| 02/14/2014 2:42 pm |
 NEWBIE

Registratie: 02/14/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 6
 OFFLINE | 5 op een rij ! Sofie heeft een programma VIJF gezichten van.....gepresenteerd. Tijdens Opdracht met zaklampen zien we een gebouw met een reclamebord van Philips. Sofie heeft de Philip Bloemendaal prijs gewonnen. Ook het programma XXS en XXL (kledingmaten) en tijdens afl 6 Suus die envelop post staat een bord die wel heel duidelijk in beeld gebracht is met daarop ? jawel...kledingmaten s m l xl 3xl .
Afl 1 BMW met kenteken Henry V, haar zoontje heet magnus frederik HENDRIK
afl 1 sienen met de zaklamp, ze speelde in Seinpost Den Haag.
Ellis island iemand riep toen (jennifer?) ow dat is in New York. Sofie werkte voor Max Westerman in New York. |
|
|
| 02/28/2014 7:09 am |
 Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 462
 OFFLINE | Ik vond deze aflevering vooral toch Sofie wel verdacht:
- Bij de eerste opdracht als mol wil je liefst onder de grond zitten en niet naar boven gaan. Dus ik denk dat de mol niet de windmolen heeft beklommen. Plus je hoort haar niks zeggen over dat zij dit filmpje gezien had. En mijn broertje zei dat dit filmpje in spiegelbeeld was bij Sofie. Ik geef wel toe Susan was ook wel verdacht dat ze niet meer verder durfde maar toch.
- Bij de tweede opdracht, ze vertelt van tevoren aan Susan dat ze weet wat er gaat gebeuren, maar waarom vertelt ze niet dat het om een vingerafdruk gaat en ook niet tijdens het spel zelf! En ze legde het ook helemaal niet goed uit aan Susan. Ook al vond ik Freek ook veel te lang uitleggen en Susan had een hele goede plek om te mollen.
- Bij de derde opdracht ze had Freek helemaal in het begin tegen gekomen en Freek wilde stoppen, maar haar bestuurder reed toch te ver door. En ze zegt dan wel dat die man geen goed Engels kon, maar hoe weet je zeker als Sofie niet express zo onopvallend reed en dat niemand haar kon vinden. Het is wel vaker zo dat een mol niet te vinden is en dat er meer gebeurd is dan we zagen. En ik weet niet precies meer wat voor Topito's ze had, maar daardoor konden de rest ook niet een volle topito krijgen (Freek en Tygo) misschien wist ze dat en heeft ze express haar niet laten zien aan andere kandidaten en daardoor werd er ook minder verdiend voor de pot. |
|
|
| 03/01/2014 11:31 am |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Ik vond dit eerst niet zo verdacht, maar ik had gisteren in eens gedacht dat misschien toch iets betekent.
Je ziet in de intro zoiets staan van: de mol staat niet graag in de schijnwerpers. Ik weet dat het klopt, maar volgens mij is dit voor het eerst duidelijk in beeld gebracht in de intro en die wordt pas op het eind gemaakt na de opnames.
En wat mij nou opvalt is:
Ieder kandidaat heeft ooit wel in de schijnwerpers gestaan, maar 1 nooit let eens op ik noem even wat voorbeelden. (En ik bedoel in de opdrachten)
- In aflevering 1, staan Freek en Tygo in de schijnwerpers, omdat zij moeten seinen
- In aflevering 2, staan Owen en Susan in de schijnwerpers, want de rest moest hun ontdekken op het podium
- In aflevering 3, moesten ze Aaf en Daphne vinden ook schijnwerpers dus
- In een andere opdracht moesten ze Tygo en Jan-Willem zoeken tussen een menigte mensen optocht ook schijnwerpers.
En wie heeft er nooit in de schijnwerpers gestaan tijdens een bepaalde opdracht of een grote rol erin gespeeld, Sofie juist! Misschien wijzen ze zo ook de mol aan. |
|
|
| 03/01/2014 11:49 am |
 Forum Fanatic

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 0 Berichten: 411
 OFFLINE | Originally Posted by Claudia Kemperman:
Je ziet in de intro zoiets staan van: de mol staat niet graag in de schijnwerpers. Ik weet dat het klopt, maar volgens mij is dit voor het eerst duidelijk in beeld gebracht in de intro en die wordt pas op het eind gemaakt na de opnames.
