| 01/26/2014 6:24 am |
 Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 462
 OFFLINE | Originally Posted by Claudia Kemperman:
Originally Posted by Anna Vink-Maglio: Hallo allemaal,
Ik heb een hele eigen theorie uitgevonden waarom Freek mijn mol is!
Art zegt in het begin de mol oogt erg goed en is in balans, zoekt de extremen in glanzend hoog naar maagdelijk wit.
Balans = Yin Yang, Glanzend Hoog = Sterren, Maagdelijk wit = Maan.
In het mollenboekje staat ook de sterrenbeelden kunnen je misschien verder helpen.
We zijn in Hong Kong en moeten we het naar mijn idee dus zoeken in de sterren etc. en zo kwam ik dus op de Chinese astrologie uit.
Freek is geboren in 1986 en is van westers sterrenbeeld een Schorpioen! In de Chinese dierenriem is hij een Tijger! De tijger is nummer 3 met de kleur groen in dierenriem en heeft ook een eigen chinees teken. De Chinese dierenriem hangt ook weer samen met de 5 elementen vuur, water, etc. Het element van de Tijger is Vuur.
De mol houdt er niet van in de schijnwerpers te staan. Schijnwerper = zoeklicht Zoeklicht = zeer sterke, draaibare lichtbron, waarmee 's nachts een bep. ruimte afgezocht kan worden! Zoeklicht in het Engels = Spotlight! Wie stonden er in aflevering 1 in de Spotlights? Juist Freek en Tygo! Misschien een schijnbeweging
- Aflevering 1 : Schijnbeweging - S stond in een ander lettertype, kan misschien ook duiden op Schorpioen?
Freek droeg een donker gekleurd shirt met tijger print (Tijger is zijn Chinese sterrenbeeld)
De auto Henry V - Refereert naar Shakespare en de Musical waarin hij heeft gespeeld.
Een vrouw op de markt met een roze shirt met de tekst Choose Love - Freek zijn huidige musical Love Story.
Dan cijfer 3 die op de markt weer duidelijk in beeld - deze komt in alle afleveringen steeds in beeld en ook in het Mollenboekje staat deze op de achtergrond.
Regenboog paraplu van een voorbijganger - Hint naar musical Joseph?
De Romeinse klok in de lobby op een hele rare plek op en stoel, die toch wel 3 keer duidelijk in beeld kwam.
Dus ik rond gaan zoeken en ook op de tijd, kwam ik toch op een hele mooie afbeelding terecht.
Zoals de wijzers staan op de klok van aflevering 1, 10 over 10.
Komt dus precies overeen met rechts de Schorpioen (tevens Tijger in Chinese astrologie)
En links met de waterman, wat in de zodiac het niet parallel lopende westers sterrenbeeld van de schorpioen is.
Deze klok hangt samen met de stand van de maan, sterren etc. en de Chinese dierenriem draaien elke keer mee.
Op een andere afbeelding die ik vond was de kleur van Schorpioen groen. Groen is ook de kleur van de tijger.
- Aflevering 2: Vindingrijk.
Freek droeg een wit shirt met wederom aan de voorkant een tijgerprint en een raar logo op de voorkant. Laat dat nu net het logo VUUR zijn. Vuur is het element van de Tijger!!
De 3 containers rood, middelste grijs met woord mol erop en een logo van een halve vis op de kop en de onderste container groen.
Rood, Vuur =element Tijger/ Kleur Groen = kleur van de Tijger en Grijs is dan de mol? Freek?
Weer 3 containers. In aflevering 4 heeft Freek ook weer een Vissen shirt aan, wederom hint of niet?
