| 01/24/2014 7:43 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/24/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 2
 OFFLINE | Ook nog even in dit topic. Als ABC inderdaad voor Aaf Brandt Corstius staat... De woordenlijst was een ABC'tje, iedereen zag dat, behalve Jennifer. Daarom heet de aflevering Jennifer; zij was de enige die de ABC niet zag. |
|
|
| 01/24/2014 11:33 am |
 Junior Member

Registratie: 01/04/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 20
 OFFLINE | Aflevering 4, opdracht 1;roltrappen (woordentransport op alfabetische volgorde) is Aaf als laatste die de woorden doorkrijgt en deze dient op te schrijven op een schoolbord, waarbij te zien is dat zij linkshandig is met schrijven, dit is ongeveer te zien van 13:35 t/m 14:00 min.
In het molboekje dat ik in bezit heb, staat keurig een woordenlijst met het Nederlandse woord, Kantonees woord en de uitspraak, wat nu het geval wil zijn is dat het woord links in het Katonees geschreven lichter is dan de andere woorden en uitspraak.
Is hier een link mee te leggen? Een hint of toeval? Wie kan dit verklaren? |
................ Om geloofd te worden hoeft men slechts de waarheid ongelooflijk te maken.
|
| 01/24/2014 12:26 pm |
 NEWBIE

Registratie: 01/24/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 6
 OFFLINE | Ik heb een hint gevonden voor Aaf, ik heb op dit forum gekeken of hij al genoemd was maar heb m nog niet gevonden. Dus hier is ie!
Aafs initialen zijn ABC (Aaf Brandt Corstius). Al meerdere keren is er verwezen naar het alfabet. In aflevering 4 bijvoorbeeld, bij de woordenopdracht (waarbij de woorden in alfabetische volgorde stonden). En eerder moesten de kandidaten een volgorde kiezen waarin ze - bleek later - de test gingen maken, waarbij gekozen werd om in alfabetische volgorde te gaan. En wie stelde de alfabetische volgorde voor? Aaf.
Eerder moesten Tygo en JW ook al een kluis openmaken door een rood, groen en blauw draadje door te knippen in een bepaalde volgorde. Om achter de juiste volgorde te komen, moesten de andere kandidaten multiple choice vragen beantwoorden. Hierbij kwam het kaartje met daarop 'A: Rood, B: Blauw, C: Groen' (dus weer ABC) duidelijk in beeld.
Die laatste is niet echt een heel sterke hint, maar als er nog meer verwijzingen naar het alfabet komen, zou dit wel een duidelijkere verwijzing naar Aaf als Mol kunnen zijn! |
|
|
| 01/24/2014 12:30 pm |
 NEWBIE

Registratie: 01/24/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 6
 OFFLINE | Originally Posted by Jojanneke Drapers: Ook nog even in dit topic. Als ABC inderdaad voor Aaf Brandt Corstius staat... De woordenlijst was een ABC'tje, iedereen zag dat, behalve Jennifer. Daarom heet de aflevering Jennifer; zij was de enige die de ABC niet zag.
Goeie, had ik nog niet gezien maar zou wel weer in de richting van de 'alfabethint' kunnen wijzen! |
|
|
| 01/30/2014 11:09 am |
 Junior Member

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 13
 OFFLINE | Dat filmpje waarin Jan-Willem haar molboekje leest en snel teruglegt, heeft Aaf dit nu door of niet? (37:13-37:18). Hij leest het, ze loopt snel terug, pakt het boekje en trekt vuil met haar lippen. Het lijkt me overduidelijk in het filmpje dat ze dit ziet, maar tegelijkertijd als ze zich omdraait heeft JW het boekje al dichtgeslagen. Is dit nu gewoon een keiharde leugen van Aaf om te mollen, of dacht ze dat JW het boekje alleen maar vastpakte en niet gelezen had?
Ook stuurde ze haar envelop naar Daphne. Ook al is Daphne d'r BFF, Aaf heeft haar nooit verdacht, dus dit is als kandidaat gewoon een stomme zet. Of een molactie.
Nog iets wat me opviel vorige aflevering: als Tygo's groepje te laat de hotelkamer binnenmarcheert, zegt ze tegen hem: "ik vind het echt heel kut voor jullie". Jullie = falende kandidaten en Aaf = sarcastisch en triomfantelijk? Ook pakt ze de verwarring die ontstond door Freeks telefoontje (de reis naar de pont duurt lang vs. de reis via de pont duurt lang) direct op door het andere team te bellen en die te vertragen.
Ik vind haar tot nu toe een beetje de Paulien van vorig jaar, die gewoon domme zetten maakt in het spel en daardoor enorm verdacht wordt, maar wellicht toch in de gaten houden, die ABC. |
................ Volslagen Molloot ^^
Team Susan!
|
| 01/30/2014 12:54 pm |
 Cool Senior Member

