Wie is de Mol? > ALLES OVER... > Sofie
Alles over Sofie
Pagina 8 / 11 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 « previous | Next »
Alles over Sofie
03/13/2014 4:25 am

Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014
Onderwerpen: 0
Sol wat je zegt ben ik grootste deel mee eens, want ik twijfel de laatste tijd ook steeds vaker als Sofie het nou wel is, maar ik blijf op haar omdat ik van het begin op haar zit en ik heb daar meerdere redenen voor dan wat ik hier boven zei. Dat is waar dat ze voor de kijkers wel heel verdacht wordt gemaakt in het begin, maar Kim werd volgens mij in de ogen van de kijkers ook heel verdacht gemaakt. Ja ze deed niet zoals Sofie, maar ligt ook aan de strategie van de mol.

En met de zwarte vrijstelling is het als mol zijnde misschien niet slim om hem te hebben, maar toen ze de eerste keer inleverde verzorgde ze wel dat iedereen even veel kans maakte, maar wat nou als zij eruit vloog. (als ze een kandidaat is) Want in aflevering 2 kon iedereen nog de mol zijn, dan is toch slimmer om een andere vrijstelling of joker te pakken. Dus dan moest ze wel heel veel vertrouwen hebben dat ze op de goede mol zit of ze moet de mol zijn. En hoe verdacht of mollen kandidaat-achtig is om de zwarte vrijstelling te hebben, dat zijn de oranje topito's ook, ja je zorgt er wel voor dat er geen 2000 euro in de pot kwam, maar voor de mol is het helemaal niet interessant om die te hebben, omdat jezelf wel heel verdacht maakt als mol zijnde. Je kan beter verzorgen dat er geen volle topito's komen en dus geen geld binnen komt.

Ik heb één voorbeeld die mij laat denken dat Sofie eerder de mol is dan Susan:
Bij de windmolens moesten ze eerst opdrachten zo goed mogelijk maken om windmolens weg te halen en dat ze uit minder windmolens moesten kiezen waar geld lag.
Sofie had alle opdrachten fout (dus geen windmolens om weg te spelen) en Susan had 2 van de 3 opdrachten goed (dus werden er 2 windmolens weg gespeeld).
Je helpt als mol toch niet de rest om zoveel mogelijk windmolens weg te halen en dat de kans groter is om de goede windmolen te kiezen, omdat je weet dat Jan-Willem dit filmpje gezien heeft.
Misschien 1 windmolen zoals Freek om toch te klimmen, maar niet zoals Susan & Jan-Willem lijkt mij. Toch? Of vinden jullie niet!

En dat geldt net zoals bij de enveloppen, als mol zijnde is het heel handig om zo snel mogelijk de enveloppen op te sturen en dat de kans nog het grootst is om naar de afvallers een envelop te sturen. Maar als de mol nou echt naar de afvaller gestuurd heeft is de vraag. En zo hadden Freek en Sofie ook een duwtje in de rug bij de rest gedaan om te laten zien is zo snel mogelijk de enveloppen te sturen (ook al lijkt het misschien nog zo verdacht) en dat betekent dat er nog kans is om de enveloppen naar een afvaller te sturen en dat betekent geen rente. En als mol weetje dat er een opdracht komt waar je de winnende bedrag kan verdubbelen met het geld in de pot. Of de mol heeft hier hulp gekregen van deze twee of hier bij zit de mol. En dan is voor de mol toch minder erg om te winnen, maar heeft waarschijnlijk wel slechter geroeid dan de rest.

Het zou mij niet verbazen als blijkt dat Sofie het toch niet is, maar omdat ik vanaf het begin op haar zit blijf ik nog op haar.
citeren   
03/13/2014 6:18 am

Forum Fanatic

Sol je zegt ook dat Sofie te veel opvalt als mol zijnde, maar bij de zwarte vrijstelling niet.
Ja de kijkers zien allemaal dat ze de zwarte vrijstelling heeft gepakt in aflevering 2 en dat ze een keer samen met Tygo over de zwarte vrijstelling mag beslissen wanneer die ingezet wordt.
Maar alleen Tygo wist de 2e keer het en verder konden de kandidaten alleen maar gokken wie nou precies de zwarte vrijstelling had. Je verzorgd misschien wel zo dat een kandidaat uit gaat, wat misschien niet zo slim is als mol, maar misschien heeft ze een hele andere strategie dan de andere mollen. En verder verzorgd ze voor verwarring en speelt ze mensen tegen elkaar en je hebt door dit wel een deel van het spel in je hand en als mol zijnde is dat goed.