Dat briefje in de fles bedoel je?
Daar is niets aan veranderd, was altijd al zo. |
|
|
| 03/01/2014 12:03 pm |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Originally Posted by Marjanne Mol:
Originally Posted by Claudia Kemperman:
Dat briefje in de fles bedoel je?
Daar is niets aan veranderd, was altijd al zo.
Oke die bedoel ik en heb me dan vergis dat voor het eerst zo is, maar ik vond toch wel een beetje opvallend. |
|
|
| 03/01/2014 12:11 pm |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Wat ik ook nog bij Sofie zo opvallend vind is, haar uitspraken. Ik weet de makers monteren veel en geeft veel verwarring maar het zijn wel hele goede en mooie uitspraken voor de mol.
- De uitspraak dat ze deed voordat ze in de Filipijnen aankwamen of net daar waren. Zei ze zo van: We hebben een zware/ moeilijk tijd gehad in Hongkong en het is goed om ergens opnieuw te beginnen zoiets. (Dat vond ik niet zo heel erg verdacht, maar dat ze ook nog zei dat ze nu pas dacht van hè hier zit ook een mol ofzo) een beetje vaag sorry.
Maar vind deze wat duidelijkere:
- Ze zei in deze aflevering zo van: iedereen heeft een bontje, en ik voel mij echt alleen in het spel en vanaf het begin. Dan denk ik, maar jij hebt in het begin ook super veel bontjes gehad. En verder vind ik wel een mooie uitspraak voor de mol, omdat je het spel ook alleen speelt en de mol zegt wel vaker zulke aanwijzingen. (voorbeeld bij Anne-Marie ik mag niet graven enzo).
Ik heb nog meer aanwijzingen maar die plaats ik volgende week wel een keer... |
|
|
| 03/01/2014 1:18 pm |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Ik zie dat ik tot aflevering 5 al een keer verdachte dingen zei over Sofie. Ik zet nu even 6 en 7 in en waarschijnlijk volgende week plaats ik nog een bericht met extra aanwijzingen en misschien toch hints dat ze het kan zijn:
Aflevering 6;
Opdracht 1, processie, lijkt mij als mol het handigste om Tygo en Jan-Willem te ontdekken, want zo verzorg je dat ze geen geld verdienen, maar ook dat ze geen jokers verdienen. En ook al had Sofie ineens Jan-Willem ontdekt, want als mol zou je toch hem voorbij laten gaan, omdat de kans was dat ze zo geld verdiende. Maar ze kan hier een rookgordijn over haar heen doen, omdat ze weet dat ze verdacht is en ze horen dat Sofie, Jan-Willem ontdekte (de kandidaten) of het is zo de mol weet dat de andere groep hem niet ontdekte of het was een wilde gok om te verzorgen dat Jan-Willem geen jokers heeft, want de mol wil toch geen jokers in het spel hebben...
Opdracht 2, 4x4 ik vond Sofie hier niet verdacht spelen, maar misschien komt het omdat de andere duidelijkere in beeld kwamen of dat ze dacht ik kan hier niet echt mollen omdat ik met Tygo zit. Maar misschien wijzen 4x4 wel naar haar?
Opdracht 3, Blik in de toekomst, ik verwacht zelf dat de mol zeker een filmpje ziet, omdat de kijkers het anders opvallend vinden... En je weet (als jullie nog niet weten), maar de mol maakt nooit de test, het kan zijn bij deze aflevering dat zij als mol gewoon 1 vraag zeker op haar moet stemmen wat gelijk niet opvalt dat het naar haar wijst. Want heeft de mol kinderen? Antwoord Ja, dus toen kon het alleen: Aaf (op dat moment), Sofie, Susan & Jan-Willem zijn) dus nog veel keus en niet verdacht. En ze ziet precies hetzelfde filmpje als Jan-Willem, maar volgens mijn broertje is haar beeld in spiegelbeeld. Weet niet zeker hoor!!!
