Pagina 4 / 7 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 « previous | Next »
Aflevering 1
01/04/2014 12:23 pm

Cool Senior Member

Registratie: 01/03/2014
Onderwerpen: 0
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat iemand geld mag vrijstellen voor in de toekomst dmv het versturen van het geld per post naar de eindlocatie. Alleen een brief heeft een geadresseerde nodig, dus dat betekent dat een brief met geld aan iemand gericht moet zijn. Maar als die persoon op dat moment uit het spel is, is het geld dat ook.

Zomaar een speculatie mijnerzijds.

citeren   
01/04/2014 12:25 pm

Cool Senior Member

Heeft iemand nog een verklaring voor de 17 dagen eerder?
Zou het kunnen dat het geld nu vrijgesteld kan worden en pas over 17 dagen weer in het spel is.

oftewel 17 dagen = later
citeren   
01/04/2014 12:53 pm

Moderator
Forum Addict

Registratie: 07/30/2013
Onderwerpen: 32

Originally Posted by Erin Peeters:
ik denk dat de 2e locatie de Filipijnen is.

-op de enveloppen stond Ellis Island, afleverin 9. als je Ellis island gewoon googled kom je uit op een eiland in New York. maar, in de Filipijnen ligt een eiland genaamd: Pinagbuyutan island. de eigenaar van die eiland heet Ellis. daardoor (en omdat het makkelijker uitspreekt ;p) noemt iedereen het Ellis Island. als je het opzoekt op google maps zul je dan ook zien dat het overeenkomt met het eiland uit aflevering 1.

-Art zegt "van overbevolkt naar ongerept" hongkong is overbevolkt en de Filipijnen...ongerept.

- je ziet op de enveloppen 2 verschillende soorten postzegels. 1 soort (staat op die van freek) komt uit de Filipijnen! (Philippines 2010 Marine Biodiversity P40) de andere soort (staat op alle overige enveloppen) komen uit Hongkong (Souvenir Sheet Hong Kong 2006 Bird $1.40) dit zou eventueel nog een hint kunnen zijn naar freek in de finale of iig ver in de serie. aangezien ze allemaal uit Hongkong zijn verstuurd (ik denk in aflevering 2 om geld veilig te stellen) en die van hem vanaf de filipijnen omdat hij miss nog een extra kans had gewonnen vlak voor de finale ofzo.

er zijn waarschijnlijk 2 of meer eilanden waar ze iets mee gaan doen omdat de 1e brievenbus niet op Ellis Island staat maar de 3e wel

................

citeren   
01/04/2014 1:47 pm

NEWBIE

Registratie: 01/04/2014
Misschien nogal flauw, maar de titel 'Schijnbeweging' zou natuurlijk ook op Aaf kunnen slaan, die in opdracht letterlijk en figuurlijk een schijnbeweging maakt met haar zaklamp. Ze houdt de zaklamp vast zoals iemand doorgaans zou doen als je met een zaklamp schijnt, zonder er ook daadwerkelijk mee te schijnen (afgezien van de eerste, korte flits waarmee ze Jennifer om de tuin leidt, oftewel de figuurlijke schijnbeweging).
citeren   
01/04/2014 3:57 pm

NEWBIE

Mijn Mol is Susan Visser. In de intro staat zij voor een bord met allemaal schoppen azen. In het Engels, The Ace of Spades. Een Ace is een uitblinker in iets (denk aan piloten) Spades (schep) gebruik je om te graven dus een uitblinker in het graven en dat is een MOL... In het daarop volgende shot zie je de zwarte WIDM munt omringd door o.a. parels, parels moet je opvissen en dat doen vissers. Susan Visser. De manier waarop ze reageerde op het rode scherm van Daphne deed me ook vermoeden dat ze al wist wat er echt stond te gebeuren. Ik zeg Susan Visser!

citeren   
01/04/2014 4:00 pm

NEWBIE

DEZE LETTERS STONDEN OP HET RAAM OP ZN KOP BIJ HET INTRO TUSSEN DE INTRODUKTIE FILMPJES DOOR,

1841
625
AM 8:15
1921

LET NU OP!!

ALS A=1 B=2 C-3 ENZ DAN GEBEURT ER DIT!

