| 01/12/2014 12:45 pm |
 Forum Fanatic

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 0 Berichten: 411
 OFFLINE | Ik twijfel nog steeds want ik weet het echt niet. |
|
|
| 01/12/2014 12:51 pm |
 Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 462
 OFFLINE | Originally Posted by Marjanne Mol: Ik twijfel nog steeds want ik weet het echt niet.
Oke, het is ook lastig! Mij maakt nooit zoveel uit als ik de mol goed vind (het is wel leuk natuurlijk), want blijft een te gekke serie! |
|
|
| 01/13/2014 4:22 am |
 Junior Member

Registratie: 01/10/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 14
 OFFLINE | Originally Posted by Benniede Mol:
Originally Posted by Hanneke Zijlstra: Ik vind het wel grappig en opvallend dat Jan-Willem zegt bij het zoeken naar jokers en vrijstellingen:
"dit is zo niet mijn ding, details, I hate them...vreselijk....Jokers, vrijstellingen.."
Best iets voor een mol om te zeggen: 'jokers en vrijstellingen, ik haat ze.'
Zit wat in! Details zijn voor een mol bijna niet waar te nemen. Nee een MOL is niet blind, hij ziet gewoon niet zo goed. Voor dat mensen daar over beginnen zoals elk jaar. Een mol is blind!! nee das niet waar 
Inderdaad!
Verder wel bijzonder dat hij niet houdt van een zoektocht naar jokers en vrijstellingen, maar hij dan toch op het dak (afl 2 opd.2) gaat zoeken en daarmee de uitwerking van de opdracht vertraagt.
Ik begreep dat hij en Tygo voorafgaand aan de opdracht hadden gesproken over verborgen jokers en vrijstellingen. Daardoor zou iedereen ineens tijdens de opdrachten op zoek zijn gegaan naar die dingen.
Mooie actie van de mol, om dit in de groep te gooien vlak voor er een opdracht komt waar tijd een belangrijke factor is. |
|
|
| 01/13/2014 4:34 am |
 Junior Member

OFFLINE | afl. 1 opdr. in de spotlights:
Jan Willem en Daphne hebben als enige een cijfer goed, terwijl ze niet eens het seinen hebben gezien.
Ik vind dit een mooie uitleg voor de 'schijnbeweging':
De mol maakt voor 1 keer gebruik van zijn voorkennis in het voordeel van de groep. |
|
|
| 01/13/2014 6:14 am |
 Forum Addict

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 120
 OFFLINE | in afl 2 bij opdracht 2 zie je op grafitie tekst waar zo iets staat ski zw ovE er staat boven ski(waarvan de s omgekeerd staat) een oog rond 20.03 oog in het chinees is Yǎn wat ook uitgesproken wordt als jan. Dat ZwovE is ook anders geschreven maar dat krijg ik hier niet voor elkaar
Yǎn. Shì mó'ěr = oog is de mol
|
................ de zekerste manier om bedrogen te worden, is zich slimmer te houden dan anderen
( Confucius )
|
| 01/15/2014 3:19 pm |
 NEWBIE

Registratie: 01/04/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 1
 OFFLINE | Originally Posted by Victor Koster: Volgens mij is Jan-willem de mol.
In de opdracht met de lampen schrijft hij met zijn lamp duidelijk MOL in de lucht. Hij schijnt eerst, kijkt vervolgens of de lamp het wel doet, schijnt weer, kijkt weer of de lamp het wel doet en schijnt vervolgens weer (dit is de letter M). Vervolgens draait hij rondjes met de zaklamp (de letter O). Als laatste maakt schijnt hij op en neer van boven naar beneden (dit is de letter L). Hij schrijft dus MOL in de lucht.
In de opdracht staat ook dat de kandidaten zich kenbaar moeten maken. Jan - willem heeft dat bij deze gedaan. Hij heeft laten zien dat hij de mol is.
Voor degene die dit alles wil terugkijken; minuut 38;50 van de eerste aflevering! Nadat je het hebt gezien is het echt overduidelijk dat hij MOL schrijft.
Bovendien past hij inderdaad ook als enige in het plaatje dat hij niet in de spotlight staat. Zou het zo obvious zijn dit jaar?
Ik snap niet dat er niet op deze hint verder wordt gegaan. Dit is voor mij o-ver-duidelijk een hint. Je ziet dat er ontzettend duidelijk M-O-L wordt geschenen. Zeer waarschijnlijk is dit door Jan-Willem gebeurt. Dit maakt hem voor mij hoofdverdachte tot nu toe. Ik zou het wel ontzettend jammer vinden dat het dan na een aflevering al zo goed als bekend is. Hoop nog steeds dat er wat meer hints richting Daphne gaan wijzen... |
|
|
| 01/17/2014 9:39 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/17/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 1
 OFFLINE | In aflevering 2 opdracht 3 zie je het shot van de bordjes het bordje met geld staat naar links bij alle andere kandidaten staat het bordje rechts behalve bij JW zal hij het omgedraait hebben of heeft de regie dat gedaan of is hij eerder naar de markt gegaan???? |
|
|
| 01/17/2014 11:59 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/17/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 2
 OFFLINE | JW is volgens mij de mol omdat je int het voorstukje (namen) de zwarte vrijstelling ziet en daarna JW |
|
|
| 01/18/2014 11:54 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/18/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 1
 OFFLINE | Eerder las ik ook al over zijn shirts die mogelijk aanwijzingen zouden bevatten. de afgelopen aflevering stond er Coney Island op zijn shirt wat vlakbij (het Amerikaanse)
Ellis Island ligt. Het shirt is alleen tijdens de biecht bij de executie te zien in aflevering 3.
Ik verdacht JW eerst totaal niet, maar begin nu toch te twijfelen, zeker omdat hij ook nog geen geld heeft binnengebracht.
Alleen vind ik sommige dingen zo opzichtig (zoals de hand op de foto), dat ik bang ben dat hij gewoon kandidaat is, die ons thuis op het verkeerde been probeert te zetten.
Niemand van de andere spelers verdenkt hem ook volgens mij? |
|
|
| 01/18/2014 1:40 pm |
 Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 462
 OFFLINE | Wat mij opviel voor de volgende aflevering, toen Art het rode scherm liet zien (voor de afvaller) keek hij recht uit en daar zaten: Daphne & Aaf voor en Susan & JW achter dus krijgt iemand van hen een rood scherm.
En mijn zus viel het volgende op, dat Sofie haar rug even schokte toen het rode scherm verscheen. Dus misschien is zij er ook uit, maar die zat links en niet in het midden. Dus ben benieuwd! |
|
|
| 01/18/2014 5:16 pm |
 Junior Member

OFFLINE | Het blijft me bezighouden: zien we een nep-mol, of is dit de echte?
Valt me op dat hij vaak klapt als er geld is verdiend met een opdracht, alsof hij als toeschouwer een applaus geeft ipv de overwinning viert.
JW zegt na de opdracht dat hij heel erg trots is, als Art daarnaar vraagt. áls hij de mol is, dan valt het te verklaren als:
ik ben trots op mijn hulpmolletjes die geld hebben gepost, zodat we nu 'maar' €1000,- hebben verdiend.
Verder is er in afl 3 een shot bij de eerste opdracht. Jan Willem en zijn team zitten op een doodlopende weg.
JW lijkt niet genoeg te hebben aan zijn gezichtsvermogen en voelt nog even of dit pad echt doodloopt.
Ik zeg: weer een teken van de slechtziendheid van de mol.
http://avro.nl/wieisdemol/Afleveringen/3/opdracht1.aspx In deze video staat het shot op 11:20.
 |
|
|