Wederom komt cijfer 3 weer in beeld bij vloer nummer 3 waar Tygo en Owen naartoe gingen voor een opdracht.
Op het moment dat Freek en Tygo samen op stap gaan, draait Freek en de camera naar een muur met Chinese tekens. Onderaan staan 3 rode tekens die heel erg lijken op het logo van de Tijger. Alleen dan gemaakt door een Nederlandse crew
En Freek was de enige die het ABC opdrachtje vond tussendoor en hij was erg goed in de andere opdrachten oplossen.
Op de grote muren kwam ik verder nog 2 keer een tijger afbeelding tegen.
- Aflevering 3: Een zware keuze.
Een mooie mol actie om het geld in 1 keer op te sturen voor een opdracht, alleen de mol weet wat er komt. Iedereen die wie is de mol gevolgd heeft, weet dat je nooit al het geld in moet zetten! Want van Art kun je altijd wat kopen of iets verdubbelen en dat was dus hier ook het geval met de botenrace.
En het geld wat opgestuurd wordt is alleen veilig, als diegene nog in aflevering 9 zit. Ideaal voor de mol toch?
Freek en zijn team werden gedropt bij het gebouw Elements. Die horen bij de Chinese astrologie.
Hun team komt op een doodlopende weg uit en komen helemaal niet in de buurt van waar Aaf en Daphne zitten, mollenactie?
En Jan-Willem zegt op een gegeven moment dat het nummer van Daphne gewist is en wie had als laatste de telefoon?
Onscherpe Regenboog kleuren voordat er wat in beeld komt, hint naar Freek?
Op het strand hoor je steeds flitsen van foto camera's! Hint of niet? Van wie worden er vaak foto's gemaakt? Volgens mij van iemand die op het podium/toneel staat?
Als Freek de test maakt wordt er ingezoomd op een letter B op de achtergrond. B van Bartels?
- Aflevering 4: Jennifer
Naam van aflevering Jennifer: Wie heeft er geld opgestuurd naar Jennifer voor aflevering 9? Freek toch
Na het ABC-tje toen Jan-Willem bij Art stond, kwam er weer een groene 3 in beeld. Hint of toch niet?
Bij de opdracht met het geld, jokers, vrijstelling enz. Heb ik de herhaling met de pauze knop gebruikt en daar pakt Freek toch echt als eerste de envelop en laat daar nu net geld inzitten. De mol weet van het geld en moest natuurlijk ook het geld pakken.
Wederom geen geld verdiend voor in de pot.
En nu nog de mooiste hint van allemaal! Op het eind bij de test zie je iedereen achter het scherm in een Chinees restaurant. Toen Freek in beeld kwam, stond er achter hem een kok en laat die kok nu net even iets draaien met zijn linkerborst naar de camera. En ja hoor op zijn linkerborst een Tijgerkop in beeld. En dit alleen bij Freek, die kok is bij de rest niet te bekennen. Hint of toch niet?
Of mijn theorie klopt gaan we natuurlijk zien.
Zal wel niet, maar ik vind het wel een mooie en geloofwaardige theorie 
Ik zeg niet dat Freek de mol is, maar jou theorie kan zeker weten kloppen. Echt goed bedacht
|
|
|
| 01/30/2014 8:07 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/30/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 1
 OFFLINE | Wat mij opgevallen is in de aflevering op het strand, is Freek zijn kleding.
Hij draagt een blauwe broek, een grote zonnebril en een petje. Hierdoor lijkt
hij precies op de vader van Alfred J. Kwak: Henk, de mol! |
|
|
| 01/30/2014 11:32 am |
 Junior Member

