Wie is de Mol? > ALLES OVER... > Sofie
Alles over Sofie
Pagina 1 / 11 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 Next »
Alles over Sofie
10/25/2013 9:12 am

Moderator
Forum Addict

Registratie: 07/30/2013
Onderwerpen: 32
Laat in dit topic weten waarom jij denkt dat Sofie juist wel of niet de Mol is of plaats andere dingen die je kwijt wilt over haar.
................

citeren   
01/05/2014 12:41 pm

Forum Addict

Registratie: 12/31/2013
Onderwerpen: 9
Nou Sofie ( als je dit leest) je doet iets niet helemaal goed of beter gezegd je hebt niets verdachts gedaan in de eerste aflevering.
Je bent geen verdachte.

Er is niemand die nog vraagtekens zet bij de dingen die je hebt gezegd of de acties of bewegingen.

Doe er wat aan :-)
................
Ik ben Pisas en sinds een aantal jaren ben ik Mollerator bij de Wie is de mol.

citeren   
01/06/2014 6:02 am

Senior Member

Registratie: 01/06/2014
Onderwerpen: 0

Originally Posted by Pisas:
Nou Sofie ( als je dit leest) je doet iets niet helemaal goed of beter gezegd je hebt niets verdachts gedaan in de eerste aflevering.
Je bent geen verdachte.

Er is niemand die nog vraagtekens zet bij de dingen die je hebt gezegd of de acties of bewegingen.

Haha. Voor mij is Sofie een soort kandidaat als Anna Drijver, Hadewych Minis en Carolien Borgers, iemand die ik gewoon de overwinning ga gunnen, volgens mij zit zij al redelijk stabiel met haar verdenkingen.

Op het 'Wat hebben we gezien, snel een teken/cijfer verzinnen' samen met Owen, is zij echt een fanatieke kandidaat.
citeren   
01/06/2014 7:27 am

Cool Senior Member

Registratie: 01/03/2014

Originally Posted by Daan Daniel:

Originally Posted by Pisas:
Je bent geen verdachte.

Haha. Voor mij is Sofie een soort kandidaat als Anna Drijver, Hadewych Minis en Carolien Borgers, iemand die ik gewoon de overwinning ga gunnen, volgens mij zit zij al redelijk stabiel met haar verdenkingen.

Op het 'Wat hebben we gezien, snel een teken/cijfer verzinnen' samen met Owen, is zij echt een fanatieke kandidaat.

Ze doet me nu al denken aan Arjen of Vivienne, die eigenlijk alleen maar voor de pot gingen. Maar ik moet nog zien of ze dit volhoudt gedurende het spel.
citeren   
01/07/2014 12:36 pm

Forum Fanatic

Registratie: 01/07/2014
Dit is typisch iets wat het niet is. Er staat SLOW , maar als we ervan uitgaan dat "niets is wat het lijkt"dan zou er dus ook wat anders kunnen staan. Er wordt vaker gebruikt gemaakt van Spiegelbeelden als we dit woord nou eens spiegelen en ook nog eens verticaal draaien !! Dan staat er MOLS- MOL S ? MOL Sophie. in dit geval Sophie omdat ze er ook bij staat. En ook Sophie draagt net als AAF (mijn verdachte) iets met Jade. Of zouden de kandidaten op de hoogte geweest zijn van dit populaire edelsteen.

................
Kamp Jennifer

usɐd uıǝʇ pɐʇ osɯɯıƃǝu ʌɐu ɾnןןıǝ ɯǝǝopǝu' oz opɯ ǝu ʞoɹʇzıɔɥʇıƃ¡痣
citeren   
01/07/2014 4:38 pm

Forum Fanatic

................
Kamp Jennifer

citeren   
01/08/2014 4:45 pm

Cool Senior Member

Registratie: 12/30/2013
Ik ben nu al verliefd op Sofie. WINNEN!
(Mol? Mwah, denk het niet. Maar dat mag ook )
citeren   
01/09/2014 6:18 am

Cool Senior Member

Registratie: 01/09/2014
Nee Sofie , jij bennie de mol. Das niks voor jou!
................
uE ʍǝ zıɾu ʍǝǝɹ ɥǝǝɹןıɾʞ oɯ pǝ ʇnıu ƃǝןǝıp' oopɹ ozʍǝן pǝ ʞɐpuıpɐʇǝu ɯɐɐɹ ooʞ oopɹ ɐɹʇ˙ıʞ qǝu pǝ ɯoן 4102˙ x s 痣
citeren   
01/09/2014 6:29 pm