En aflevering 7;
Opdracht 1, Windmolens, ze heeft geen enkele vraag goed en ze gaat daardoor niet klimmen. Betekent 3 dingen, Zo blijven genoeg windmolens over, want als mol help je de kandidaten niet om meer windmolens weg te halen en anders maar 1 en niet zoals Susan en Jan-Willem lijkt mij, 2 zo verzorg je dat er geen geld binnen komt, want je gaat niet klimmen en ten derde waar leeft de mol het graagst onder de grond en ze hebben elk jaar wel zulk soort aanwijzingen en misschien nu gewoon de mol gaat niet klimmen en blijft op de grond, zoals met die opdracht abseilen.
Opdracht 2, Vingerafdrukpuzzel, voor deze opdracht praat ze eerst met Susan en wat ze gezien heeft ze verteld over de vingerafdruk (nou dat waarschijnlijk dat is). Kan het niet zijn dat ze Susan koos om het te laten verknallen en proberen dat zij de hoofd is van het spel word en dat zij de goede aanwijzen moet geven! Want ze weet dat eigenlijk Susan het meest op haar zit en dat ze weet wat ze vertelt waarschijnlijk Susan niet vertelt, omdat ze Sofie niet vertrouwd. Geloof mij ik vond hier Susan echt een goede plek hebben als mol en Freek vertelt veel te lang (qua beschrijving), maar Sofie vertelt eigenlijk bijna niks! Dat is toch ook raar, want daardoor wist Susan nog steeds niet veel.
Opdracht 3, Topito's verzamelen, waarom kwam Sofie bijna niemand tegen? Eerst kwam ze Freek tegen en hij wou (in mijn ogen stoppen), maar haar chauffeur reed een beetje te ver door en daardoor reed Freek door. Dus ruilen ging voorbij! (ook al was Freek ook raar bezig) En helemaal op het eind nog 7 seconden ofzo komt ze toch nog Jan-Willem tegen. Zit hier meer achter of is dit gewoon toeval en hebben de makers haar gewoon verdacht gemaakt om niks. Maar denk eens na, je ziet wel vaker bij oud mollen dat ze zoek zijn of wat dan ook en daar zit altijd meer achter dan wij zien. Het kan zijn dat ze express op onopvallende plekken stond waar ze wist dat niemand reed (en toevallig reed Freek even langs, dankje voor het posten Marjanne, maar die keek naar zijn topito's) dus je kan ook zeggen hier is Freek aan het mollen, maar er reed wel een bus langs en verstopte daar misschien achter... En de chauffeur kon volgens haar niet goed Engels of kende het verschil niet tussen rechts en links, maar klopt dit wel of heeft Sofie dat, maar gezegd en dat ze eigenlijk hele andere dingen zei. En ze liep ook wel heel vaak gewoon even op straat, je weet toch dat met de voertuig veel sneller gaat en wie weet stond ze ook op plekken waar de kandidaten niet langs kwam. En ze verzorgde door dit ook voordat er minder geld in de pot kwam, want Tygo en Freek hadden waarschijnlijk pas een hele kunnen krijgen als ze Sofie tegen kwamen. En tijdens het pakken zei ze heb ik er nu 4 of toch 5 tel kwijt, het kan zijn dat de mol meer topito's had waardoor de kans is om een hele topito te krijgen stuk kleiner is. En ze zeggen zo heb je Sofie nog gezien? En wie moet je in het spel ontdekken de mol  haha sorry laatste is grapje.
Maar dit viel mij op bij haar! |
|
|
| 03/01/2014 2:55 pm |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Ik plaats een beetje veel achter elkaar, maar wil toch nog wat dingen kwijt.
Dat ze voorbeeld wel heel vaak iets met de zwarte vrijstelling te maken heeft. Dat kan dan 2 redenen hebben;
- Ene kant kan je hier als mol goed het spel onder controle hebben
- Maar andere kant zo vaak is dat niet te opvallend?!!