Maar ik noem zo even voorbeelden, dat de kandidaten ook zien wat een kandidaat en misschien mol heeft gedaan is niet slim, want dan valt het te veel op + ze willen weten waarom je deze keuze gemaakt hebt en als mol is dat niet handig:
- Dat Daphne gelijk in het begin een rood scherm kreeg
- Dat Daphne en Susan voor de groep kozen

Dan heb je door deze dingen wel een kans dat ze je gaan verdenken. En ik weet ook bij de enveloppen snel sturen was als mol zijnde ook niet zo handig om het aan de groep te vertellen.

Ben benieuwd als ze vanavond al de verliezer of winnaar gaan zeggen. Ik denk dat het handigst is: bij de verliezer als Freek het is en bij de winnaar als het Susan is. Ik ga zelf vanuit dat Tygo eruit gaat. En als Freek de verliezer is, dan weet je nog niet wie de mol is omdat Susan op Sofie zit en Sofie zit op Susan. En als de winnares Susan is, dan weet je ook niet wie de mol is, omdat ze wat wij vorige aflevering hoorde op Sofie en Freek zit.
citeren   
03/13/2014 10:03 am

Forum Fanatic

Originally Posted by Marjanne Mol:

Originally Posted by Claudia Kemperman:

Je ziet in de intro zoiets staan van: de mol staat niet graag in de schijnwerpers. Ik weet dat het klopt, maar volgens mij is dit voor het eerst duidelijk in beeld gebracht in de intro en die wordt pas op het eind gemaakt na de opnames.

Dat briefje in de fles bedoel je?
Daar is niets aan veranderd, was altijd al zo.  

Sorry een beetje een laat antwoord, maar ik heb even na gekeken maar dit staat alleen in deze intro. Dus er is wel iets met dit briefje: De mol staat niet graag in de schijnwerpers. Misschien heeft alleen te maken met het stukje dat Freek en Tygo graag in de schijnwerpers willen staan en dat zij niet de mol zijn of bij elke opdracht zoals Susan met Owen bij de opera-opdracht. Anders zou ik denken dat Sofie het moet zijn, maar zij stond wel heel erg in de schijnwerpers met de zwarte vrijstelling voor de kijkers!
citeren   
03/13/2014 12:08 pm

Forum Fanatic

Registratie: 12/30/2013
Als het om deze gaat, die zit er al vanaf het begin elke aflevering in.

citeren   
03/13/2014 12:43 pm

Forum Fanatic

Originally Posted by Marjanne Mol:
Als het om deze gaat, die zit er al vanaf het begin elke aflevering in.

Ja ik bedoel deze. Ja in elke aflevering van dit seizoen bedoel je toch? Maar eerst leek het dat je bedoelde elk seizoen.(uit de tekst van een tijdje terug) Dus vergissing. Maar waarschijnlijk komt dit in deze aflevering een opdracht over dit bedoel ik. Maar dan houdt deze mol inderdaad niet van in de schijnwerpers te staan, maar 1 ding je kan in de schijnwerpers op meerdere manieren opvatten. Per opdracht (is iedereen behalve Sofie van de over gebleven) of omdat Sofie de zwarte vrijstelling in handen heeft gehad. Of bij deze opdracht als die in deze aflevering voorkomt dat het om gaat dat Tygo en Freek in het begin in de schijnwerpers stonden en dat ze daardoor geen mol kunnen zijn. Of ze mogen kiezen wat bij de mol past?!
citeren   
03/13/2014 4:01 pm

Forum Fanatic

Sofie is het 100% zeker de mol zie de uitspraken van Art!
citeren   
03/14/2014 4:24 am

NEWBIE

Registratie: 01/03/2014
Bij elke vorige serie werd er in de finale altijd gezegd :hier staan " een winnaar, een verliezer en de mol"
Vandaar dat ik vanaf aflevering 1 op Susan als winnaar en Sofie als mol zat. (ivm de volgorde van de enveloppen afl 1) Art heeft deze laatse aflevering 3 keer gezegd dat in deze aflevering " een verliezend finalist, een winnaar en een mol" staan. Sofie blijft dus mijn mol , maar idd Freek moet de winnaar zijn.
citeren   
03/14/2014 1:16 pm

Forum Fanatic

Zagen jullie ook dat toen Art de verhaaltjes vertelde, iedereen heel zenuwachtig keek behalve Sofie. Ze had zelfs een glimlach en dat zag ik ook bij de aflevering die volgende week komt echt zo'n grote glimlach! Van zo ja ik ben er eindelijk van af!