NEWBIE

Waarom Sofie de mol is:

Owen gaat er in aflevering 2 uit met de vraag dat de mol de portofoon niet in handen had.
Er van uit gaan dat de mol hem dus wel in handen had kom je uit op 3 personen: Owen zelf, Freek en Sofie.
Verder staat in het intro filmpje een blaadje met daarop dat de mol er niet van houdt om in de schijnwerpers te staan.
In aflevering 1 waren dit Tygo en Freek.
Dus blijft Sofie als enige over en is ze de mol.
citeren   
01/10/2014 1:09 am

NEWBIE

Ok, omdat hier dus nog nagenoeg geen aanwijzingen voor Sofie als mol staan, doe ik maar een poging.
Aflevering 1: schijnbeweging; volgens mij is Sofie de eninge die voostelt letters te maken in de lucht om zo aan te geven waar Owen en zij staan. Dit doen ze door met grote bewegingen hun licht te laten schijnen.
Sofie is degene die voorstelt om het geld niet bij een penningmeester onder te brengen. Dit zou kunnen zijn omdat ze weet dat ze geld weg kunnen sluisen naar afdeling 9 en zij zeker geld wil hebben om naar een afvaller te kunnen sturen. Verder houdt ze zich op de achtergrond en laat anderen het werk doen. Een mol is in de eerste aflevering altijd zo weinig mogelijk actief, om geen verdenkingen op zich te laten vallen.
aflevering 2: Sofie heeft de porto en is hier sloom mee. Geeft ook het team op het dak niet de ruimte om te praten en stuurt Susan de verkeerde kant op met de zekerheid dat ze haar zag lopen, wat later onmogelijk blijkt. Dan gaat zij op de jade markt ook nog voor de zwarte vrijstelling om alle andere uit te schakelen. En ze draagt een groen shirt op de Jade markt.
citeren   
01/10/2014 1:30 am

Cool Senior Member

Waarom twijfelde Sofie over het inzetten van de zwarte vrijstelling?
Het leek me duidelijk dat ongeveer iedereen wel iets gevonden had (vrijstelling, jokers, etc.) dus de kans is groot dat jij geen hulpmiddelen hebt, en de rest wel. Tuurlijk zet je die in!
citeren   
01/10/2014 5:44 am

NEWBIE

Nog een hele leuke aanwijzing. Na aanleiding van MolTalk heb ik de intro van aflevering 1 teruggekregen. Dat stuk waarbij er post bezorgd wordt. Dit zijn de enveloppen met geld die ze in aflevering 9 ontvangen.
  • Scene 1:
    In de eerste brievenbus wordt 1 enveloppe gestopt. Niet zichtbaar aan wie bestemd.
  • Scene 2:
    In de tweede brievenbus worden 2 enveloppen gestopt. Niet zichtbaar aan wie bestemd.
  • Scene 3:
    'Postbode' laat 3 enveloppen zien, gericht aan: Freek, Susan en Sofie.
  • Scene 4:
    Als je heel goed kijkt:
    In de derde brievenbus worden er 2 enveloppen. De bovenste gericht aan Sofie van den Enk.
Of Sofie de mol is weet ik niet. Als zij de mol is dan vind ik haar wel slecht mol spelen gezien haar duidelijke acties met de portofoons. Maar ze zit dus na alle waarschijnlijkheid wel in aflevering 9!
citeren   
01/10/2014 7:12 am

Cool Senior Member

Originally Posted by Esther Meijer:
Nog een hele leuke aanwijzing. Na aanleiding van MolTalk heb ik de intro van aflevering 1 teruggekregen. Dat stuk waarbij er post bezorgd wordt. Dit zijn de enveloppen met geld die ze in aflevering 9 ontvangen.

• Scene 1:
    In de eerste brievenbus wordt 1 enveloppe gestopt. Niet zichtbaar aan wie bestemd.
  • Scene 2:
    In de tweede brievenbus worden 2 enveloppen gestopt. Niet zichtbaar aan wie bestemd.
  • Scene 3:
    'Postbode' laat 3 enveloppen zien, gericht aan: Freek, Susan en Sofie.
  • Scene 4:
    Als je heel goed kijkt:
    In de derde brievenbus worden er 2 enveloppen. De bovenste gericht aan Sofie van den Enk.
Of Sofie de mol is weet ik niet. Als zij de mol is dan vind ik haar wel slecht mol spelen gezien haar duidelijke acties met de portofoons. Maar ze zit dus na alle waarschijnlijkheid wel in aflevering 9!

Dat had ik eerder al een keer uitgezocht, ook met hoe het op de envelop staat.

