Wie is de Mol? > ALLES OVER... > Jan-Willem
Alles over Jan-Willem
Pagina 4 / 11 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 « previous | Next »
Alles over Jan-Willem
01/10/2014 2:25 pm

NEWBIE

Registratie: 01/02/2014
Onderwerpen: 0
Maar 1 ding heb ik JW horen zeggen waardoor ik heel erg ben gaan twijfelen of hij wel de mol is.
Wanneer er bekent wordt gemaakt dat JW mee gaat doen in seizoen 14 van de mol op de radio zegt hij namelijk iets bijzonders..
Het gesprek gaat op ongeveer 2:20 als volgt:
Art: "Er komt een mooi seizoen aan"
JW : "Ik wil bijna zeggen, aan mij heeft het niet gelegen.. Maar ik mag daar niet veel over zeggen neem ik aan"

Door deze uitspraak dat het niet aan hem heeft gelegen dat seizoen 14 een mooi seizoen werd, is voor mij de reden dat hij de mol niet zou kunnen zijn.

Hieronder is een link van het gesprek.

http://avro.nl/roodshow/extra/wieisdemol2014.aspx?r=1
citeren   
01/10/2014 5:06 pm

Junior Member

Registratie: 01/10/2014
Ik vind het wel grappig en opvallend dat Jan-Willem zegt bij het zoeken naar jokers en vrijstellingen:

"dit is zo niet mijn ding, details,  I hate them...vreselijk....Jokers, vrijstellingen.."

Best iets voor een mol om te zeggen: 'jokers en vrijstellingen, ik haat ze.'
citeren   
01/10/2014 5:39 pm

Forum Fanatic

Registratie: 01/07/2014

Originally Posted by Hanneke Zijlstra:
Ik vind het wel grappig en opvallend dat Jan-Willem zegt bij het zoeken naar jokers en vrijstellingen:

"dit is zo niet mijn ding, details,  I hate them...vreselijk....Jokers, vrijstellingen.."

Best iets voor een mol om te zeggen: 'jokers en vrijstellingen, ik haat ze.'

Zit wat in! Details zijn voor een mol bijna niet waar te nemen. Nee een MOL is niet blind, hij ziet gewoon niet zo goed. Voor dat mensen daar over beginnen zoals elk jaar. Een mol is blind!! nee das niet waar
................
Kamp Jennifer

usɐd uıǝʇ pɐʇ osɯɯıƃǝu ʌɐu ɾnןןıǝ ɯǝǝopǝu' oz opɯ ǝu ʞoɹʇzıɔɥʇıƃ¡痣
citeren   
01/10/2014 6:37 pm

Forum Fanatic

Waarom hebben ze de ladder niet gezien?. Deze hadden ze toch kunnen gebruiken om het te kort aan touw teniet te doen. J W zegt nog kan er geen touw aan vast knopen. Als hij dat stuk touw aan de ladder had vastgeknoopt hadden ze die emmer wel naar boven kunnen halen.
En ze hadden ook nog een jassen er aan kunnen knopen. Beetje dom zijn ze wel!!

................
Kamp Jennifer

citeren   
01/11/2014 10:29 am

NEWBIE

Registratie: 01/11/2014
Kijk eens bij "de Kandidaten" op deze site..Jan-Willem staat afgebeeld met een groen vlak op de achtergrond..de rest van de kandidaten hebben allemaal een rood licht-stoplicht...lijkt mij de Hint !
citeren   
01/11/2014 7:17 pm

NEWBIE

Registratie: 01/11/2014
Zijn de kleuren van de containers op het schip te linken aan het gebouw van het televisiestation:

Containers op schip:
Rood
Grijs ("MOL"
Groen

Gebouw televisiestation:
Grijs
Rood
Groen

Te interpreteren als: de mol zat op het dak?
citeren   
01/12/2014 1:18 am

Forum Fanatic

Originally Posted by Jeannet van Scherpenzeel:
Kijk eens bij "de Kandidaten" op deze site..Jan-Willem staat afgebeeld met een groen vlak op de achtergrond..de rest van de kandidaten hebben allemaal een rood licht-stoplicht...lijkt mij de Hint !