DE EERSTE 1 UIT DE 1921 IS DAN DE A, DAARBOVEN STAAT DE A VAN AM, HET GETAL 6 DAARBOVEN VAN DE 625 IS DE 6DE LETTER UIT HETT ALFABET DUS DE LETTER F, MAAKT DUS AAF, WE GAAN VERDER!
NU HOU JE DUS OVER MET DIE GEBRUIKTE CIJFERS/LETTERS ERAF HET VOLGENDE:

1841
25
M 8:15
921

OKE, GAAN WE, WE HADDEN DUS AL AAF, LET OP!
DE 1 VAN 1841 STOND OP ZN KOP DUS KAN ALS EEN I GELEZEN WORDEN, VERVOLGENS STAAT DE VOLGENDE CIJFERCODE ONDER ELKAAR, 8 + 2 + 9, EN DAT MAAKT 19, EN 19 IN HET ALFABET IS DE LETTER S, ER STAAT NU DUS AAF IS..
VOLGENDE RIJTJE BLIJFT OVER NADAT DEZE BOVENSTAANDE CIJFERS EN LETTERS WEG ZIJN GEHAALD:

41
5
21

GAAN WE WEER:

DE LETTER 4 VAN HET GETAL 41 IN  T ALFABET IS DE D, DUS HEBBEN WE NU AAF IS D.. DE LETTER 5 ERONDER IS DE VIJFDE LETTER IN HET ALFABET DUS DE E, WE HEBBEN NU AAF IS DE!!
HALEN WE DEZE CIJFERS WEG UIT HET RIJTJE DAN HOUDEN WE OVER

1
21

WE NEMEN NU DE M DIE NOG OVER IS, WE HEBBEN NU AAF IS DE M.., LET WEER OP.......TEL NU DE OVERGEBLEVEN CIJFERS 1 EN 8:15 BIJ ELKAAR OP, DAT WORD DUS 1 + 8+ 1+5 = 15, EN 15 IS DE LETTER O IN HET ALFABET, WE HEBBEN DUS NU AAF IS DE MO...
DE CIJFERS STONDEN OP HET RAAM OP ZN KOP, DUS NET ALS DE I KUN JE OOK DE 21 OMGEKEERD LEZEN, WORDT DUS OMGEKEERD EEN 12, EN 12 IN HET ALFABET IS DE LETTER L
DUS HEBBEN WE NU     ...AAF IS DE MOL!!!!!!!
citeren   
01/04/2014 4:43 pm

Cool Senior Member

Originally Posted by Richard Deelstra:
DEZE LETTERS STONDEN OP HET RAAM OP ZN KOP BIJ HET INTRO TUSSEN DE INTRODUKTIE FILMPJES DOOR,

1841
625
AM 8:15
1921

LET NU OP!!

ALS A=1 B=2 C-3 ENZ DAN GEBEURT ER DIT!

DE EERSTE 1 UIT DE 1921 IS DAN DE A, DAARBOVEN STAAT DE A VAN AM, HET GETAL 6 DAARBOVEN VAN DE 625 IS DE 6DE LETTER UIT HETT ALFABET DUS DE LETTER F, MAAKT DUS AAF, WE GAAN VERDER!
NU HOU JE DUS OVER MET DIE GEBRUIKTE CIJFERS/LETTERS ERAF HET VOLGENDE:

1841
25
921

OKE, GAAN WE, WE HADDEN DUS AL AAF, LET OP!
DE 1 VAN 1841 STOND OP ZN KOP DUS KAN ALS EEN I GELEZEN WORDEN, VERVOLGENS STAAT DE VOLGENDE CIJFERCODE ONDER ELKAAR, 8 + 2 + 9, EN DAT MAAKT 19, EN 19 IN HET ALFABET IS DE LETTER S, ER STAAT NU DUS AAF IS..
VOLGENDE RIJTJE BLIJFT OVER NADAT DEZE BOVENSTAANDE CIJFERS EN LETTERS WEG ZIJN GEHAALD:

41
5
21

GAAN WE WEER:

DE LETTER 4 VAN HET GETAL 41 IN  T ALFABET IS DE D, DUS HEBBEN WE NU AAF IS D.. DE LETTER 5 ERONDER IS DE VIJFDE LETTER IN HET ALFABET DUS DE E, WE HEBBEN NU AAF IS DE!!
HALEN WE DEZE CIJFERS WEG UIT HET RIJTJE DAN HOUDEN WE OVER

1
21

WE NEMEN NU DE M DIE NOG OVER IS, WE HEBBEN NU AAF IS DE M.., LET WEER OP.......TEL NU DE OVERGEBLEVEN CIJFERS 1 EN 8:15 BIJ ELKAAR OP, DAT WORD DUS 1 + 8+ 1+5 = 15, EN 15 IS DE LETTER O IN HET ALFABET, WE HEBBEN DUS NU AAF IS DE MO...
DE CIJFERS STONDEN OP HET RAAM OP ZN KOP, DUS NET ALS DE I KUN JE OOK DE 21 OMGEKEERD LEZEN, WORDT DUS OMGEKEERD EEN 12, EN 12 IN HET ALFABET IS DE LETTER L
DUS HEBBEN WE NU     ...AAF IS DE MOL!!!!!!!

