| 03/01/2014 4:23 pm |
 Senior Member

Registratie: 02/06/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 26
 OFFLINE | Originally Posted by Saskia Wind:
Lees maar even mijn verklaring van de nummers....
Heb ik gedaan, het is idd een mogelijke verklaring voor de sterren. Ben naar aanleiding van deze posts ook die nummers uit Joseph weer even aan het luisteren om het verhaal ff op te frissen. Die sterren spelen idd wel een hele prominente rol in het verhaal. Ook in combinatie met de titel "een heilige aanwijzing" beginnen dingen bestwel op hun plaats te vallen. Dat komt waarschijnlijk omdat ik op Freek zit en daar eigenlijk nog geen duidelijke verborgen hints voor heb kunnen vinden. Ik vind het in elk geval niet zo ver gezocht meer als toen ik het voor het eerst las. Als het zo is verdienen jullie echt respect voor deze link
De voorspellende dromen van Joseph, een blik in de toekomst die Freek niet kreeg maar de rest wel. Tja het is een mogelijkheid...
Je zou 'm overigens ook nog door kunnen linken naar de 6 die vaak aan Freek gekoppeld wordt (zesde letter van het alfabet, de F) hèt nummer van Joseph and the amazing technicolour dreamcoat (close every door to me/sluit alle deuren maar) bevat de tekst "give me a number instead of my name"
Het enige wat mij tegenhoudt in deze theorie is dat WIDM meestal niet zo direct links legt naar het normale werk van de mol. Het zou kunnen hoor maar toch, ik slik 'm nog niet voor zoete koek. Ik ga in elk geval nog wel even verder speuren op deze theorie. |
................ Look at me! Look at me! Look at me NOW! It is fun to have fun but you have to know how!
|
| 03/01/2014 4:34 pm |
 Junior Member

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 23
Originally Posted by Jessica de Haas:
Originally Posted by Saskia Wind: Ik probeer al vaker een bericht te plaatsen, want ik heb dit uitgezocht.
zal het even kort samenvatten want plakken gaat dus niet.
Freek heeft in deze uitzending met verschillende getallen iets.
Getal 18 (windmolen en zijn kompasroute) 18 is uit de bijbel het getal van HET beest.
Getal 2 (hij vraagt twee keer aan Susan Zie je mij? De pijl van het kompas wordt ook alleen maar recht op hem laten zien. Hij steekt ook tijdens de verklaring dat er een groepsvrijstelling is 2 handen in de lucht richting hemel) Getal 2 betekent onder ander hemel en aarde.
Getal 70: betekent oa de zevende hemel.
Overigens eindigt hij met zijn handen samen.
Joseph was een bijbels figuur, 11 broers, heel verhaal, broers jaloers op de liefde van hun vader in een put gegooid, als slaaf verkocht, werd uiteindelijk onderkoning van Egypte omdat god hem heeft geholpen. Maar in een droom van Jozef verschenen de broers als sterren voor hem die voor hem moesten buigen.
Die getallen en die sterren verklaren nu voor mij waarom Freek heel goed de mol, HET BEEST, kan zijn.
Hoop nu dat het verzenden gaat, anders geef ik het op! ;-)
Euh... hoe kom je bij 18? Ik ben zelf christen en voor zover ik weet is het getal 6 het getal van het beest. Om precies te zijn 666....
Google maar even op getal 18 bijbelgetallen. 666 staat voor de duivel, 18 staat voor het beest, ook was jozef 18 toen hij verkocht werd aan Egypte lees ik nu. Getal 18 is een samenvoeging van 1: god is de enige heer 8: een nieuw tijdperk. 18 werd later aangeduid met sorry het beest hitler.
Dat klopt niet. 18 wordt nooit genoemd in de Bijbel en Het Beest = de duivel en die wordt altijd met 6 aangeduid.
Het is wel iets Bijbels. Ik zag deze aflevering ook de naam Jozua staan (ook een bijbelboek) en eerder zag ik de naam Judas in een auto staan.
Probeer zelf overigens niet alleen naar aanwijzingen te kijken. Vorig jaar keek ik voor het eerst naar wie is de mol en zat ik vanaf aflevering 2 op Kees. Nu gaat mijn gevoel naar Freek uit. Hij lijkt zich dommer voor te doen dan ie is en speelt het spel juist heel slim. |
|
|
| 03/01/2014 6:17 pm |
 Senior Member

Registratie: 01/04/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 27
 OFFLINE | De voorspellende dromen van Joseph, een blik in de toekomst die Freek niet kreeg maar de rest wel. Tja het is een mogelijkheid...
quote van shelly Schrijver
Nee hij heeft ze niet nodig, want hij 'droomt' ze al, goeie van je !
Ik was backstage trouwens bij zijn musical en we hebben toen een sigaret gerookt, maar toen keek hij me gewoon aan en trilde niet zo vaak met zijn ogen en keek niet weg. Hij kijkt nooit lang mensen aan en ik ben juf en weet wanneer iemand liegt. (Niet vertellen aan je kinderen)
en de volgende zin is ook gaaf: je zou 'm overigens ook nog door kunnen linken naar de 6 die vaak aan Freek gekoppeld wordt (zesde letter van het alfabet, de F) in h |
|
|
| 03/02/2014 12:28 am |
 Junior Member

Registratie: 02/28/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 10
 OFFLINE | |
|
|
| 03/02/2014 9:44 am |
 Senior Member