Ik leg vooral even mijn eerste mening uit, wat ik daar mee bedoel:
Het is zo als je de zwarte vrijstelling hebt, heb je eigenlijk het (hele) spel in hand, omdat er zeker de terechte persoon eruit gaat en er is een afvaller, want de mol wil zo weinig mogelijk geld verdienen, maar ook zo weinig mogelijke kandidaten in het spel hebben. Zo kan je ook een spelletje spelen met de andere kandidaten, zoals toen Tygo de zwarte vrijstelling dankzij haar pakte kon ze wel proberen dat Freek snel de vrijstelling inzet en dat er geen vrijstellingen meer in het spel zitten en dat even veel kans is en dat de terechte kandidaat eruit gaat. En is niet zo dat de mol vaak ook het spel helemaal in zijn of haar hand heeft (nou proberen) en dat doe je ook met de zwarte vrijstelling en maak je ook weer minder verdacht, omdat er genoeg kijkers denken de mol met een zwarte vrijstelling is dat niet te verdacht.
En wat ik ook best wel een goede acties vind als zij de mol is:
En bij de aflevering 3 bij de executie waar niemand uit ging. Waarom wilde Sofie zo graag bij Susan? Je hebt ze voor die tijd nooit zien praten of moet toevallig achter de schermen zijn. Of ze is zo onzeker dat ze niet weet als ze doorgaat en dat ze daarom Susan koos en de persoon (Daphne) opschreef die toch voor de groep gaat of ze denkt ik ga bij Susan zitten, omdat ik ben de mol en daardoor is de kans nog even groot dat de afvaller afvalt!
In aflevering 4 met de enveloppen pakken, denk ik dat haar keus echt misschien voor de vrijstelling ging (want eigenlijk is de mol hetzelfde als een vrijstelling of 1 joker) en ze denkt dan ik ga ruilen met de kandidaat die geld in zijn of haar hand heeft (want als mol weet je dat het dan niks waard is) en ze ruilde ook wel heel snel met Freek vond ik, ze dacht er ook niet goed over na. Ja dat deden Jennifer en Tygo ook, maar die kende elkaar al langer dan de rest, dus soort vertrouwensbond ook al vonden ze elkaar wel een beetje verdacht. En de titel heette Jennifer en zei ze niet van: De mol moet met geld in handen hebben! Ja dan blijven alleen nog Freek, Sofie en Susan over (omdat Daphne al uit is). En dan zegt ze bij het abseilen dat er een zwarte vrijstelling hangt. Hoe weet ze dat? Want als het op het kaartje stond, waarom liet ze dat eerst ook bij een vraag aan Aaf zien? En volgens mij zag je het ook niet goed hangen. Vreemd?! En misschien pakte ze daarom de vrijstelling en ruilde ze met iemand met geld. Dus geen geld in de pot en als mol weet je dat er een zwarte vrijstelling aan komt en dan alleen nog proberen dat Freek de vrijstelling inzet. Ik denk echt dat er wel een verhaal achter zit.
Er zijn nog meer afwijzingen, maar dit is wel even genoeg. |
|
|
| 03/02/2014 6:40 am |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Als je alleen kijkt wie er geld verdiend heeft. Dan hebben alleen de dames nog geen geld verdiend. Alleen tussen hen tweeën is het verschil nog de ene stuurt de kandidaten eruit en de andere laat de kandidaten nog gezellig erin. Want dat Sofie steeds iets met de zwarte vrijstelling te maken heeft (is heel opvallend), maar dan gaat er zeker een of de terechte kandidaat eruit. En tijdens de duo vrijstelling wou ze wel heel graag bij Susan zitten, als kandidaat is dat handig, want dan moet je alleen nog iemand op je kaartje zetten die toch voor de groep gaat, maar voor de mol is het ook super handig, omdat de andere kandidaten nog evenveel kans hebben en dat er ook een afvaller valt. En dat Susan die oranje topito's pakt is alleen vreemd dat ze daar geen 2000 euro in de pot doet, maar het is verder een typische kandidaat actie. Want als kandidaat ben je vaak heel onzeker over je zaak en als je de mol was wilde je zeker een kandidaat eruit willen hebben. |
|
|