En wat gebruikt ze toch de laatste tijd veel verdachte uitspraken die alleen de mol kan zeggen.
- Zoals ik hoop van zegen (de mol leeft in een hoop)
- Ik voel mij heel alleen in dit spel (ja de mol speelt het spel helemaal alleen)
- Wat heb ik veel gelogen in die tijd, hopelijk is dit maar voor 1 keer (en een mol liegt veel)
- Het zit erop bij de laatste test (ja molletje het zit er bijna op)

Ik zet nu alles volkomen op Sofie, want ook al is Susan soms nog zo verdacht ze is gewoon een kandidaat en als ik goed zie is zij de verliezer!
citeren   
03/14/2014 1:25 pm

Forum Fanatic

Ik lees nu alle dagboeken van de mol terug en echt alle dagboeken wijzen naar Sofie lees maar eens terug...
citeren   
03/15/2014 7:20 am

NEWBIE

Registratie: 03/15/2014
................
Ik zit al weken op susan en ben ervan overtuigt dat ze de mol is alleen in de laatste aflevering pakt bij het finalespel Sofie een fles waar heel duidelijk en groot door een waterdruppel DeMol vergroot word in haar fles…. Aah mindfuck!!! Zou het dan toch Sofie zijn? Niemand is het opgevallen maar
citeren   
03/15/2014 7:35 am

Forum Fanatic

Wel heel toevallig Sofie had de laatste aflevering bijna alleen groene kleding aan! (de mol kleur)
citeren   
03/15/2014 10:44 am

Forum Addict

Registratie: 09/27/2013
Leuk, op dit forum zijn nu 2 echte tunnelaars... eentje hier, en eentje bij Susan...
citeren   
03/15/2014 11:12 am

Senior Member

Registratie: 02/02/2014
Ik denk dat het allemaal show was met die ene Filipijnse postbezorger. Volgens mij is de post door iemand anders opnieuw erin gelegd. De postbezorger legt namelijk twee keer twee enveloppen op elkaar in de bus. Als Freek de brievenbus leegt, dan liggen de twee enveloppen achter elkaar in de bus.

Ik denk dat de brievenbus die Sofie opende er ook twee brieven in zaten. Ook plat achter elkaar. Sofie ging alleen naar deze bus, keek nog even achterom naar Tygo en pakte de envelop. De camera stond zo opgesteld dat je niet diep in de bus kon kijken. Sofie stond met haar rug naar Tygo zodat Tygo ook niet goed in de bus kon kijken.
Sofie nam verdacht veel de leiding in dit spel. Zij bepaalde hoe er gevaren werd en welke
bus wie zou openen.
Ook verdacht dat Art bepaalde wie met wie ging varen. Misschien had het geen invloed op het spel gehad voor de mol, maar blijft verdacht.
citeren   
03/15/2014 11:28 am

Cool Senior Member

Originally Posted by Erik Oostdijk:
Leuk, op dit forum zijn nu 2 echte tunnelaars... eentje hier, en eentje bij Susan...

Geweldig!
citeren   
03/16/2014 6:35 am

Forum Fanatic

Uitspraken van Sofie. Het gaat over de finale aflevering en pas vanaf het etentje:
- Bij het etentje: Jemie wat heb ik veel gelogen. Ik ben zo verstrikt geraakt in een web van leugens en ik hoop echt dat ik dit mijn leven lang niet meer hoef mee te maken, maar ik sta hier wel.
- Bij de test (meerdere uitspraken): Ik ben meer ontspannen dan afgelopen weken, ik weet wat ik wil doen en oké dit was het.
- Op de boot toen ze naar Art vaarde voor de ontknoping: Het is gewoon de finale en ik sta hier gewoon. Ik vind het zo ongelooflijk voorrecht dat ik na al die kandidaten die zijn afgevallen, hier met deze twee andere over gebleven ben en dat ik dit mee maak wat ongelooflijk gaaf.
- De uitspraken van Art op het eind: Sociaal en nieuwsgierig, stoerder dan je onschuldige uiterlijk vermoedt, slim en tactisch. Één van de weinige kandidaten die vanaf het begin af aan met een kraak helderde strategie te werk ging: emileren, wegstrepen en je had nog een tactiek follow te money, volg het geld maar als je kijkt wat jij voor de pot hebt opgeleverd ben jezelf ook behoorlijk verdacht. De tweede uitspraak: Je leek vaak uit het veld geslagen wanneer kandidaten je aanspraken op je gedrag of je manier van spelen die behoorlijk verdacht was, schijn of werkelijkheid, want in diezelfde adem teug viel jij je mede kandidaten aan en dan met name Susan.

Valt jullie iets op aan deze uitspraken, ik wel al de dingen wat de mol zelf ook doet. En heel toevallig komen sommige uitspraken bijna letterlijk terug in de dagboek van de mol.
citeren   
Pagina 8 / 11 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 « previous | Next »
Login with Facebook to post
Preview