Wie is de Mol? > ALLES OVER... > Aflevering 5
Aflevering 5, algemene zaken
Pagina 5 / 6 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 « previous | Next »
Aflevering 5, algemene zaken
02/03/2014 2:04 am

Senior Member

Registratie: 02/02/2014
Onderwerpen: 0
Ik vond het verdacht dat de selectie van de kandidaten zowel bij de boeddha- als bij de snake-opdracht erg soepel verliep. Normaal verliep dat altijd bij andere opdrachten in oeverloze discussies. Het leek erop dat juist Art voor de groep besloot. Zo belandde Sofie bij beide opdrachten op de 'controle'-plaats. De beste plek voor de mol om niet al te opvallend te mollen.  
citeren   
02/03/2014 2:41 am

Forum Expert

Registratie: 12/30/2013
Onderwerpen: 5

Originally Posted by Jeroen Mens:
Ik vond het verdacht dat de selectie van de kandidaten zowel bij de boeddha- als bij de snake-opdracht erg soepel verliep. Normaal verliep dat altijd bij andere opdrachten in oeverloze discussies. Het leek erop dat juist Art voor de groep besloot. Zo belandde Sofie bij beide opdrachten op de 'controle'-plaats. De beste plek voor de mol om niet al te opvallend te mollen.  

Misschien is met de mol overlegt dat zij juist moest gaan wandelen.
................
Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.

http://m0lhunter.blogspot.nl/

citeren   
02/03/2014 3:04 am

Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014

Originally Posted by Emile Chang:

Kan, maar ik geef Jeroen hier wel gelijk in. (Als ik mijn eigen verdachte even niet mee tel, ook al staat ze wel in die groepen.) Bij beide opdrachten kan je in beide groepen flink mollen, maar bij de ene heb je wel iets meer invloed en bij hoe ze moeten lopen of hoe de boeddha eruit ziet en dan heb je ook controle over hoeveel geld ze verdienen. Want bij de boeddha kan Aaf of Sofie verzorgen om wat details niet te zeggen of pas stuk later als het spel bijna afgelopen is. En bij het zoeken naar de goede boeddha kan je ook mollen, maar je hebt daar minder controle over hoeveel ze geld verdienen, omdat ze echt met bijna met hun neus op elkaar zaten. Dan kan je bijna haast niet mollen, je had alleen nog een beetje invloed om de verkeerde foto's voor te stellen! En bij de Snake opdracht heb je ook de meeste invloed om geen geld te verdienen als je de rest de weg kan wijzen, want ook al heb je als je loopt ook kans om te mollen, maar als je dan verkeerd loopt of je luistert niet dan valt teveel op. (lijkt mij) Zoals dat bij Susan wel vaak de porto ruist als ze hem beet houd en voorbeeld dat Jan-Willem helemaal niet naar Aaf luistert. En wie weet had de mol de porto niet vaak vast, maar als je alleen bezig bent met de kaart kan je ook goed mollen. Zoals wat Jeroen zei misschien heeft de kaart hele tijd in spiegelbeeld gezeten en ja natuurlijk lopen ze dan verkeerd of ze heeft de kaart zo moeilijk gemaakt dat je niet meer ziet welke kant hebben gehad de lopers. Ik vind dat de mol het best kan zitten steeds op de plek waar je het best kan verpesten de opdracht!
citeren   
02/03/2014 12:54 pm

NEWBIE

Registratie: 02/03/2014
In de intro krijg je toch te zien dat de mol er niet van houdt om in de schijnwerpers te staan? Art zegt vlak voordat ze naar de Filipijnen gaan dat er veel licht en dergelijke is in Hongkong. Als ze eenmaal op de Filipijnen zijn zegt Sofie dat ze er blij van is dat ze weg is uit Hongkong. De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan en is dus blij dat ze weg zijn uit Hongkong. Leidt deze aanwijzing naar Sofie?
citeren   
02/03/2014 2:25 pm

Forum Expert

Originally Posted by Claudia Kemperman:

