de mol is. En ik ga verder ook niet meer mee bemoeien, ik zeg blijf lekker maar op Susan, dat maakt mij niks uit, maar ik heb genoeg bewijs dat Sofie de mol is. En ik dacht al dat Sofie de mol is, maar door de uitspraken van Art leidt de laatste stukjes ook naar haar en zij heeft ook veel uitspraken in deze aflevering gezegd wat de mol eventueel zal doen. En ik zeg als enigste luister nog eens heel goed naar de uitspraken van Art op het eind en alleen naar die van Susan en Sofie, bij de ene gaat over haar kandidaat carri
citeren   
03/15/2014 6:51 am

Forum Fanatic

Originally Posted by Quirine van Genderen:
Weet je Claudia wat me wel erg bezig houdt is de zwarte vrijstelling die elke keer Sofie had, wat zit daar achter?

En weetje bij de zwarte vrijstelling heb je als enigste heel veel invloed in het spel, omdat je onrust verzorgd in de groep en toevallig heeft de mol zelf ook graag het hele spel in handen en dankzij de zwarte vrijstelling heb je nog meer invloed op het spel.
citeren   
03/15/2014 6:56 am

Forum Fanatic

Waarom laten ze niet mijn hele bericht zien wat ik zei? Nou ja ik zeg de tekst later nog wel een keer...
citeren   
03/15/2014 7:24 am

Forum Fanatic

Volgens jou heeft Susan misschien minder geld verdiend, maar totaal hebben ze beide geen geld verdiend. En ligt maar hoe je na kijkt bij de feiten dat Susan wel of niet de mol is. En ik ga verder ook niet meer mee bemoeien, ik zeg blijf lekker maar op Susan, dat maakt mij niks uit, maar ik heb genoeg bewijs dat Sofie de mol is. En ik dacht al dat Sofie de mol is, maar door de uitspraken van Art leidt de laatste stukjes ook naar haar en zij heeft ook veel uitspraken in deze aflevering gezegd wat de mol eventueel zal doen. En ik zeg als enigste luister nog eens heel goed naar de uitspraken van Art op het eind en alleen naar die van Susan en Sofie, bij de ene gaat het duidelijk over haar kandidaat carrière en bij de andere heel duidelijk over haar mol carrière. En daardoor kan je altijd elk jaar voor de ontknoping zien we de mol is, let maar op. Bij Sofie zei Art letterlijk dat zij vanaf begin bijna als enigste echt een strategie/tactiek had en hij zei ook dat ze geen geld verdiend had en bij Susan had hij er helemaal niet over punten wat de mol eventueel had kunnen doen, alleen dat ze een geliefde kandidaat is en nog wat dingen. En heel toevallig gaat elk jaar het verhaal bij de mol over wat de mol eventueel gedaan heeft en bij de rest is meer wat de kandidaat zou doen. Kijk maar eens terug er is een heel groot verschil tussen beiden verhalen. Dus voor mij ook al zat ik al heel lang op Sofie (sinds het begin) heeft de uitspraken van Art alles duidelijk gemaakt dat het Sofie is. Maar ik zou zeggen blijf maar lekker op jullie vertrouwde mol, als jullie het zelf niet zien dat het Sofie is, want echt alles wijst nu naar haar. En Susan is gewoon een kandidaat, en waarschijnlijk de verliezer wat we zien, maar de makers en waarschijnlijk ook haar zelf hebben haar gewoon verdacht gemaakt.
citeren   
03/15/2014 7:25 am

Forum Fanatic

Gelukkig de tekst is nu goed gegaan
citeren   
03/15/2014 10:41 am

Junior Member

Registratie: 03/13/2014

Originally Posted by Jeroen Mens:
Ik denk dat Susan bewust de envelop van Freek in de brievenbus heeft laten zitten om zo te doen lijken dat zij de mol is naar Tygo. Tygo zat namelijk nog te twijfelen tussen Sofie en Susan. Tygo is daardoor volledig op Susan gaan zitten en vliegt er vervolgens uit. Gewoon slim spel van Susan. Susan wil gewoon winnen.

Hetzelfde heeft Susan denk ik ook onbewust bij JW gedaan. Susan deed schijnbaar zo verdacht tijdens de topito-opdracht volgens JW. JW tilde zelfs nog even de zonnebril van Susan omhoog om te kijken of Susan niet aan het liegen was. JW heeft na die opdracht de hotseat aan Susan gegeven waar eerst Sofie op zat.

