| 03/06/2014 4:04 pm |
 Forum Expert

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 5 Berichten: 740
 OFFLINE | Originally Posted by Jeroen Mens:
Originally Posted by Claudia Kemperman: Als je alleen kijkt wie er geld verdiend heeft. Dan hebben alleen de dames nog geen geld verdiend. Alleen tussen hen tweeën is het verschil nog de ene stuurt de kandidaten eruit en de andere laat de kandidaten nog gezellig erin. Want dat Sofie steeds iets met de zwarte vrijstelling te maken heeft (is heel opvallend), maar dan gaat er zeker een of de terechte kandidaat eruit. En tijdens de duo vrijstelling wou ze wel heel graag bij Susan zitten, als kandidaat is dat handig, want dan moet je alleen nog iemand op je kaartje zetten die toch voor de groep gaat, maar voor de mol is het ook super handig, omdat de andere kandidaten nog evenveel kans hebben en dat er ook een afvaller valt. En dat Susan die oranje topito's pakt is alleen vreemd dat ze daar geen 2000 euro in de pot doet, maar het is verder een typische kandidaat actie. Want als kandidaat ben je vaak heel onzeker over je zaak en als je de mol was wilde je zeker een kandidaat eruit willen hebben.
Dat Sofie tot twee keer toe de zwarte vrijstelling inzet is heel opvallend. Zeker de eerste keer in aflevering twee zette zij hem al in. Dan moet je erg zeker van je test zijn als je de zwarte vrijstelling inzet. Je zou maar je test het slechtste maken. Iedereen kan namelijk nog na twee afl. nog de mol zijn. Je hoeft maar net in de verkeerde tunnel zitten, zoals Owen. Owen zat volop Tygo en vliegt eruit. Alleen de mol kan het permitteren om de zw. vrijst. in te zetten.
De tweede keer werd in zw. vrijst. via een omweg via Tygo ingezet. Sofie en Tygo hebben daar een goed gesprek samen over gehad. Sofie vond het een goed idee.
Sofie wil graag dat iedereen naakt wordt afgerekend. Sofie heeft een keer naakt een radioprogramma gepresenteerd. De mol zoekt het dit jaar in extremen.
Tijdens de duo-executie hield alleen Sofie haar kaartje met 'de mol' erop voor haar borst. Dit is ook een aanwijzing dat zij de mol is.
Tijdens de topito-opdracht is het voor de mol helemaal niet interessant om de oranje topito te verzamelen. Dan maakt de mol het heel moeilijk voor haarzelf. Het is voor de mol heel lastig uit te leggen waarom ze voor het geld of voor de groepsvrijstelling kiest. De beste positie is gewoon je te verstoppen. Dat is Sofie aardig gelukt. Alleen op het laatst een topitootje geruild met JW. Als ze actiever was geweest waren alle topito's compleet. Let wel deze opdracht heeft maar 250 euro opgebracht. Het had er 3000 euro kunnen zijn.
Sofie had slechts 1x de zwarte vrijstelling in haar bezit.
Aanwijzingen? 't Is maar op welke gedachte je zit. Zie bijv. reünie 2010. Erik van 't Hoff verdacht Kim Pieters maar moest eruit mede omdat Sanne Vogel een vrijstelling pakte. Frits maakte de test beter. Arjan Lubach dacht juist dat Erik de mol was. Naar beide personen vielen aanwijzingen te herkennen. Wat de juiste zijn merk je pas tijdens de reünie. |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
http://m0lhunter.blogspot.nl/
|
| 03/06/2014 4:05 pm |
 Forum Expert

OFFLINE | Je zou de sprongetjes van Sofie nog kunnen linken aan een uitspraak van Joris Linsen in 2008 "Dennis huppelt het molland door".
Oh ja, wat zoek je om de mol te ontdekken? Hints! Wie presenteerde het tv-programma met deze naam? Juist, Soppie!