Kan, maar ik geef Jeroen hier wel gelijk in. (Als ik mijn eigen verdachte even niet mee tel, ook al staat ze wel in die groepen.) Bij beide opdrachten kan je in beide groepen flink mollen, maar bij de ene heb je wel iets meer invloed en bij hoe ze moeten lopen of hoe de boeddha eruit ziet en dan heb je ook controle over hoeveel geld ze verdienen. Want bij de boeddha kan Aaf of Sofie verzorgen om wat details niet te zeggen of pas stuk later als het spel bijna afgelopen is. En bij het zoeken naar de goede boeddha kan je ook mollen, maar je hebt daar minder controle over hoeveel ze geld verdienen, omdat ze echt met bijna met hun neus op elkaar zaten. Dan kan je bijna haast niet mollen, je had alleen nog een beetje invloed om de verkeerde foto's voor te stellen! En bij de Snake opdracht heb je ook de meeste invloed om geen geld te verdienen als je de rest de weg kan wijzen, want ook al heb je als je loopt ook kans om te mollen, maar als je dan verkeerd loopt of je luistert niet dan valt teveel op. (lijkt mij) Zoals dat bij Susan wel vaak de porto ruist als ze hem beet houd en voorbeeld dat Jan-Willem helemaal niet naar Aaf luistert. En wie weet had de mol de porto niet vaak vast, maar als je alleen bezig bent met de kaart kan je ook goed mollen. Zoals wat Jeroen zei misschien heeft de kaart hele tijd in spiegelbeeld gezeten en ja natuurlijk lopen ze dan verkeerd of ze heeft de kaart zo moeilijk gemaakt dat je niet meer ziet welke kant hebben gehad de lopers. Ik vind dat de mol het best kan zitten steeds op de plek waar je het best kan verpesten de opdracht!

Maar ... als je in een controle-positie zit (zoals Freek, Sofie en Tygo tijdens de kerkopdracht) dan val je eerder op als verdachte. De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan. Als je wandelt (zoals Susan) kun je makkelijker iets anoniemer mollen.
................
Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.

citeren   
02/03/2014 4:08 pm

Forum Fanatic

Maar ... als je in een controle-positie zit (zoals Freek, Sofie en Tygo tijdens de kerkopdracht) dan val je eerder op als verdachte. De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan. Als je wandelt (zoals Susan) kun je makkelijker iets anoniemer mollen.

Ja maar zij viel weer heel erg op met de porto en dat is ook weer verdacht, omdat die bij haar voor de zoveelste keer ruisde. En 1 ding we hebben Sofie niet heel erg zien mollen in deze opdracht, maar misschien achter de schermen, maar ik snap je opmerking!
citeren   
02/04/2014 1:57 am

Senior Member

Originally Posted by Mart Pouwels:
In de intro krijg je toch te zien dat de mol er niet van houdt om in de schijnwerpers te staan? Art zegt vlak voordat ze naar de Filipijnen gaan dat er veel licht en dergelijke is in Hongkong. Als ze eenmaal op de Filipijnen zijn zegt Sofie dat ze er blij van is dat ze weg is uit Hongkong. De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan en is dus blij dat ze weg zijn uit Hongkong. Leidt deze aanwijzing naar Sofie?

Sofie zegt ook op een gegeven moment (samen in het busje op de Filipijnen): 'Hoe extreem kan de overgang zijn?'. De mol zoekt het ook dit jaar in extremen.
citeren   
02/04/2014 2:37 am

Forum Fanatic

Originally Posted by Mart Pouwels:

Sofie zegt ook op een gegeven moment (samen in het busje op de Filipijnen): 'Hoe extreem kan de overgang zijn?'. De mol zoekt het ook dit jaar in extremen.

Ja ik zat al helemaal op Sofie, maar nu ben ik door deze aanwijzingen echt volledig op Sofie en ze moet het wel zijn! Want anders is de andere nog een betere mol of net zoals bij Patrick Stoof bijna niet mollen!
citeren   
02/04/2014 3:02 am

Forum Fanatic

Bij de snake opdracht:
Jullie vergeten 1 belangrijk ding,
Freek heeft een hele goede (misschien wel de beste) kans gehad om te mollen.
Toen er slecht portofooncontact was, is hij een heel eind van  Sofie en Tygo vandaan gaan staan.
Leek wel of hij bijna buiten stond.
Wie hield hem toen in de gaten? En wat heeft hij toen gedaan wat wij (en Tygo en Sofie) niet hoorden en zagen?
En waarom zou Susan weer problemen hebben met de porto?
Misschien heeft Freek wel geknoeid met dat ding en had zij daardoor slechte ontvangst.
De "schuld" is iets te gemakkelijk bij Susan neergelegd.

Grappig dat de mobieltjes uit moeten, maar porto's aan mogen :-)

citeren   
02/04/2014 4:27 am

Forum Fanatic

@Marjanne hier heb je echt een punt mee en je zet mij aan het denken. Ik vond hem van het begin van dit seizoen ook super verdacht en vooral met de seinopdracht. Alleen sinds aflevering 2 bij de verlaten studio vond ik het wel weer vreemd dat hij in zijn opdrachten steeds geld verdienden en soms ook eerder vond dan de andere. Maarja ik hou hem in de gaten, want in mijn ogen zou hij zeker weten een goede mol zijn, alleen twijfel ik wel bij die reactie van de zwarte vrijstelling dat die niet ingezet werd, hij had ook zo'n gezicht met hè?! Maar dat hij bij deze opdracht misschien aan het knoeien was geloof ik meteen! Misschien als mol of als kandidaat die verdacht wil zijn.