Naar Tygo? Waarom Tygo? Tygo zat niet in haar groepje, hoe zou ze dat dan specifiek naar hem doen? Bovendien maakt dat vrij weinig uit: Freek had de Vrijstelling. Tygo zat sowieso al niet op Sophie. Voor Susan was er niets om Tygo te overtuigen.

En JW vond Sophie juist verdacht omdat die nergens te bekennen was, zegt hij zelf. Bovendien zegt hij op het einde dat hij voor één van beide gekozen heeft. Volgens mij neigde zijn uitspraak meer naar Sophie, maar het is in ieder geval niet vast te stellen door ons wie dat geweest is.

Geen goede onderbouwing dus!
citeren   
03/15/2014 11:18 am

Cool Senior Member

Originally Posted by Claudia Kemperman:
Volgens jou heeft Susan misschien minder geld verdiend, maar totaal hebben ze beide geen geld verdiend. En ligt maar hoe je na kijkt bij de feiten dat Susan wel of niet de mol is. En ik ga verder ook niet meer mee bemoeien, ik zeg blijf lekker maar op Susan, dat maakt mij niks uit, maar ik heb genoeg bewijs dat Sofie de mol is. En ik dacht al dat Sofie de mol is, maar door de uitspraken van Art leidt de laatste stukjes ook naar haar en zij heeft ook veel uitspraken in deze aflevering gezegd wat de mol eventueel zal doen. En ik zeg als enigste luister nog eens heel goed naar de uitspraken van Art op het eind en alleen naar die van Susan en Sofie, bij de ene gaat het duidelijk over haar kandidaat carrière en bij de andere heel duidelijk over haar mol carrière. En daardoor kan je altijd elk jaar voor de ontknoping zien we de mol is, let maar op. Bij Sofie zei Art letterlijk dat zij vanaf begin bijna als enigste echt een strategie/tactiek had en hij zei ook dat ze geen geld verdiend had en bij Susan had hij er helemaal niet over punten wat de mol eventueel had kunnen doen, alleen dat ze een geliefde kandidaat is en nog wat dingen. En heel toevallig gaat elk jaar het verhaal bij de mol over wat de mol eventueel gedaan heeft en bij de rest is meer wat de kandidaat zou doen. Kijk maar eens terug er is een heel groot verschil tussen beiden verhalen. Dus voor mij ook al zat ik al heel lang op Sofie (sinds het begin) heeft de uitspraken van Art alles duidelijk gemaakt dat het Sofie is. Maar ik zou zeggen blijf maar lekker op jullie vertrouwde mol, als jullie het zelf niet zien dat het Sofie is, want echt alles wijst nu naar haar. En Susan is gewoon een kandidaat, en waarschijnlijk de verliezer wat we zien, maar de makers en waarschijnlijk ook haar zelf hebben haar gewoon verdacht gemaakt.

He Claudia, relaxed.......Jij neemt maar aan dat ik Susan als mol heb, maar ik twijfel juist heel erg tussen Susan en Sofie nu.
Je reageert zo, ja hoe zal ik het noemen, anders dan anders.

De opmerking van mij van de zwarte vrijstelling had je gewoon kunnen lezen als: he ze twijfelt nu. Maar jij reageert meteen heel anders.
Niet nodig hoor. Ik recepteer iedereen zoals ze het zien maar ik kan het anders zien dan jij. Maar dat wil nog niet zeggen dat het fout is van jou of van mij.
Ieder zijn eigen mening en inzicht.

Volgende week weten we gewoon wie de Mol is.
Je zou namelijk heel goed gelijk kunnen hebben, want ze stond er echt zo ontspannen bij, dat ik best geloof dat zij het is.

Om heel eerlijk te zijn kunnen ze het alle drie wel zijn. Niets is wat het lijkt....................

citeren   
03/15/2014 11:18 am

Senior Member

Registratie: 02/02/2014
Ik heb het stukje nog een keer beeldje voor beeldje in HD terug gekeken. Achteraf is het gezichtsbedrog. Er lag echt maar 1 envelop in de bus. Het is een spleet van de bus zelf. Door de spleet zie je zand die dezelfde kleur heeft als de envelop.

Ik denk dat het allemaal show was met die ene Filipijnse postbezorger. Volgens mij is de post door iemand anders opnieuw erin gelegd. De postbezorger legt namelijk twee keer twee enveloppen op elkaar in de bus. Als Freek de brievenbus leegt, dan liggen de twee enveloppen achter elkaar in de bus.