Gevalletje tunnesvisie denk ik.....
Maar respect voor het uitpluizen!
citeren   
01/05/2014 6:29 am

NEWBIE

deze is iets duidelijker
de getallenreeks op het raam:
I --- 8 --- 4 --- 1
6 ---2 ----5
A -------- M --- 8: 15
1 --9 --- 2 --- -1
Eerste rijtje linksonder beginnen bij de 1 en dan omhoog
1=A
2=B ENZ
DUS:

1= A
A= A
6= F
I = I

2de rijtje vanaf de 9:
9 + 2 + 8 =19,
19 = S
Derde rijtje vanaf de 4 omlaag,
4 = D
5 = E
M = M

vierde rijtje
Dan hebben we de 15, en dat is de O
dus O
dan de 2 van het derde rijtje die we over hadden maakt:

2 + 1 + 8 + 1 =12
12 is de L
word dus: aaf is de mol...
citeren   
01/05/2014 12:55 pm

Moderator
Forum Addict

Registratie: 07/30/2013
Onderwerpen: 32

Originally Posted by Monique Puls-lammers:
Sorry als dit dubbel verschijnt( ik vind de nieuwe site heel ingewikkeld)

Ik heb nl net wat geschreven maar ben kwijt.

1965 is het jaar van de slang, ook 2013 is het jaar van de slang, tot wanneer dit loopt weet ik niet ik dacht van de week als iets voorbij te zien komen van viering van het chinese nieuwjaar, dat was donderdag 2 jan, ook het begin van het programma.

Ook viel mij op dat in de intro na susan visser een shot komt met zwarte visser. Zwart = mol

................

citeren   
01/06/2014 3:55 am

NEWBIE

Registratie: 01/06/2014
Bij de eerste executieronde van aflevering 1, waarin Daphne er uit lijkt te vliegen viel mij wat op toen ik Moltalk de nabeschouwing terug keek. Het gaat om een scene van luttele seconden en toch heeft in die tijd het ene shot Owen de pet op en het andere shot niet.
Misschien is het niks maar vond het vreemd, immers wie gaat er nu bezig zijn met een petje op petje af spel tijdens zo'n eerste ronde, de Mol is toch de enige die zich niet druk hoeft te maken om de uitslag, let ook op het geniepige lachje van Owen...

citeren   
01/06/2014 4:06 am

NEWBIE

Originally Posted by Remmie93:
Zou het kunnen dat het geld nu vrijgesteld kan worden en pas over 17 dagen weer in het spel is.

oftewel 17 dagen = later

Misschien wat te eenvoudig gedacht, maar is de gehele opnameduur van Wie Is De Mol niet gewoon 17 dagen, en dat we dus al een aantal opnames hebben gezien van de laatste aflevering waarin ieder jaar vragen komen in de slotronde over alle kandidaten, dat is dan de link met de enveloppen.
citeren   
01/06/2014 5:43 am

Senior Member

Originally Posted by Daniël Jansen:
Bij de eerste executieronde van aflevering 1, waarin Daphne er uit lijkt te vliegen viel mij wat op toen ik Moltalk de nabeschouwing terug keek. Het gaat om een scene van luttele seconden en toch heeft in die tijd het ene shot Owen de pet op en het andere shot niet.
Misschien is het niks maar vond het vreemd, immers wie gaat er nu bezig zijn met een petje op petje af spel tijdens zo'n eerste ronde, de Mol is toch de enige die zich niet druk hoeft te maken om de uitslag, let ook op het geniepige lachje van Owen...

Tja, moeilijk, het is en blijft een TV programma er kunnen altijd dingen mis gaan met monteren of anders moeten. Ik denk ook niet dat ze zon hele executie ronde in één take filmen.

Verder ontzettend goed gevonden, jij bent zeker ook iemand die dit soort fouten ziet in films/series?
citeren   
01/06/2014 7:24 am

Cool Senior Member

Originally Posted by Daniël Jansen:

Originally Posted by Remmie93:

oftewel 17 dagen = later

Misschien wat te eenvoudig gedacht, maar is de gehele opnameduur van Wie Is De Mol niet gewoon 17 dagen, en dat we dus al een aantal opnames hebben gezien van de laatste aflevering waarin ieder jaar vragen komen in de slotronde over alle kandidaten, dat is dan de link met de enveloppen.

Ik dacht altijd dat WIDM 3 tot 4 weken opnametijd had, maar je hebt natuurlijk ook 'rustdagen' tussendoor, en die zullen wel niet meetellen.
Ik heb ook andere seizoenen gezien en vorig jaar was dag 18 ook ongeveer in de finaleaflevering.
citeren   
01/06/2014 1:09 pm

NEWBIE

Op de enveloppen staat Ellis Island. Dit is een eiland in New York. De brieven werden gedaan in een U.S. Mail brievenbus. Ik denk dat de volgende stad New York is.
citeren   
01/06/2014 2:47 pm

Forum Fanatic

Registratie: 12/30/2013
Ik vond op google nog een Ellis Island in Australie
én de Philipijnen
citeren   
Pagina 4 / 7 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 « previous | Next »
Login with Facebook to post
Preview