(Maar ik denk nog steeds dat Susan de mol is.) |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
|
| 03/07/2014 8:26 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/17/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 6
 OFFLINE | precenteerde sofie niet het programma eilandgasten een link naar het robbinsonspel |
|
|
| 03/07/2014 9:45 am |
 Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 462
 OFFLINE | Originally Posted by Patrick Teering: precenteerde sofie niet het programma eilandgasten een link naar het robbinsonspel
Ja klopt, maar lijkt mij een beetje vergezocht maar wie weet. |
|
|
| 03/07/2014 9:48 am |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Originally Posted by Emile Chang:
Originally Posted by Jeroen Mens:
Originally Posted by Claudia Kemperman: Als je alleen kijkt wie er geld verdiend heeft. Dan hebben alleen de dames nog geen geld verdiend. Alleen tussen hen tweeën is het verschil nog de ene stuurt de kandidaten eruit en de andere laat de kandidaten nog gezellig erin. Want dat Sofie steeds iets met de zwarte vrijstelling te maken heeft (is heel opvallend), maar dan gaat er zeker een of de terechte kandidaat eruit. En tijdens de duo vrijstelling wou ze wel heel graag bij Susan zitten, als kandidaat is dat handig, want dan moet je alleen nog iemand op je kaartje zetten die toch voor de groep gaat, maar voor de mol is het ook super handig, omdat de andere kandidaten nog evenveel kans hebben en dat er ook een afvaller valt. En dat Susan die oranje topito's pakt is alleen vreemd dat ze daar geen 2000 euro in de pot doet, maar het is verder een typische kandidaat actie. Want als kandidaat ben je vaak heel onzeker over je zaak en als je de mol was wilde je zeker een kandidaat eruit willen hebben.
Dat Sofie tot twee keer toe de zwarte vrijstelling inzet is heel opvallend. Zeker de eerste keer in aflevering twee zette zij hem al in. Dan moet je erg zeker van je test zijn als je de zwarte vrijstelling inzet. Je zou maar je test het slechtste maken. Iedereen kan namelijk nog na twee afl. nog de mol zijn. Je hoeft maar net in de verkeerde tunnel zitten, zoals Owen. Owen zat volop Tygo en vliegt eruit. Alleen de mol kan het permitteren om de zw. vrijst. in te zetten.
De tweede keer werd in zw. vrijst. via een omweg via Tygo ingezet. Sofie en Tygo hebben daar een goed gesprek samen over gehad. Sofie vond het een goed idee.
Sofie wil graag dat iedereen naakt wordt afgerekend. Sofie heeft een keer naakt een radioprogramma gepresenteerd. De mol zoekt het dit jaar in extremen.
Tijdens de duo-executie hield alleen Sofie haar kaartje met 'de mol' erop voor haar borst. Dit is ook een aanwijzing dat zij de mol is.
Tijdens de topito-opdracht is het voor de mol helemaal niet interessant om de oranje topito te verzamelen. Dan maakt de mol het heel moeilijk voor haarzelf. Het is voor de mol heel lastig uit te leggen waarom ze voor het geld of voor de groepsvrijstelling kiest. De beste positie is gewoon je te verstoppen. Dat is Sofie aardig gelukt. Alleen op het laatst een topitootje geruild met JW. Als ze actiever was geweest waren alle topito's compleet. Let wel deze opdracht heeft maar 250 euro opgebracht. Het had er 3000 euro kunnen zijn.
Aanwijzingen? 't Is maar op welke gedachte je zit. Zie bijv. reünie 2010. Erik van 't Hoff verdacht Kim Pieters maar moest eruit mede omdat Sanne Vogel een vrijstelling pakte. Frits maakte de test beter. Arjan Lubach dacht juist dat Erik de mol was. Naar beide personen vielen aanwijzingen te herkennen. Wat de juiste zijn merk je pas tijdens de reünie.