Ik denk dat de brievenbus die Sofie opende er ook twee brieven in zaten. Ook plat achter elkaar. Sofie ging alleen naar deze bus, keek nog even achterom naar Tygo en pakte de envelop. De camera stond zo opgesteld dat je niet diep in de bus kon kijken. Sofie stond met haar rug naar Tygo zodat Tygo ook niet goed in de bus kon kijken.
Sofie nam verdacht veel de leiding in dit spel. Zij bepaalde hoe er gevaren werd en welke
bus wie zou openen.
Ook verdacht dat Art bepaalde wie met wie ging varen. Misschien had het geen invloed op het spel gehad voor de mol, maar blijft verdacht.
citeren   
03/15/2014 11:20 am

Senior Member

Registratie: 02/02/2014

Originally Posted by Emile Chang:
De pincode (Schijnbeweging) is een vertaling van de naam ... Susan Visser.

Hou er rekening mee dat de duo's bij het beantwoorden van de "vraag" mogelijk in een andere volgorde stonden dan bij het "lezen" van de lichtsignalen. Hou er ook rekening mee dat Chinezen niet van links naar rechts maar van rechts naar links lezen.

Drie = San
Vier = Su
Twee = Er
Vijf = Wis

3425 is ook de postcode van een wijk in Utrecht. De woonplaats van Sofie.
citeren   
03/16/2014 5:56 am

NEWBIE

Registratie: 02/28/2014

Originally Posted by Jeroen Mens:

Originally Posted by Emile Chang:
De pincode (Schijnbeweging) is een vertaling van de naam ... Susan Visser.

Hou er rekening mee dat de duo's bij het beantwoorden van de "vraag" mogelijk in een andere volgorde stonden dan bij het "lezen" van de lichtsignalen. Hou er ook rekening mee dat Chinezen niet van links naar rechts maar van rechts naar links lezen.

Drie = San
Vier = Su
Twee = Er
Vijf = Wis

3425 is ook de postcode van een wijk in Utrecht. De woonplaats van Sofie.

Kan kloppen dat het ook een pincode is maar ... de vertaling vind ik (omdat de vertaling van de titels van aflevering 1 én 2 allebei rechtstreeks naar Susan verwijzen: Schijnbeweging = Susan, Vindingrijk = Susan de mol), een sterkere hint. De titel van afl. 8 "Lachende derde": Susan is de 3e afvaller bij 5 op een rij maar lacht. Terwijl de anderen (JW en Sofie) zichtbaar teleurgesteld zijn.
citeren   
03/16/2014 6:22 am

Forum Fanatic

He Claudia, relaxed.......Jij neemt maar aan dat ik Susan als mol heb, maar ik twijfel juist heel erg tussen Susan en Sofie nu.
Je reageert zo, ja hoe zal ik het noemen, anders dan anders.

De opmerking van mij van de zwarte vrijstelling had je gewoon kunnen lezen als: he ze twijfelt nu. Maar jij reageert meteen heel anders.
Niet nodig hoor. Ik recepteer iedereen zoals ze het zien maar ik kan het anders zien dan jij. Maar dat wil nog niet zeggen dat het fout is van jou of van mij.
Ieder zijn eigen mening en inzicht.

Volgende week weten we gewoon wie de Mol is.
Je zou namelijk heel goed gelijk kunnen hebben, want ze stond er echt zo ontspannen bij, dat ik best geloof dat zij het is.

Om heel eerlijk te zijn kunnen ze het alle drie wel zijn. Niets is wat het lijkt....................

Oh sorry ik dacht echt dat je op Susan zit, omdat je tegen mijn argumenten in ging dat Susan niet de mol kan zijn. Maar het is waar iedereen heeft zijn eigen mening en ik sta er nog steeds achter waarom Susan niet de mol kan zijn. Weetje wat ik wel zo grappig vind is, er zijn genoeg mensen hier op het forum die meerdere seizoenen van wie is de mol gezien hebben en nog niet eens het verschil zien bij de verhaaltjes op het eind van de presentator, dat er maar 1 echt gaat over haar of zijn mol carrière. Want echt er is elk seizoen een heel duidelijk verschil te horen en het heeft niks te maken als ik nou op Sofie zit de hele tijd of niet, want als ik op Susan zat hoorde ik ook nog duidelijk dat het verhaaltje bij Sofie als enigste over haar mol carrière gaat. Maar ja die mensen die op Susan zitten, zijn heel erg ingeluisd door de makers en door haar Susan zelf. Ohja voor de mensen die toch nog twijfelen over als Sofie de mol is, ik plaats zo nog even wat uitspraken van haar op haar forum en dat je zo ook duidelijk ziet dat ze de mol is.
citeren   
Pagina 28 / 35 1 - 2 - 3.. - 26 - 27 - 28 - 29 - 30.. - 32 - 33 - 34 - 35 « previous | Next »
Login with Facebook to post
Preview