| 03/02/2014 1:17 pm |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Even over het enveloppen gebeuren. Ik denk dat de mol zo snel mogelijk een envelop wil sturen, omdat zij of hij er dan verzorgd dat de andere kandidaten weten dat het zo slim mogelijk is de enveloppen in het begin te sturen en dan is de kans nog grotere dat ze een envelop sturen naar een afvaller en betekent geen korting over het geld. Sofie stelde het voor om eerst een envelop te sturen, maar Freek had in eens bedacht om gelijk de hele pot door de helft te doen. Hier vind ik ze beide super verdacht, maar de mol wil denk ik wel voor komen dat die gewoon mee loopt met een ander persoon. Dat betekent dat Sofie de mol is hier. En ik denk dat zij wel een naam heeft opgeschreven die in de finale waarschijnlijk komt, omdat het anders voor de kijkers wel heel veel opvalt. En door het snelle sturen kunnen ze ook minder geld verdienen bij de roei opdracht. Ik weet niet wie van hen dan de mol is, maar geloof Sofie, is dit wel een top mol actie. |
|
|
| 03/03/2014 2:38 pm |
 NEWBIE

Registratie: 02/06/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 5
 OFFLINE | sofie mag dan wel erg verdacht uit de hoek komen, ze helpt jan willem in haar enige ontmoeting wel aan zijn laatste capito zodat hij een groene toko heeft en dus geld voor de pot.. |
|
|
| 03/03/2014 4:17 pm |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Originally Posted by Tiesja Huizenga: sofie mag dan wel erg verdacht uit de hoek komen, ze helpt jan willem in haar enige ontmoeting wel aan zijn laatste capito zodat hij een groene toko heeft en dus geld voor de pot..
Ja, maar dat doet ze weer om minder verdacht over te komen, omdat Jan-Willem de rest al tegen kwam wist hij dat de kans het grootste was dat Sofie hem had. En dan is het vreemd dat ze het niet geeft toch? |
|
|
| 03/05/2014 1:52 pm |
 Forum Expert

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 5 Berichten: 740
 OFFLINE | Geld opsturen kan ook té verdacht zijn. Te opvallend mollen. Sofie is denk ik een slimme speelster maar ze lijkt zo veel te saboteren dat ze in mijn ogen niet de mol is. |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
http://m0lhunter.blogspot.nl/
|
| 03/05/2014 3:36 pm |
 Senior Member

Registratie: 02/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 48
 OFFLINE | Originally Posted by Claudia Kemperman: Als je alleen kijkt wie er geld verdiend heeft. Dan hebben alleen de dames nog geen geld verdiend. Alleen tussen hen tweeën is het verschil nog de ene stuurt de kandidaten eruit en de andere laat de kandidaten nog gezellig erin. Want dat Sofie steeds iets met de zwarte vrijstelling te maken heeft (is heel opvallend), maar dan gaat er zeker een of de terechte kandidaat eruit. En tijdens de duo vrijstelling wou ze wel heel graag bij Susan zitten, als kandidaat is dat handig, want dan moet je alleen nog iemand op je kaartje zetten die toch voor de groep gaat, maar voor de mol is het ook super handig, omdat de andere kandidaten nog evenveel kans hebben en dat er ook een afvaller valt. En dat Susan die oranje topito's pakt is alleen vreemd dat ze daar geen 2000 euro in de pot doet, maar het is verder een typische kandidaat actie. Want als kandidaat ben je vaak heel onzeker over je zaak en als je de mol was wilde je zeker een kandidaat eruit willen hebben.
Dat Sofie tot twee keer toe de zwarte vrijstelling inzet is heel opvallend. Zeker de eerste keer in aflevering twee zette zij hem al in. Dan moet je erg zeker van je test zijn als je de zwarte vrijstelling inzet. Je zou maar je test het slechtste maken. Iedereen kan namelijk nog na twee afl. nog de mol zijn. Je hoeft maar net in de verkeerde tunnel zitten, zoals Owen. Owen zat volop Tygo en vliegt eruit. Alleen de mol kan het permitteren om de zw. vrijst. in te zetten.
De tweede keer werd in zw. vrijst. via een omweg via Tygo ingezet. Sofie en Tygo hebben daar een goed gesprek samen over gehad. Sofie vond het een goed idee.