Ja klopt ligt maar op welke gedachte je zit. Maar ze had inderdaad maar 1 keer de zwarte vrijstelling, maar toen Tygo hem had. Zij vertelde dat hij de zwarte vrijstelling moest pakken. Hoe wist ze dat? Als op kaartje stond waarom liet ze het aan Aaf lezen? En ook al had ze de tweede keer niet, zij had nog wel invloed op dat de vrijstelling ingezet werd door Freek en wanneer Tygo de zwarte vrijstelling inzette. En Frits maakte de test niet beter, hij maakt net iets sneller dan Sanne (vanwege haar dyslecsie) |
|
|
| 03/07/2014 3:54 pm |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Ik zeg dit misschien vaak, maar de dingen die misschien zo verdacht over komen voor de kijkers, hebben wel de meeste invloed op het hele spel.
En de mol wil toch voldoende invloed hebben op het spel. Voorbeelden zijn:
- Als mol is het handigst om gelijk de enveloppen op te sturen, want dan denken de kandidaten we moeten maar ook de enveloppen gelijk sturen en is de kans het grootst om nog een envelop te sturen naar een afvaller en dat betekent weer geen rente. Maar als de mol nu ook naar een afvaller een envelop gestuurd heeft, is de vraag! En heel toevallig komt er in die aflevering een opdracht (met roeien) om het geld wat ze winnen de te verdubbelen met geld uit de pot, maar ja de pot is leeg. (Dit kan ook op Freek slaan)
- Om zo vaak mogelijk de zwarte vrijstelling in je bezit te hebben, want dan kan je zo verzorgen dat de andere vrijstellingen en jokers niet tellen in het spel en gaat er zeker een kandidaat eruit.
- Om bij de duo-opdracht in het team zitten bij Susan (als zij zelf niet de mol is), omdat zij een vrijstelling heeft en dan is de kans nog steeds dat er een afvaller afvalt. Omdat ze dan niet voor Sofie kunnen kiezen en als je bij Susan zit moet je alleen nog de naam opschrijven die toch voor de groep gaat en dat mocht Sofie kiezen. En je zag al dat niet iedereen eens was met de keuze van Daphne en wist de mol dat.
- Bij de enveloppen pakken met geld in handen in het begin of op het eind maakt niks uit. (Dit kan ook op Freek & Susan slaan)
- Tijdens de windmolen opdracht ga je toch de kandidaten niet helpen om zo min mogelijk windmolens over te houden. Zoals Jan-Willem en Susan 2 en Freek is 1 misschien ook al te veel.
- Tijdens de topito opdracht onvindbaar zijn voor de kandidaten, omdat er daardoor zo min mogelijk volle topito's komen en dus minder geld in de pot komt. En dat ze toch op het eind Jan-Willem een groene topito gaf was logisch, want anders viel het te veel op.
Ik zeg niet dat Sofie zeker de mol is, maar Tygo verdiend te veel geld, Freek heeft volgens mij ook in zijn eentje wel geld verdiend tijdens de verlaten studio opdracht en de dames hebben nog geen geld verdiend. Maar daar zit een verschil in, Susan laat de kandidaten in het spel (kan een goede mol actie zijn), soms ook dat er geen geld in de pot komt, maar voor mij doen heeft Sofie door deze acties die ik plaats het meeste invloed op het hele spel gehad. Ja ze komt heel verdacht over op tv, maar hebben jullie haar ooit haar best zien doen om geld te verdienen of de opdracht proberen te laten lukken? Ik niet en in mijn ogen heeft Susan dat wel.
