| 01/30/2014 12:38 pm |
 Junior Member

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 13
 OFFLINE | Wat mij altijd opvalt aan Jan-Willem is dat hij de anderen de fouten laat maken, daarna snel wil stemmen en dan meegaat met de fout (lichtste koffer en verkeerde kant op bij zoekopdracht, generaal en prins meteen antwoorden bij theateropdracht). Tel daarbij op dat hij nooit echt de behoefte heeft om opdrachten goed te volbrengen (te snel abseilen zodat hij kokers mist, achteraan slenteren bij de zoekopdracht, de portofoon volpraten en ouwehoeren met waterpistolen bij de loodsopdracht, maar 15 minuten willen zoeken bij de marktopdracht)...
Wat mij wel zorgen baart met JW als verdachte is dat niemand hem verdenkt of heeft verdacht. We zitten nu straks in aflevering 5, dan heeft meestal iemand het toch wel door? Ook omdat kandidaten natuurlijk informatie hebben die wij niet hebben buiten de opnames om. |
................ Volslagen Molloot ^^
Team Susan!
|
| 01/30/2014 12:42 pm |
 Junior Member

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 23
 OFFLINE | Originally Posted by Claudia Kemperman: Hij zegt dan wel tegen Freek heb jij de telefoonnummer van Daphne verwijderd, wie zegt dat hij niet gedaan heeft. En nu is mijn vraag wie heeft de verkeerde weg in geslagen dat dood liep en de trein als idee gezegd om misschien te nemen, want daardoor zijn ze ook te laat gekomen.
Toen JW vroeg wie het nummer van Daphne had verwijderd, kon hij zelf op dat moment doen alsof hij heel druk het nummer aan het zoeken was. Alle tijd dus om zelf het nummer te verwijderen. Just a theory, maar het zou slim zijn.
Freek zegt door de telefoon tegen Susan: 'we gaan nu waarschijnlijk met een trein'. Daarna hangt ie op en zegt die Chinese vrouw dat het een heel eind is. Daar reageert ie meteen op met de woorden: 'Oke, maar uh...er gaat geen trein dus ernaartoe?!'
Kan natuurlijk zijn dat ze een stukje uit de montage hebben geknipt, maar het is wel een beetje strange. |
|
|
| 01/30/2014 4:05 pm |
 NEWBIE

Registratie: 01/30/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 4
 OFFLINE | Ik wil nog wat aanwijzingen toevoegen aan de mooie lijst die we al hebben.
- Jan-Willem zegt in aflevering 5 in de test: Degene die bij mij op de hotseat zit gaat eruit, of is de mol. Dat is inderdaad zo bij iedere aflevering geweest! Dat is verdacht. Al helemaal als 2 minuten later blijkt dat zijn nieuwe verdacht: Jennifer eruit ligt! Voor mij kwam het niet als een verassing.
- In aflevering 2 of 3 wordt er in de reclame van moltalk een bord getoond met alle foto's van de kandidaten. De foto van Jan-Willem hangt helemaal onder aan het bord, zelfs half uit beeld. De mol leeft onder de grond!
- De mol wil niet in de schijnwerpers staan en hij is radiopresentator. (is al genoemd)
- Schijnbeweging is de naam van eerste aflevering en Jan-Willem schrijft Mol met de zaklamp. Ook vroeg Art de kandidaten om zich kenbaar te maken. Het woord 'kenbaar' is iets wat heel vaak wordt gebruikt met aanwijzingen naar de mol als ik het me goed herinner. Dit is al eerder genoemd.
- De tweede aflevering heet: vindingrijk. Jan-Willem vindt op het dak heel veel voorwerpen die niets met de opdracht te maken hebben! En zeg nou zelf: wat doet een speeldgoedpistooltje op het dak van een televisiestation?
- In het voorfilmpje wordt de zwarte vrijstelling (zwart is voor mij een molkleur) met het woord Mol erop getoond en onmiddelijk Jan-Willem erna! Dit is al eerder genoemd.
- Hekel aan jokers. Is ook al genoemd.
- In de korte herhaling van aflevering 4 voor aflevering 5 zegt Jan-Willem: Mol ik heb je horen mollen, dus mol ik heb je door. Wel heel opvalend dat juist zijn stukje met heel vaak mol erin wordt genomen. Wordt erna meteen "Jan-Willem wil vanavond wel posten." door tycho gezegd. (maar dit is wss gewoon tunnelvisie van mij)
- Hij heeft ook geen oog voor detail.
In het voorfilmpje zijn ook cijfers te zien getekend op een raam in het stof. Het is in het stukje met de beeldschermen in het tv-station. Lijkt me te toevallig: Ze staan op z'n kop: 625 en AMol5 en 192. Er is er ook nog een maar die kon ik niet zien. Misschien kunnen we daar iets mee?
Ik hoop dat ik het eindelijk een keer goed heb!!! |
|
|
| 01/30/2014 4:18 pm |
 Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 462
 OFFLINE | Over dat J-W steeds de afvaller als mol heeft. Kan zijn dat hij gewoon super veel geluk heeft dat hij er nog in zit of hij is de mol.
Ik herinner dat een andere mol (volgens mij Patrick) ook steeds op de afvaller zat en toch erin bleef. |
|
|
| 01/31/2014 4:20 am |
 Senior Member

