| 01/06/2014 2:56 pm |
 Cool Senior Member

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 0 Berichten: 62
 OFFLINE | Originally Posted by Natasja van den Berg: Op de enveloppen staat Ellis Island. Dit is een eiland in New York. De brieven werden gedaan in een U.S. Mail brievenbus. Ik denk dat de volgende stad New York is.
Ellis Island is inderdaad een eiland in de haven van New York en New Jersey, maar (Google maar eens) dat is absoluut niet wat we in de beelden zien. Dus het lijkt me sterk dat ze naar New York gaan deze aflevering.
Wat het volens mij wel kan zijn, is Ellis Island, Queensland, Australië
“Ellis Island is part of the Great Barrier Reef Marine Park West of Cape Melville, Queensland and East of Coen in the Claremont Isles between the first three mile opening and the second three mile opening of the Barrier Reef.”
(Feitje voor mensen die graag willen geloven dat Aaf de Mol is: Great Barrier Reef Marine Park is opgericht in 1975, het geboortejaar van Aaf)
Google Afbeeldingen - Ellis Island (Queensland)
Ik vind dit wel op de beelden lijken! Hoge groene rotsen, kleine stranden.
Mollootblog geeft aan dat er volgens een ander forum ( http://bit.ly/1esy1hS) ook een eiland is dat deel uitmaakt van de Filipijnen - Pinagbuyutan – dat ook wel Ellis Island genoemd wordt. Mollootblog zelf dacht ook al aan de Filipijnen als 2e land deze serie ( http://bit.ly/JIwjj6).
Dat ziet er zo uit: Google Afbeeldingen - Pinagbuyutan Ellis Island
Ook dit lijkt erg op de beelden.. |
|
|
| 01/06/2014 3:58 pm |
 Cool Senior Member

OFFLINE | Het bootje dat het mannetje gebruikt om de enveloppen op de standen te bezorgen heet volgens mij een 'outrigger canoe', in het Nederlands: uitlegger-kano.
"Outrigger canoes were originally developed by the Austronesian speaking peoples of the islands of
Southeast Asia for sea travel, and were used to transport these peoples both eastward to Polynesia
and New Zealand and westward across the Indian Ocean as far as Madagascar during the Austronesian
migration period. Even today, it is mostly among the Austronesian groups (Filipino, Malay, Micronesian,
Melanesian and Polynesian peoples) that outrigger canoes are used. Outrigger fishing canoes are also
used among certain non-Austronesian groups, like the Sinhala in Sri Lanka, where they are known as
oruwa,[1] as well as among some people groups in the Andaman and Nicobar Islands.[2]"
Die 'Austronesian speaking peoples' wonen zowel in Australië als op de Filipijnen, dus wat dat betreft
komen we nog niet veel verder
HA! Wacht!
Ik heb even verder gezocht op 'outrigger canoe' en kom uit bij de 'pump boat'. Dit is een type outrigger-canoe die vaart op diesel of benzine, of kleine bootjes varen op cilinder-motors zoals bij een waterpomp (waterrad).
Maar nu komt het:
"Pump boats are the utility boat in the Philippines and are used for nearly everything from inter-island
transportation, to fishing and even by the Philippine Coast Guard."
Als het de Filipijnen nu niet zijn weet ik het ook niet meer!  |
|
|
| 01/06/2014 6:02 pm |
 NEWBIE

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 2
 OFFLINE | Wat ik heel typisch vind...als je kijkt naar 7 minuut 52 tot 7 minuut 57 ongeveer dan zie je een shot bij een soort tempel. Links zie je twee mensen. De 'bovenste' loopt gewoon. De tweede lijkt bevroren. Niet iemand die stilstaat, maar echt bevroren midden in een beweging.
Als het iets met de mol te maken heeft dan zou de mol de bewegende persoon kunnen zijn die even een cameo doet in het shot.
De bewegende persoon komt qua kleding bovendien overeen met de persoon die op 7:40 in beeld was toen Jan-Willem zei 'als je meedoet aan WIDM? dan weet je dat niets is wat het lijkt'. De bewegende persoon is niet wat het lijkt: het is namelijk niet de vrouwelijke schoonmaakster van een paar seconden eerder. |
|
|
| 01/07/2014 12:44 pm |
 Cool Senior Member

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 91
 OFFLINE | Originally Posted by Daniël Jansen:
Misschien wat te eenvoudig gedacht, maar is de gehele opnameduur van Wie Is De Mol niet gewoon 17 dagen?
Daar kun je gelijk in hebben. Ik weet dat in 2010 dag 16 de finaledag was en in 2013 was het dag 17.
Maar maakt 17 dagen eerder niet dat het de achtiende dag is??? |
|
|
| 01/07/2014 12:45 pm |
 Cool Senior Member