En nog wat dingen voorbeeld bij de roei opdracht, ze zegt dan wel dat ze vroeger geroeid heeft en een cursus gaf aan hen, maar ze zit wel achterin waar niemand ziet als ze wel mee roeit. Eigenlijk een goede positie voor de mol. En dat zie ik bij meer opdrachten ze kiest wel vaak de beste positie om goed te mollen. Ik denk te weten dat zij het is en anders is het Freek! |
|
|
| 03/08/2014 3:44 pm |
 Senior Member

Registratie: 02/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 48
 OFFLINE | Tygo, Susan en Freek verdenken Sofie al een heel lange tijd. Ook JW zat vorige week bijna geheel op Sofie. JW kreeg daarvoor een groen scherm. JW zat blijbaar deze week op Susan. Is niet helemaal duidelijk daarover, dus moet ik ff aannemen. JW krijgt nu een rood scherm. Je zou toch bijna denken dat Sofie de mol moet zijn. Of zit ik te vastgeroest in mijn tunnel? |
|
|
| 03/10/2014 3:33 pm |
 NEWBIE

Registratie: 01/31/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 4
 OFFLINE | NVT |
|
|
| 03/11/2014 1:11 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 8
 OFFLINE | In mij ogen is het zeer onwaarschijnlijk dat Sophie de mol is.In aflevering 6 tijdens de processie opdracht was zij degene die JW zag.JW zat goed verstopt en ze had hem als mol zo langs kunnen laten lopen.Dan zou er geen geld in de pot komen en zij deed dat wel.Dit zou de mol nooit doen.
|
................ Suzan is de mol-Freek de verliezer - Sophie de winnaar
|
| 03/11/2014 3:15 am |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Originally Posted by Melissa Valstar: In mij ogen is het zeer onwaarschijnlijk dat Sophie de mol is.In aflevering 6 tijdens de processie opdracht was zij degene die JW zag.JW zat goed verstopt en ze had hem als mol zo langs kunnen laten lopen.Dan zou er geen geld in de pot komen en zij deed dat wel.Dit zou de mol nooit doen.
Dat is bij mij ook de enigste reden geweest waarom ik twijfelde als Sofie wel de mol is, maar weet je dit kan je op meerdere manieren opvatten:
- Dat ze inderdaad niet meer de mol kan zijn
- Of juist wel, want er zijn meerdere mollen geweest die iets deden waardoor veel mensen twijfels hadden als ze wel de mol waren en toen waren ze het toch. Voorbeelden zijn Patrick Stoof heeft eigenlijk alleen gemold door Art toen te laten mollen en eigenlijk net zoals Susan nu de kandidaten er zo lang mogelijk in houden dat deed hij met Art en bij Anne-Marie Jung was zoiets van met pijl in de hooi schieten, deed zij het nou of Hadewych en ze zeiden bij het einde van de opdracht dat Anne-Marie was, om een rookgordijn over haar heen te doen en dat zij niet wil opvallen als mol, maar eigenlijk schoot Hadewych goed.
Ik weet dit is een ander iets, maar wel zo actie als mol zijnde om minder verdacht te zijn. En je moet wel hier weten, misschien wist Sofie al dat de andere team Jan-Willem niet ontdekte en als mol weet je ook waar Tygo en Jan-Willem staan. Ja Tygo was simpel, maar Jan-Willem was echt heel moeilijk of dit is echt een kandidaat actie. Maar het is wel zo ze hebben hier geen geld gewonnen en dan hoeft dit niet perse verdacht te zijn, ook al snap ik het wel. Maar heb je verder Sofie ooit haar best zien doen om een opdracht te halen en geld binnen te halen? Of ze is een kandidaat die echt geen geld binnen haalt, maar ze heeft te veel invloed op het spel vind ik als zij de kandidaat is. |
|
|
| 03/11/2014 3:17 am |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Originally Posted by Jeroen Mens: Tygo, Susan en Freek verdenken Sofie al een heel lange tijd. Ook JW zat vorige week bijna geheel op Sofie. JW kreeg daarvoor een groen scherm. JW zat blijbaar deze week op Susan. Is niet helemaal duidelijk daarover, dus moet ik ff aannemen. JW krijgt nu een rood scherm. Je zou toch bijna denken dat Sofie de mol moet zijn. Of zit ik te vastgeroest in mijn tunnel?