"Eiland 1: 1 envelop (niet zichtbaar van/voor wie)
Eiland 2: 2 enveloppen (niet zichtbaar van/voor wie, staat minder tekst op de envelop die zichtbaar is)
Eiland 3: 4 enveloppen (Suus Visser Afl. 9 Ellis Island + Freek Afl.9 Ellis Island + Sofie vd Enk Aflevering 9 Ellis Island + ?)
Eiland 4: 2 enveloppen (Sofie vd Enk Ellis Island Aflevering 9 + ?)"

Dat er enveloppen aan Sofie / Freek / Susan gericht zijn, wil helemaal niet zeggen dat zij er in aflevering 9 nog in zitten.
Immers: ze kunnen nu ook al enveloppen insturen en dan is het een pure gok of degene aan wie je het geld stuurt er dan nog in zit.
De Mol kan ook een envelop sturen en die doet dat waarschijnlijk juist naar iemand die er zeker uit gaat.

Er zijn 4 brievenbussen gevuld in de intro, met in totaal 9 enveloppen. Dat zijn dus de enveloppen van de 9 kandidaten die de enveloppen kregen.
Owen zal de zijne wel teruggegeven hebben.

Ik denk tevens dat iedere brievenbus niet gaat over een kandidaat, maar over een aflevering.
Stel dat Freek straks, in aflevering 3, besluit inderdaad de hele pot op te sturen, dan is dat waarschijnlijk de ene envelop in de brievenbus op eiland 1.
Dan volgen daarna nog 2 enveloppen uit een aflevering van 2 kandidaten, 4 enveloppen uit een andere aflevering (van 4 kandidaten) en 2 enveloppen uit weer een andere aflevering (van 2 kandidaten).
citeren   
01/10/2014 7:18 am

Forum Fanatic

Originally Posted by Michelle Brouwer:

Originally Posted by Esther Meijer:

Dat had ik eerder al een keer uitgezocht, ook met hoe het op de envelop staat.

"Eiland 1: 1 envelop (niet zichtbaar van/voor wie)
Eiland 2: 2 enveloppen (niet zichtbaar van/voor wie, staat minder tekst op de envelop die zichtbaar is)
Eiland 3: 4 enveloppen (Suus Visser Afl. 9 Ellis Island + Freek Afl.9 Ellis Island + Sofie vd Enk Aflevering 9 Ellis Island + ?)
Eiland 4: 2 enveloppen (Sofie vd Enk Ellis Island Aflevering 9 + ?)"

.

Stel dat één van de door jou (michelle) genoemde namen volgende week afvalt wat dan? Zijn dan de namen Tygo ?  Jan Willem ? Aaf ? Jen ? Daphne ? dan allemaal door?? kunnen we dat dan concluderen?
................
Kamp Jennifer

citeren   
01/10/2014 7:30 am

Cool Senior Member

Als Susan, Sofie of Freek in de volgende aflevering afvalt wil dat zeggen dat iemand (in dezelfde aflevering) toch een envelop naar diegene heeft opgestuurd.
Dat is de enige conclusie die je eruit kunt trekken.

Naar mijn mening kan de volgende afvaller sowieso niet Sofie zijn, aangezien die twee enveloppen heeft gekregen (uit wat ik denk dat twee verschillende afleveringen zijn).
Ik verwacht dat alle eilanden een aflevering vertegenwoordigen, dus eiland 1 is de eerste aflevering dat er geld op wordt gestuurd, en ik denk dat dat nog wel eens aflevering 3 zou kunnen zijn (door Freek).

Oftewel, dit zou een gok kunnen zijn:
Aflevering 3: 1 persoon (Freek?) stuurt geld op (niet duidelijk naar wie)
Aflevering 4: 2 personen sturen geld op (niet duidelijk naar wie)
Aflevering 5: 4 personen sturen geld op (naar Susan, Freek en Sofie)
Aflevering 6 of 7: 2 personen sturen geld op (waarvan 1 naar Sofie)
(er vanuit gaande dat de kandidaten zo vroeg mogelijk geld sturen om zo veel mogelijk rente te ontvangen, dus de laatste verdiende centen niet 'beleggen' maar in de gewone pot houden)

Ik denk dus eigenlijk dat Susan, Freek en Sofie er tot en met aflevering 5 in blijven, aangezien er - als ik goed heb dat ieder eiland voor een aflevering / opstuurmoment staat- in aflevering 5 nog geld naar hen wordt opgestuurd.
citeren   
Pagina 1 / 11 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 Next »
Login with Facebook to post
Preview