OFFLINE | Originally Posted by Mollerators: Remco, ( Remmie ) zal ik je bericht verwijderen, zodat je hem nogmaals kan plaatsen?
Graag, het schakelen tussen de pagina's verloopt niet echt goed, omdat hij mijn normale facebookpagina als een soort hoofdgebruiker ziet. |
|
|
| 01/07/2014 12:46 pm |
 Moderator Forum Addict

Registratie: 07/30/2013 Onderwerpen: 32 Berichten: 155
 OFFLINE | Dan zijn er twee reacties van jou die ik weg ga halen. akkoord? |
................
|
| 01/07/2014 3:51 pm |
 Forum Fanatic

Registratie: 01/07/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 436
 OFFLINE | Originally Posted by Sander Mansveld: Bij de executie werd bij een vraag gesteld waar woont de mol, er stonden 3 antwoorden:
Amsterdam
Utrecht
Veenendaal
Dat betekent dat degene die daar niet wonen kunnen we wegstrepen
Nee want ook de hele test kan een schijnbeweging zijn, vals spoor of hoe je het ook maar wilt noemen. |
................ Kamp Jennifer
usɐd uıǝʇ pɐʇ osɯɯıƃǝu ʌɐu ɾnןןıǝ ɯǝǝopǝu' oz opɯ ǝu ʞoɹʇzıɔɥʇıƃ¡痣
|
| 01/07/2014 4:10 pm |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Laat de MOL zijn ware gezicht zien?? Owen kennen we allemaal van Koefnoen, daarin speelt hij altijd andere personages!!!!!!
Dus niet zijn ware gezicht! |
|
| 01/08/2014 5:33 am |
 Forum Addict

Registratie: 09/27/2013 Onderwerpen: 0 Berichten: 130
 OFFLINE | Die dierenriemtekens blijft toch wel interessant, alleen heb ik nog geen flauw idee wat ermee te doen. Het zal wel leuk zijn als er een opdracht met bepaalde dieren komt... |
|
|
| 01/08/2014 5:35 am |
 Moderator Forum Addict

Registratie: 07/30/2013 Onderwerpen: 32 Berichten: 155
 OFFLINE | Even een vraagje: zouden jullie aub niet complete berichten in kleur (rood..), vetgedrukt, of hoofdeletters willen schrijven, dat kan nogal dringerig en onrustig overkomen! Natuurlijk mag je gerust kleine stukjes dik drukken of in kleur of wat ook, maar liever geen hele berichten!
-----
FPS |
................
|
| 01/08/2014 10:44 am |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Mensen stop eens met een link toevoegen via copy an paste. Dit is heeeel irritant. |
|
| 01/08/2014 4:38 pm |
 Cool Senior Member

OFFLINE | Hoe wou je het dan doen, Piet Puk?
Alles overtypen?
Alle links omzetten in bit.ly's?
Het forum moet er eigenlijk beter mee om kunnen gaan.. |
|
|
| 01/08/2014 4:42 pm |
 Cool Senior Member

OFFLINE | Originally Posted by Mollerators: Even een vraagje: zouden jullie aub niet complete berichten in kleur (rood..), vetgedrukt, of hoofdeletters willen schrijven, dat kan nogal dringerig en onrustig overkomen! Natuurlijk mag je gerust kleine stukjes dik drukken of in kleur of wat ook, maar liever geen hele berichten!
-----
FPS
Ik kan wel uitleggen waardoor dit komt. Ik had er zelf ook last van. (gek genoeg niet altijd  )
Het rode ontstaat als je een regel direct kopieert van een site als bijvoorbeeld wikipedia.
Zie bijvoorbeeld de tekst hieronder
In 2013 won "Wie is de Mol" de
Gouden Televizierring.
Als ik nu hier achteraan ga typen, dan ga ik in dat lettertype verder en wordt (vaak) mijn hele verdere bericht dus rood (ik heb er nu voor gezorgd dat het niet zo is).
Misschien dat de afdeling Mollerators hier iets mee kan, want over het algemeen zijn dingen die gequote zijn vanaf een site redelijk bruikbaar. |
|
|
| 01/08/2014 4:48 pm |
 Cool Senior Member

OFFLINE | Remmie, ik kan nu alsnog niet naar rechts scrollen om het wegvallende deel van je bericht te zien, hoor..
Ook uitzoomen werkt niet..
Moeilijk.. |
|
|