OFFLINE |
Heeft iemand het volgende shot al eens gezien? Op het moment dat Susan haar enveloppe met FREEK erop stuurt, staat Freek er zo bij... als vijfde in de rij (dat was de titel van de uitzending) 3 vingers in de vorm van een M want hij houdt de enveloppe verkeerd om. En wat staat er op de enveloppe???? Juist! De Mol |
|
|
| 03/02/2014 9:51 am |
 Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 462
Heeft iemand het volgende shot al eens gezien? Op het moment dat Susan haar enveloppe met FREEK erop stuurt, staat Freek er zo bij... als vijfde in de rij (dat was de titel van de uitzending) 3 vingers in de vorm van een M want hij houdt de enveloppe verkeerd om. En wat staat er op de enveloppe???? Juist! De Mol
Ik heb de shot niet zo snel in mijn hoofd, maar zie hier geen hint in sorry! :$ Ik denk dat gewoon toeval is of de makers zetten ons op het verkeerd spoor.
En wie weet wijzen de titels gewoon naar de volgende afvaller en betekende 5 op een rij, dat volgende keer nog steeds 5 kandidaten in zitten. (zoals we zagen) |
|
|
| 03/02/2014 10:33 am |
 Senior Member

OFFLINE | Ik zie de hint in deze ook niet. Kun je iets preciezer aanduiden wat je bedoeld? |
................ Look at me! Look at me! Look at me NOW! It is fun to have fun but you have to know how!
|
| 03/02/2014 11:39 am |
 Senior Member

OFFLINE | Originally Posted by Shelly Schrijver: Ik zie de hint in deze ook niet. Kun je iets preciezer aanduiden wat je bedoeld?
Kijk even op shot 18.32 heb deze pose proberen na te doen en dat was behoorlijk lastig |
|
|
| 03/02/2014 1:05 pm |
 Senior Member

OFFLINE | Heb ernaar gekeken maar ik zie er niets verdachts in. |
|
| 03/02/2014 1:37 pm |
 Junior Member

Registratie: 02/28/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 10
 OFFLINE | Het is Freek, mijn sterren theorie klopt, geloof me maar  ik kan nu niet wachten tot donderdag! En "de Mol staat niet graag in de spotlights" die hint? Als je een spotlight op een ster schijnt.. Zie je de ster niet meer.. Dus daarom houd freek (ster dus) niet van spotlights. |
|
|
| 03/03/2014 4:50 am |
 NEWBIE

Registratie: 03/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 2
 OFFLINE | http://youtu.be/ABYcOdX05RQ
Krijg het youtube filmpje hier niet op, maar probeer het zo even uit te leggen
Art houdt oranje topito's achter voor de mol. Bij iedere kandidaat zegt Art nadat ze hun zakje hebben gevuld met de topito's. "Laat maar
niet aan de anderen zien" en bij Freek zegt hij "Ik hoop dat je hebt waar je op hoopt"... Wel typisch toch?
Mijn mol is Freek |
|
|
| 03/03/2014 6:30 am |
 Forum Fanatic

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 0 Berichten: 411
 OFFLINE | Dat staat al bij het topito topic Marsja |
|
|
| 03/05/2014 10:11 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 8
 OFFLINE | Het zou mij niks verbazen als die sterren iets typisch is uit Azië.Dus ik zie hier geen aanwijzing in maar kan dat ik het fout heb. |
................ Suzan is de mol-Freek de verliezer - Sophie de winnaar
|
| 03/06/2014 3:41 pm |
 NEWBIE

Registratie: 03/01/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 4
 OFFLINE | Het is nu Freek of Susan. En ik hoop Freek want dan vind ik hem echt een fantastische mol! Sinds de droppingopdracht ben ik hem gaan verdenken en het valt me op dat hij steeds bij de mislukkingen betrokken is, al speelt hij hierin niet de hoofdrol. Bij de droppingopdracht geeft hij aan Daphne door dat zijn team met de onderwatertrein gaat, terwijl dit nog helemaal niet zeker is. Daphne gaat hier vanuit, deelt dit met Aaf en Aaf deelt dit met haar team. Voor de anderen komt dit over als een molactie vanuit Aaf, maar wie staat er aan het begin van de communicatie? Freek. Heel subtiel geeft hij mensen een aanzet om de verkeerde keuze te maken. Mooie dekmantel voor de mol om zich achter te verschuilen.
Ook in aflevering 8 vond ik het heel verdacht dat uitgerekend hij de vrijstelling won. Want hoe chill is het als mol om te weten dat je deze later in het spel kan 'verdedigen' ten koste van geld. En ja, als je dan ook nog de anderen kan afluisteren, wordt het wel heel makkelijk gemaakt.
Daarnaast zei Tygo tijdens de Robinson-opdracht: "Kom laten we de kist openmaken, want we willen toch straks allemaal eten." Waarop Freek hierin handig meegaat door te zeggen: "Ja, is goed, dat doen we."
Ik vind zijn reacties tijdens de executie wel echt lijken op die van een fanatieke kandidaat, maar niets is wat het lijkt. Wie weet kan Freek beter acteren dan wij allemaal denken. |
|
|
| 03/06/2014 4:56 pm |
 NEWBIE

Registratie: 03/06/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 1
 OFFLINE | ik heb laatst alle afleveringen van widm bekeken vanaf seizoen 1. bij de laatste seizoenen wist ik constant vanaf een aflevering of 3 zeker wie de mol was en had het dan ook goed. nu zit ik vanaf aflevering 1 op Freek. en hoop dat dat nu weer zo is en dat Freek gewoon de mol is. hij zou een fantastische mol zijn als hij het is |
|
|