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 13
 OFFLINE | Wauw Anne, mooi onderzoek hoor!
Zijn focus op snel de envelop met het halve geld pakken en dan ruilen met iemand van wie hij kon aflezen dat die iets waardevols had (Sofie) vind ik zeer verdacht. Ook de stelling bij de abseilopdracht: "Freek weet wat er in het koffertje zat" (zoekopdracht) zou best een -500 opgeleverd kunnen hebben - als Freek de mol is en dit inderdaad wist.
In aflevering 3 was hij bewust/onbewust enorm aan het zieken. Bij de zoekopdracht zorgde hij ervoor dat de groep van Tygo niet het water zou oversteken (wat eerst wel het plan was) door te blijven hameren op beroemde gebouwen - waardoor ze allemaal een achterstand hadden. Ook zaaide hij verwarring door Daphne aan de telefoon te laten geloven dat de ferry er te lang over deed i.p.v. dat de reis naar de ferry te lang was - wat meteen doorgespeeld werd naar de andere groep.
Hij lijkt soms heel fanatiek en daarna weer heel moillerig. Ik houd hem in de gaten ^^ |
................ Volslagen Molloot ^^
Team Susan!
|
| 02/01/2014 1:28 am |
 Forum Expert

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 5 Berichten: 740
 OFFLINE | Het Boeddha-beeld wat je te zien krijgt op 10 minuten en 6 seconden (met van die bolle ogen) lijkt F. wel zonder haar. |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
http://m0lhunter.blogspot.nl/
|
| 02/01/2014 1:37 am |
 Forum Expert

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 5 Berichten: 740
 OFFLINE | Rond 11 minuten en 30 seconden zie je dit Boeddha-beeld nog eens (en dan wat langer, ook vanuit meerdere hoeken). Susan wijst er naar. "Aanwijzing". |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
http://m0lhunter.blogspot.nl/
|
| 02/08/2014 4:58 am |
 Forum Addict

Registratie: 09/27/2013 Onderwerpen: 0 Berichten: 130
 OFFLINE | Alleen, wat heeft die aanwijzing dan met Freek te maken? |
|
|
| 02/18/2014 1:29 pm |
 NEWBIE

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 8
 OFFLINE | Aflevering 6 heet 5 op een rij.Freek moest in de laatste opdracht als eerste vragen beantwoorden en mocht geen filmpje bekijken.De 5 na hem wel of te wel de 5 op een rij na hem. |
................ Suzan is de mol-Freek de verliezer - Sophie de winnaar
|
| 02/28/2014 12:00 pm |
 Junior Member

Registratie: 02/28/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 10
 OFFLINE | Ik heb het bewijs dat freek de Mol is... Weet iemand hoe ik een foto deel hierop? Heb screenshots gemaakt gisteren en denk ik echt het bewijs... |
|
|
| 02/28/2014 12:22 pm |
 Forum Fanatic

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 0 Berichten: 411
 OFFLINE | Screenshot uploaden naar photobucket, tinypic o.i.d. en de link hier posten. |
|
|
| 03/01/2014 6:34 am |
 Senior Member

Registratie: 01/04/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 27
 OFFLINE | het lukt niet om iets te plaatsen. Heb ik soms teveel letters? |
|
|
| 03/01/2014 6:59 am |
 Junior Member

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 23
 OFFLINE | Originally Posted by Saskia Wind:
Originally Posted by Saskia Wind: het lukt niet om iets te plaatsen. Heb ik soms teveel letters?
Plak anders alleen de url naar de foto in dit venster? |
|
|
| 03/01/2014 7:05 am |
 Senior Member

Registratie: 01/04/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 27
 OFFLINE | Originally Posted by Jessica de Haas:
Originally Posted by Saskia Wind:
Originally Posted by Saskia Wind: het lukt niet om iets te plaatsen. Heb ik soms teveel letters?
Plak anders alleen de url naar de foto in dit venster?
|
|
|
| 03/01/2014 8:32 am |
 Junior Member

Registratie: 02/28/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 10
 OFFLINE | Oké.. Ik heb na een nacht eindelijk eens wie is de Mol nerd te spelen, dit ontdekt. Het viel me al eerder op dat ik sterren zag.. Dus heb uit een aantal afleveringen screenshots gehaald van sterren.. De vlag van de fillipijnen heeft ook sterren.. En Freek is musical STER en speelde in Jesus Christ superSTAR! Bij de laatste aflevering gisteren tijdens de test kwam het paard zo duidelijk in beeld met Freek.. Dat ik nu niet meer denk dat het Suzan is
Daarnaast las ik dat
hij speelde in Joseph waar zijn 11 broers als sterren om hem heen stonden om te buigen
http://i996.photobucket.com/albums/af82/Karlijn_Arbouw/freek_zps407d9169.jpg  |
|
|