Niet overal zie je een stoplicht/roodlicht. Ook bij de eerdere afvallers geen roodlicht/stoplicht dat brand.
................
Kamp Jennifer

citeren   
01/12/2014 1:38 am

Forum Fanatic

Originally Posted by Thijs Cremers:
Zijn de kleuren van de containers op het schip te linken aan het gebouw van het televisiestation:

Containers op schip:
Rood
Grijs ("MOL"
Groen

Gebouw televisiestation:
Grijs
Rood
Groen

Te interpreteren als: de mol zat op het dak?

Stel dat het klopt wat jij beweert? wordt de Mol hier dan aangewezen!?
................
Kamp Jennifer

citeren   
01/12/2014 10:34 am

Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014
Dit bericht kan ook bij Sofie, maar bij plaats het bij JW!
Ik zat eerst vooral op Sofie, maar

Ik heb sinds deze week even bij elke aflevering opgeschreven: in welk groep iedereen zit (waar kan je de beste mollen), wie geld verdiend enzo. Ik weet ieder mol doet weer anders, maar wat mij opvalt als je alles berekend en wat de mol zou kunnen verknallen in een opdracht blijven eigenlijk, maar 2 personen (die in mij opzichten) alleen de mol nog kunnen zijn.

Ik leg het even uit per aflevering opdracht in het kort uit:

Eerst begonnen ze met de test en excutie. (wat mij vooral opviel de 5e kandidaat krijgt nu toe altijd een rood scherm)
Dus cijfer 5 komt al vaak voor. Toevallig maakt JW in beeld vraag 5 en 10! Weer 5 plus de vraag wie de mol is! (bij de eerste test!!!)
En dan denk ik wat heeft 5 dan met JW te maken als hij de mol is. Het volgende: hij maakt zijn radio debuut bij de voormalige radio 5. Dan denk je maar misschien slaat het ook bij de andere maar daar zie ik nog geen aanwijzing bij op wiki of wat dan ook.

Wat ook opviel bij de eerste aflevering maakt (Daphne allebei de keren als 5 de test!)

Maarja nu weer bij JW: Hij zit bij de eerste opdracht (aflevering) bij de markt met Maurice in team. Ik zou zelf als mol kiezen om als 1 van de laatste te komen, want je wil toch niet dat de opdracht lukt en geld verdienen. En hij kwam als laatste binnen toch nog op tijd, maar anders zou het te veel opvallen als hij dan nog te laat komt. (ook voor Maurice, maar die is eruit!)

Bij de laser opdracht (opdracht 2) kan je volgens mij het beste kiezen als mol om in de groep te zitten om te raden wat de code is. Lijkt mij?! Want daar kan je doen dat je zelf niet laat zien of wat dan ook. Toevallig heeft JW de zaklamp wel in de hand, maar misschien scheen hij niet duidelijk genoeg of niet naar hun kant (van Freek & Tygo) daar kan je zo goed mee mollen en hij had dan het getal wel goed. Maar als mol weet je de code en zo kan hij makkelijk een rook gordijn over zich hebben. Dat iedereen denkt hij niet de mol kan zijn.

Bij test 2: antwoord hij vraag 20 weer de vraag van wie de mol is!

Wat mij nu bij de excuties heel erg op viel is:
1e excutie (volgorde):
- Sofie
- Owen
- Susan
- Tygo
- Daphne (Rood)

2e excutie (volgorde)
- Daphne (dan groen)
- Freek
- Jennifer
- Aaf

En dan zegt Art nu beginnen we weer met de rest:
Wie vergeet hij nou? Maurice & JW. Is dit een vergissing van Art of is dit een schijnbeweging?

- Dan komt Maurice en die krijgt rood!

Maar JW is nooit geweest!!! Vond vreemd

Alevering 2 doe ik zo + nog wat dingen
citeren   
01/12/2014 10:57 am

Forum Fanatic

Nu aflevering 2 wat mij opviel:
Opdracht 1 (de opera)
Ik zeg zelf je kan het beste mollen als je moet zeggen wie Owen & Susan zijn. Want daar kan je ook verwarring scheppen van wie ze zijn. (En dat wil de mol graag)
En verder heb ik eigenlijk geen mening of aanwijzing erover.