Haha ja lijkt er wel op, maar misschien ook te veel vastgeroest in de tunnel! Het kan Freek ook nog zijn hè, want voor deze aflevering zat niemand op Freek alleen nu dankzij Susan. Maar Susan kan het ook nog zijn en dat de makers dat heel goed verbergen. |
|
|
| 03/11/2014 3:26 pm |
 Forum Expert

OFFLINE | Originally Posted by Claudia Kemperman:
Originally Posted by Emile Chang:
Originally Posted by Jeroen Mens:
Aanwijzingen? 't Is maar op welke gedachte je zit. Zie bijv. reünie 2010. Erik van 't Hoff verdacht Kim Pieters maar moest eruit mede omdat Sanne Vogel een vrijstelling pakte. Frits maakte de test beter. Arjan Lubach dacht juist dat Erik de mol was. Naar beide personen vielen aanwijzingen te herkennen. Wat de juiste zijn merk je pas tijdens de reünie.
Ja klopt ligt maar op welke gedachte je zit. Maar ze had inderdaad maar 1 keer de zwarte vrijstelling, maar toen Tygo hem had. Zij vertelde dat hij de zwarte vrijstelling moest pakken. Hoe wist ze dat? Als op kaartje stond waarom liet ze het aan Aaf lezen? En ook al had ze de tweede keer niet, zij had nog wel invloed op dat de vrijstelling ingezet werd door Freek en wanneer Tygo de zwarte vrijstelling inzette. En Frits maakte de test niet beter, hij maakt net iets sneller dan Sanne (vanwege haar dyslecsie)
Frits maakte de test weldegelijk beter dan Erik! |
|
| 03/11/2014 3:29 pm |
 Forum Expert

OFFLINE | Originally Posted by Claudia Kemperman: Ik zeg dit misschien vaak, maar de dingen die misschien zo verdacht over komen voor de kijkers, hebben wel de meeste invloed op het hele spel.
En de mol wil toch voldoende invloed hebben op het spel. Voorbeelden zijn:
- Als mol is het handigst om gelijk de enveloppen op te sturen, want dan denken de kandidaten we moeten maar ook de enveloppen gelijk sturen en is de kans het grootst om nog een envelop te sturen naar een afvaller en dat betekent weer geen rente. Maar als de mol nu ook naar een afvaller een envelop gestuurd heeft, is de vraag! En heel toevallig komt er in die aflevering een opdracht (met roeien) om het geld wat ze winnen de te verdubbelen met geld uit de pot, maar ja de pot is leeg. (Dit kan ook op Freek slaan)
- Om zo vaak mogelijk de zwarte vrijstelling in je bezit te hebben, want dan kan je zo verzorgen dat de andere vrijstellingen en jokers niet tellen in het spel en gaat er zeker een kandidaat eruit.
- Om bij de duo-opdracht in het team zitten bij Susan (als zij zelf niet de mol is), omdat zij een vrijstelling heeft en dan is de kans nog steeds dat er een afvaller afvalt. Omdat ze dan niet voor Sofie kunnen kiezen en als je bij Susan zit moet je alleen nog de naam opschrijven die toch voor de groep gaat en dat mocht Sofie kiezen. En je zag al dat niet iedereen eens was met de keuze van Daphne en wist de mol dat.
- Bij de enveloppen pakken met geld in handen in het begin of op het eind maakt niks uit. (Dit kan ook op Freek & Susan slaan)
- Tijdens de windmolen opdracht ga je toch de kandidaten niet helpen om zo min mogelijk windmolens over te houden. Zoals Jan-Willem en Susan 2 en Freek is 1 misschien ook al te veel.
- Tijdens de topito opdracht onvindbaar zijn voor de kandidaten, omdat er daardoor zo min mogelijk volle topito's komen en dus minder geld in de pot komt. En dat ze toch op het eind Jan-Willem een groene topito gaf was logisch, want anders viel het te veel op.