Maar ik wil hier wel bij zeggen, Freek ging pas ergens alleen staan toen het bijna afgelopen was en hoe ze het best zo langzaam mogelijk bij de kerk konden komen. En tijdens het slechte porto contact stond hij steeds naast Sofie en Tygo. En Sofie keek steeds naar hem wat er gebeurde!
citeren   
02/04/2014 5:24 am

Forum Fanatic

Maar ik wil hier wel bij zeggen, Freek ging pas ergens alleen staan toen het bijna afgelopen was en hoe ze het best zo langzaam mogelijk bij de kerk konden komen. En tijdens het slechte porto contact stond hij steeds naast Sofie en Tygo. En Sofie keek steeds naar hem wat er gebeurde!

Rond de 36 minuten hoor je de storing en zie je Jennifer en Susan. Meteen daarna praat Freek al bij de uitgang en heeft hij geen ontvangst.
citeren   
02/04/2014 6:11 am

Forum Fanatic

Originally Posted by Marjanne Mol:

Rond de 36 minuten hoor je de storing en zie je Jennifer en Susan. Meteen daarna praat Freek al bij de uitgang en heeft hij geen ontvangst.

Je hebt gelijk, heb het verkeerd onthouden, maar dat komt omdat na die scenes gelijk de scene komt dat hij naast Sofie & Tygo staat! Maar ik twijfel eraan hoor, want het kan ook zo gemonteerd zijn door de makers dat het maar zo lijkt en op beiden manier bedoel ik. Want het kan zijn dat het maar zo lijkt dat hij bij de uitgang staat (en dat hij gewoon steeds naast hun tweeën stond) of dat hij toch langer bij de uitgang stond, dat we nu zien.
citeren   
02/04/2014 6:31 am

Senior Member

@Marjanne hier heb je echt een punt mee en je zet mij aan het denken. Ik vond hem van het begin van dit seizoen ook super verdacht en vooral met de seinopdracht. Alleen sinds aflevering 2 bij de verlaten studio vond ik het wel weer vreemd dat hij in zijn opdrachten steeds geld verdienden en soms ook eerder vond dan de andere. Maarja ik hou hem in de gaten, want in mijn ogen zou hij zeker weten een goede mol zijn, alleen twijfel ik wel bij die reactie van de zwarte vrijstelling dat die niet ingezet werd, hij had ook zo'n gezicht met hè?! Maar dat hij bij deze opdracht misschien aan het knoeien was geloof ik meteen! Misschien als mol of als kandidaat die verdacht wil zijn.

Ik houd natuurlijk ook Freek in de gaten en de andere kandidaten. Maar tot nu toe past Sofie het beste in het molplaatje. Zelf heb je al een waslijst aan goede doordachte argumenten dat Sofie de mol is. Ik heb er een aanvulling op gemaakt. Al gelezen?

Freek deed inderdaad tijdens de snake-opdracht erg verdacht door naar buiten te lopen. Je kan het ook zien dat hij het erg goed wil doen door juist naar buiten te lopen om meer bereik te hebben. Maar waarom was Freek dan erg hard aan het roeien tijdens de botenrace? Ook zijn reacties tijdens zijn executierondes vind ik erg authentiek. Dat kan je in mijn ogen niet acteren.

Freek gaat wel ver komen. Ik durf zelfs te wedden dat hij gaat winnen. Mijn voorspelling voor de finale: Sofie, Freek en Susan. Dus gewoon de drie enveloppen die je in de eerste afl. voorbij zag komen.
citeren   
02/04/2014 7:04 am

Forum Expert

Maar Susan had ook al problemen met de portofoon toen ze in gesprek was met Aaf.

Freek vond ik niet verdacht bij het seinen. Susan wel, en die vond ik ook bij de opdracht "De weg vragen in het Chinees" verdacht.
................

citeren   
02/04/2014 7:23 am

Forum Fanatic

@Jeroen Dat vind ik precies hetzelfde Sofie vind ik nu ook het beste passen qua molplaatje en ja ik heb je argumenten gelezen en vond het inderdaad er ook bij horen als eventuele mollenstreken bij Sofie. Ik denk inderdaad hetzelfde eigenlijk dat Sofie, Susan en Freek in de finale komen, maar ik denk dat Susan de winnares is.

En @Emile daar ben ik mee eens dat ze daar ook problemen had en dat viel mij ook op als eventuele mollenstreek, maar ik denk dat het te duidelijk in beeld is laten zien en dat het daardoor geen mollenstreek is. En ik weet dat hebben de rest ook wel met bepaalde dingen, maar toch dit zou anders te makkelijk en te duidelijk zijn en dat gewoon iemand anders met de porto bezig was wat we niet in beeld zagen.
citeren   
Pagina 5 / 6 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 « previous | Next »
Login with Facebook to post
Preview