Registratie: 01/05/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 57
 OFFLINE | Ook stuurde ze haar envelop naar Daphne. Ook al is Daphne d'r BFF, Aaf heeft haar nooit verdacht, dus dit is als kandidaat gewoon een stomme zet. Of een molactie.
Sol volgens mij stond er op de envelop Sofie en niet Daphne, ze zei wel dat ze op de envelop Daphne had geschreven maar dat is dus niet zo.
Alles wijst continu naar de abc'tjes. Maar wordt dat niet een beetje te makkelijk dan....... |
|
|
| 01/30/2014 6:01 pm |
 Junior Member

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 13
 OFFLINE | Mmm weet niet Quirine, ik zie toch echt Daphne op 20:21..
Al vind ik haar na de Boeddhaopdracht en bootopdracht van deze aflevering niet meer zo verdacht. Goeiemorgen wat was die goed en fanatiek bezig. |
................ Volslagen Molloot ^^
Team Susan!
|
| 01/31/2014 1:33 pm |
 Cool Senior Member

Registratie: 01/05/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 57
 OFFLINE | Marjanne, na die boor tocht, weet ik het ook niet meer, ze was wel heel fanatiek. Maar dan krijg je weer de voettocht en daar zat ze weer goed te mollen.
Dacht toch echt dat ik Sofie zag maar je zal gelijk hebben.
Ik vind altijd dat je rond deze afleveringen moet oppassen voor de tunnelvisie.
Gisteren waren ze trouwens allemaal goed bezig. Susan met dei vingers. Jeniffer die stil bleef staan en perse niet naar links wilde(maar die is eruit), JW die heel eigenwijs was en een extra lange ronde wilde maken, Aaf die meer op de geit en kuikentjes lette en toch de weg dubbel wilde lopen, Sofie die de boedha heel raar uitlegde aan de groep zodat de foto niet werd geraden, wie zei: doe de foto maar van de kralen, Tygo?, ik heb dan ook het idee dat de mol tussen de lopers zat. |
|
|
| 02/01/2014 5:46 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/11/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 3
 OFFLINE | De enige die hier goede zaken doet is de mol...49:30 tot 50:00 in afl. 5. Wie komt in beeld... Aaf |
|
|
| 02/01/2014 6:29 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/31/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 1
 OFFLINE | Aaf is mijn mol en wel juist vanaf deze aflevering!
Ik vind haar tijdens de loopopdracht wel heel verdacht vaak zeggen: Ja ik heb echt geen richtingsgevoel.
+
De titel van de 5e aflevering: een heilige aanwijzing...
Eerst komt er rond de 42:00 minuten een heilige in beeld, vervolgens zegt Aaf in de kerk (onder een heilige in de verte) zeggen:
'Nou ik heb officieel het minste richtingsgevoel, dat kan ik wel bekennen'. Dit is echt een typische ingestudeerde zin, tenminste ik zou het heel anders benoemen.
Ze staat op dat zelfde moment ook als enige afzonderlijk van de groep en staat een beetje raar te lachen naar Art, ook lijkt het af en toe net alsof ze knipoogt nadat Art bekend maakt hoeveel er is opgehaald met deze opdracht.
Ik zit in mijn tunnel te graven! (naast de tunnel van Aaf) |
|
|
| 02/01/2014 11:00 am |
 NEWBIE

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 3
 OFFLINE | ik vond het begin van deze aflevering raar; Een te groot en in mijn ogen westers iemand fietst op een te kleine fiets over een te smal paadje.
Het lijkt een man en stel dat het de mol is, qua postuur zou het dan JW kunnen zijn. Of Aaf (dan is het dus eenvrouw ;-) ) |
|
|
| 02/01/2014 12:30 pm |
 NEWBIE

Registratie: 02/01/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 1
 OFFLINE | Aaf is de mol !!!!! |
|
|
| 02/05/2014 2:08 pm |
 Forum Expert

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 5 Berichten: 740
 OFFLINE | Wist goed wie de mol is. Zegt Paul de Leeuw (en wordt min of meer bevestigd door Aaf) in "de nationale eettest". |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
http://m0lhunter.blogspot.nl/
|
| 02/06/2014 1:48 pm |
 NEWBIE

Registratie: 02/06/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 5
 OFFLINE | Ik vond dit Artikel op internet. Erboven staat: "kIneBloM" is echt mijn levensmotto!" Draai je deze zin om, staat er:
Ik Ben Mol! Lijkt me een overduidelijke zaak.
Mooie vrouw trouwens
 |
|
|