Sofie wil graag dat iedereen naakt wordt afgerekend. Sofie heeft een keer naakt een radioprogramma gepresenteerd. De mol zoekt het dit jaar in extremen.
Tijdens de duo-executie hield alleen Sofie haar kaartje met 'de mol' erop voor haar borst. Dit is ook een aanwijzing dat zij de mol is.
Tijdens de topito-opdracht is het voor de mol helemaal niet interessant om de oranje topito te verzamelen. Dan maakt de mol het heel moeilijk voor haarzelf. Het is voor de mol heel lastig uit te leggen waarom ze voor het geld of voor de groepsvrijstelling kiest. De beste positie is gewoon je te verstoppen. Dat is Sofie aardig gelukt. Alleen op het laatst een topitootje geruild met JW. Als ze actiever was geweest waren alle topito's compleet. Let wel deze opdracht heeft maar 250 euro opgebracht. Het had er 3000 euro kunnen zijn. |
|
|
| 03/06/2014 6:18 am |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Originally Posted by Jeroen Mens:
Originally Posted by Claudia Kemperman: Als je alleen kijkt wie er geld verdiend heeft. Dan hebben alleen de dames nog geen geld verdiend. Alleen tussen hen tweeën is het verschil nog de ene stuurt de kandidaten eruit en de andere laat de kandidaten nog gezellig erin. Want dat Sofie steeds iets met de zwarte vrijstelling te maken heeft (is heel opvallend), maar dan gaat er zeker een of de terechte kandidaat eruit. En tijdens de duo vrijstelling wou ze wel heel graag bij Susan zitten, als kandidaat is dat handig, want dan moet je alleen nog iemand op je kaartje zetten die toch voor de groep gaat, maar voor de mol is het ook super handig, omdat de andere kandidaten nog evenveel kans hebben en dat er ook een afvaller valt. En dat Susan die oranje topito's pakt is alleen vreemd dat ze daar geen 2000 euro in de pot doet, maar het is verder een typische kandidaat actie. Want als kandidaat ben je vaak heel onzeker over je zaak en als je de mol was wilde je zeker een kandidaat eruit willen hebben.
Dat Sofie tot twee keer toe de zwarte vrijstelling inzet is heel opvallend. Zeker de eerste keer in aflevering twee zette zij hem al in. Dan moet je erg zeker van je test zijn als je de zwarte vrijstelling inzet. Je zou maar je test het slechtste maken. Iedereen kan namelijk nog na twee afl. nog de mol zijn. Je hoeft maar net in de verkeerde tunnel zitten, zoals Owen. Owen zat volop Tygo en vliegt eruit. Alleen de mol kan het permitteren om de zw. vrijst. in te zetten.
De tweede keer werd in zw. vrijst. via een omweg via Tygo ingezet. Sofie en Tygo hebben daar een goed gesprek samen over gehad. Sofie vond het een goed idee.
Sofie wil graag dat iedereen naakt wordt afgerekend. Sofie heeft een keer naakt een radioprogramma gepresenteerd. De mol zoekt het dit jaar in extremen.
Tijdens de duo-executie hield alleen Sofie haar kaartje met 'de mol' erop voor haar borst. Dit is ook een aanwijzing dat zij de mol is.
Tijdens de topito-opdracht is het voor de mol helemaal niet interessant om de oranje topito te verzamelen. Dan maakt de mol het heel moeilijk voor haarzelf. Het is voor de mol heel lastig uit te leggen waarom ze voor het geld of voor de groepsvrijstelling kiest. De beste positie is gewoon je te verstoppen. Dat is Sofie aardig gelukt. Alleen op het laatst een topitootje geruild met JW. Als ze actiever was geweest waren alle topito's compleet. Let wel deze opdracht heeft maar 250 euro opgebracht. Het had er 3000 euro kunnen zijn.
Ik ben hier volkomen eens. En het is ook zo bij de topito-opdracht, als zij niet met Jan-Willem de groene topic had geruild was het veel te opvallend. Want Jan-Willem wist dat de kans het grootste was dat Sofie die had, want hij had de rest al gehad. En dan is het een goede zet om hem te geven, want je wil ook niet te veel opvallen. |
|
|
|