Ik zeg niet dat Sofie zeker de mol is, maar Tygo verdiend te veel geld, Freek heeft volgens mij ook in zijn eentje wel geld verdiend tijdens de verlaten studio opdracht en de dames hebben nog geen geld verdiend. Maar daar zit een verschil in, Susan laat de kandidaten in het spel (kan een goede mol actie zijn), soms ook dat er geen geld in de pot komt, maar voor mij doen heeft Sofie door deze acties die ik plaats het meeste invloed op het hele spel gehad. Ja ze komt heel verdacht over op tv, maar hebben jullie haar ooit haar best zien doen om geld te verdienen of de opdracht proberen te laten lukken? Ik niet en in mijn ogen heeft Susan dat wel.
En nog wat dingen voorbeeld bij de roei opdracht, ze zegt dan wel dat ze vroeger geroeid heeft en een cursus gaf aan hen, maar ze zit wel achterin waar niemand ziet als ze wel mee roeit. Eigenlijk een goede positie voor de mol. En dat zie ik bij meer opdrachten ze kiest wel vaak de beste positie om goed te mollen. Ik denk te weten dat zij het is en anders is het Freek!
1. Susan roeide ook niet mee. 2. Deelnemers die te opvallend mollen zijn niet de mol. Sofie is een mollende kandidate. |
|
| 03/11/2014 3:56 pm |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Emile dat van Susan weet ik niet, maar dan moest Susan wel meer oppassen, omdat ze naast een kandidaat zat die misschien mee keek en achter zat ook iemand. En bij Sofie niemand en dan heb je iets meer vrijheid om niet te roeien. Dat klopt, het kan makkelijk zijn dat Sofie een mollende kandidaat is, maar bij sommige dingen wat ze doet heb ik grote twijfels dat ze zeker weten wel de mol is. Maar je hebt volgens wel vaker zo mol gehad die te veel opviel. |
|
|
| 03/13/2014 3:09 am |
 Junior Member

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 13
 OFFLINE | Originally Posted by Claudia Kemperman:
- Om bij de duo-opdracht in het team zitten bij Susan (als zij zelf niet de mol is), omdat zij een vrijstelling heeft en dan is de kans nog steeds dat er een afvaller afvalt.
Ik zie niet waarom een mol er kandidaten uit zou willen werken. Hoe minder mensen, hoe minder speelruimte om te mollen, want je bent steeds zichtbaarder in je acties. Daarbij geeft elke afvaller meer informatie over wie de mol is, omdat er redelijk wat kandidaten dat delen met tenminste één ander. In het verleden hebben mollen ook steeds gehapt op dergelijke voorstellen waar de keuze was: geld of "gezellig met de hele groep door".
De zwarte vrijstelling is echt een kandidatenitem dat voor flink veel onderling wantrouwen en spanning zorgt, wat voor de mol vanaf een afstandje interessant is, maar niet om direct bij betrokken te zijn (want die wil niet het middelpunt worden van al het wantrouwen dat het oproept). Sofie gebruikte de zwarte vrijstelling de eerste keer omdat zij geen hulpmiddelen had en ze vermoedde (terecht) dat er flink buit was gemaakt aan jokers en vrijstellingen, wat haar de kop kon kosten. De tweede zwarte vrijstelling mocht dan wel in het bezit van Tygo zijn, zij heeft met Tygo's informatie Freek gemanipuleerd en zijn vrijstelling onschadelijk gemaakt. Dit is fantastisch kandidatenspel.
Het is inderdaad handig om als mol onvindbaar te zijn bij de topito-opdracht, maar dan spiek je vanuit je ooghoeken bij het vullen van je zakje en neem je tenminste één oranje topito mee. Als je die hostage houdt, is er in ieder geval geen kans op 2000 euro - of je speelt gewoon uberfanatica zoals Susan, verzamelt hem en kiest de vrijstelling.
Ik denk niet dat ze het is omdat haar spel enorm kandidaat-strategisch is (veel verschillende bondjes, zwarte vrijstellingen, 1-op-1-informatie delen) en ze enorm veel screentime kreeg in het begin met al haar spelletjes - de mol houden ze in dat stadium liever op de achtergrond. Ze gaat wel winnen. Mark my words |
................ Volslagen Molloot ^^
Team Susan!
|
|