Registratie: 01/06/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 48
 OFFLINE | Originally Posted by Claudia Kemperman: Over dat J-W steeds de afvaller als mol heeft. Kan zijn dat hij gewoon super veel geluk heeft dat hij er nog in zit of hij is de mol.
Ik herinner dat een andere mol (volgens mij Patrick) ook steeds op de afvaller zat en toch erin bleef.
Dit kan je pas echt weten wanneer hij afvalt. (als dat überhaupt al gaat gebeuren)
Het kan dus zo zijn dat de mol precies dezelfde dingen als Jennifer heeft gedaan deze aflevering, en aangezien Jennifer wat heeft lopen nepmollen, kan dat zeker.
A.V: Tania zat vorig jaar sinds aflevering 1 op Tim en heeft het geluk had dat tot aflevering 3 Tim vaak hetzelfde deed als Kees. Daarna ging Kees vaker met Zarayda en Paulien en ging het voor Tania mis.
Ik zie Jan Willem ook nog de mol zijn trouwens, hij luistert niet, dringt zijn eigen gezag door en hij haalt alleen geld op wanneer de groep hem echt dwarsboomt.
Tja, als de codes hebt opgeschreven kan je het niet fout gaan zeggen tegenover Art en de hele groep. Dat zou niet bepaald een goede zet zijn als mol. |
|
|
| 01/31/2014 6:01 am |
 Cool Senior Member

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 71
 OFFLINE | Valt het jullie ook op dat Jan Willem bij de achtergrond foto's gezellig met de crew aan het bowlen is?? Verder zie je nergens kandidaten bij de crew. |
|
|
| 01/31/2014 6:32 am |
 Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 462
 OFFLINE | Originally Posted by Ienie Mienie: Valt het jullie ook op dat Jan Willem bij de achtergrond foto's gezellig met de crew aan het bowlen is?? Verder zie je nergens kandidaten bij de crew.
Op die foto stond ook Tygo! |
|
|
| 02/01/2014 11:01 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 3
 OFFLINE | ik vond het begin van deze aflevering raar; Een te groot en in mijn ogen westers iemand fietst op een te kleine fiets over een te smal paadje.
Het lijkt een man en stel dat het de mol is, qua postuur zou het dan JW kunnen zijn. Of Aaf (dan is het dus eenvrouw ;-) ) |
|
|
| 02/02/2014 7:14 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/05/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 1
 OFFLINE | Ik weet niet of dit al genoemd is maar klik eens op het kopje kandidaten.
Bij de foto's staat JW precies onder een schijnwerper. |
|
|
| 02/05/2014 5:31 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 7
 OFFLINE | Op JW's shirt staat "The wave"
Een golf is een ophoping/hoopje op water. Als ik een golf beweging met mijn handen maak dan maak ik de zelfde beweging als bij een molhoop.
Hint? |
|
|
| 02/05/2014 5:33 am |
 NEWBIE

OFFLINE | |
|
|
| 02/06/2014 2:30 pm |
 NEWBIE

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 1
 OFFLINE | Tshirt van Jw.. 7 iets ronds en W. Omgekeerd op de kop..MOL.. |
|
|
| 02/06/2014 2:31 pm |
 NEWBIE

OFFLINE | JW is de mol, kan niet anders. Elke week gaat zijn mol eruit. "5 op een rij" titel van de aflevering |
|
|