Bij opdracht 2 (zoeken naar geld enzo.)
Vond ik meerdere mensen verdacht, maar ik denk dat je als mol wil verwarring verzorgen en dat niemand anders die opdracht meer kan maken. (dus zeker geld niet in de pot gaat)
Verwarring maken deed JW goed met jokers zoeken en hij vroeg steeds aan Owen wat hij moest doen op het dak. Ik denk als kandidaat echt rond zou kijken zo (Daphne deed)  want daardoor heeft hij ook veroorzaakt een beetje dat de tijd bij Tygo en Freek op ging en moeilijker was om geld te verdienen) en wat wil de mol als liefste geen geld verdienen en de opdracht verpesten. Hij denkt zelf waarschijnlijk ik kan de andere opdrachten niet verknallen, maar dan kan ik wel mijn eigen opdracht verknallen waardoor ook niet iemand anders meer daar kan zoeken. (en niet zoals Aaf en & Susan deden)

Bij opdracht 3 (met jokers enzo zoeken + test)
Ik zal als mol zeker iets gepakt en ingezet en maakt niks uit wat. En ik vond zelf ook dat hij heel lang over deed om de laptop te vinden.

Dus ik streep zelf zeker: Aaf, Freek & Jennifer af. (Omdat ze alle drie niks pakken)

Deze mensen hebben nog geen geld verdiend (dus kans dat ze als goed is de mol zijn: Aaf, Daphne, JW, Sofie & Susan

Ik streep zelf ook Tygo en Freek (vanwege de laser opdracht, want je kan beter in de team zitten om de code te raden.) en Susan ook omdat ze met Owen bij de opera opdracht echt niet goed kon mollen en haar reactie op de rest.

Streep Susan ook af omdat ze de vrijstelling nog bewaard heeft en dat ook zegt. En Daphne streep ik ook af door de reactie van ik zei het toch en waar ze heen gingen wist ze ook goed. (en was raden)

Als je alles nu na telt en kijkt blijven er nog 2 mensen over: Sofie & JW. Ik vind alleen Sofie vaak meer zo Art nep mol.

En bij JW zag ik hier op de forum of ergens anders ook dat de code: 3425 op zijn radio zenders lijdt wat hij deed ofzo iets.

En bij JW ook ergens stond volgens mij ook dat in een aflevering 1991 stond en wanneer begon zijn Carriere juist in 1991!

Dus ik zeg dat hij het is! Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel en uitleg!
citeren   
01/12/2014 11:00 am

Forum Fanatic

Er stond ook een keer 1921 in spiegelbeeld ! en 8:15 AM in spiegelbeeld.
................
Kamp Jennifer

citeren   
01/12/2014 11:10 am

Forum Fanatic

Registratie: 12/30/2013
Dank je Claudia, dat heb je mooi beschreven!
Ik heb het even snel doorgelezen, maar zal me er straks meer in verdiepen.
citeren   
01/12/2014 12:26 pm

Forum Fanatic

Originally Posted by Marjanne Mol:
Dank je Claudia, dat heb je mooi beschreven!
Ik heb het even snel doorgelezen, maar zal me er straks meer in verdiepen.

Graag gedaan en dankjewel! Is goed! Ik heb een vermoeden dat JW is, maar ik ga ook nog even goed op Sofie letten.
citeren   
01/12/2014 12:30 pm

Forum Fanatic

Registratie: 12/30/2013
Je hebt me flink aan het denken gezet Claudia.,
Ik zie ook wat dingen waar ik het niet mee eens ben.
Misschien zit ik helemaal verkeerd maar ik blijf het, net als jij, in de gaten houden.
citeren   
01/12/2014 12:43 pm

Forum Fanatic

Originally Posted by Marjanne Mol:
Je hebt me flink aan het denken gezet Claudia.,
Ik zie ook wat dingen waar ik het niet mee eens ben.
Misschien zit ik helemaal verkeerd maar ik blijf het, net als jij, in de gaten houden.

Oke Ik ben ook niet zeker over bepaalde zaken wat ik zei, maar toch ik streep wel snel mensen af die geld verdienen of in een team zit waar je gewoon niet kan mollen.
Ik weet iedere mol is anders, maar deze zaken vind ik wel belangrijk als mol en ook hoe ze reageren op fouten van anderen en ga zo maar door. Dus daarom is mijn vermoeden ook JW of Sofie.

Wie verdenk jij eigenlijk als ik mag vragen?
citeren   
Pagina 4 / 11 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 « previous | Next »
Login with Facebook to post
Preview