| 03/15/2014 3:02 pm |
 Cool Senior Member

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 71
 OFFLINE | Toch blijft die titel: "Iets is wat het lijkt" me nog een beetje dwarszitten.
IETS moet dus zijn zoals het lijkt... en andere dingen dus niet...?
Misschien dat op één van de kandidaten de stelling slaat. Dus bijvoorbeeld: Susan is niet de winnaar. Misschien zijn dan twee andere stellingen niet juist?
Dan zou bv Freek wél de mol kunnen zijn en Sophie in dit geval wél de verliezer.
Dit zou je met alle drie de kandidaten kunnen toepassen. Niet dat we dan wat wijzer zijn nu maar het is tenslotte Wie is de Mol dus we worden wellicht weer op het verkeerde been gezet?
 |
|
|
| 03/16/2014 6:19 am |
 Cool Senior Member

Registratie: 09/16/2013 Onderwerpen: 5 Berichten: 68
 OFFLINE | De titel was niet 'Iets is wat het lijkt', maar 'Iets kan gebeuren'
'Iets is wat het lijkt' is in 2011 al gebruikt toen PJH de mol eigenlijk al kenbaar maakte: Wie is de mol? Patrick! |
................ You can travel the world, but you can't run away from the person you are in your heart! You need to just be!
|
| 03/17/2014 4:34 am |
 Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 462
 OFFLINE | Jeetje wat was dit een bijzondere en een mooie aflevering wel heel jammer dat Tygo eruit is, want hij was een geweldige kandidaat.
En wat is er nou precies gebeurd met de envelop met Freek?
De mol zit hier achter dat is logisch  Maar wat wel heel toevallig is je kon bij elke brievenbus precies zien wat erin zat, ook al leek het misschien dat Susan een envelop had vergeten mee te nemen en wat achter af gewoon zand bleek te zijn. Maar bij de eerste brievenbus die Sofie opende ging ze helemaal alleen na de brievenbus toe, ze stond zo opgesteld dat Tygo niet kon zien wat er precies in zat en de camera stond zo opgesteld dat je niet de hele brievenbus van binnen zag, misschien zat daar wel de vermiste envelop van Freek. En de raadsel dat Tygo en Sofie een lege brievenbus tegen kwamen, is heel simpel om op te lossen, Sofie wist dat Tygo op Susan zit en ze wist welke route Susan en Freek hadden gevaren, ze heeft op deze manier nog even lekker Susan verdacht gemaakt. En ze had hier vooral de leiding en ze had ook grootste deel besloten hoe ze gingen varen.
Bij de opdracht met de flesjes is het denk ik als mol zijnde het handigst, om zoveel mogelijk flesjes te pakken met de stellingen die over jou gaan en daardoor maak je de kans kleiner dat de kandidaten de goede stellingen mee nemen en dat ze geld verdienen. Iemand op twitter zei nog: [SIZE=6] als de foto niet duidelijk is het gaat om dit voorbeeld: Het woord Mol komt extra groot in beeld in dit shot. Sofie houdt de fles vast, maar de stelling slaat op Susan. Plus aanvulling de tekst werd ook tijdens de aflevering niet goed in beeld gebracht alleen de mol kwam duidelijk in beeld. Dus hoe duidelijkere wil je het hebben?! (Sorry tijdens het kopi |
|
|
| 03/17/2014 4:41 am |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Man de tekst is weer niet goed gegaan. Vervolg bericht van hier boven (Sorry tijdens het kopiëren is de tekst een beetje anders geworden)
En Sofie had ook in deze aflevering zulke opvallende opmerkingen. Uitspraken van Sofie. Het gaat over de finale aflevering en pas vanaf het etentje:
- Bij het etentje: Jemie wat heb ik veel gelogen. Ik ben zo verstrikt geraakt in een web van leugens en ik hoop echt dat ik dit mijn leven lang niet meer hoef mee te maken, maar ik sta hier wel.
- Bij de test (meerdere uitspraken): Ik ben meer ontspannen dan afgelopen weken, ik weet wat ik wil doen en oké dit was het.
- Op de boot toen ze naar Art vaarde voor de ontknoping: Het is gewoon de finale en ik sta hier gewoon. Ik vind het zo ongelooflijk voorrecht dat ik na al die kandidaten die zijn afgevallen, hier met deze twee andere over gebleven ben en dat ik dit mee maak wat ongelooflijk gaaf.
- De uitspraken van Art op het eind: Sociaal en nieuwsgierig, stoerder dan je onschuldige uiterlijk vermoedt, slim en tactisch. Één van de weinige kandidaten die vanaf het begin af aan met een kraak helderde strategie te werk ging: emileren, wegstrepen en je had nog een tactiek follow te money, volg het geld maar als je kijkt wat jij voor de pot hebt opgeleverd ben jezelf ook behoorlijk verdacht. De tweede uitspraak: Je leek vaak uit het veld geslagen wanneer kandidaten je aanspraken op je gedrag of je manier van spelen die behoorlijk verdacht was, schijn of werkelijkheid, want in diezelfde adem teug viel jij je mede kandidaten aan en dan met name Susan.
Hoe duidelijker wil je nog hebben en dat alles gewoon echt naar Sofie leidt als mol.
|
|
|
| 03/17/2014 6:15 am |
 Forum Expert

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 5 Berichten: 740
 OFFLINE | Originally Posted by Claudia Kemperman: Man de tekst is weer niet goed gegaan. Vervolg bericht van hier boven (Sorry tijdens het kopiëren is de tekst een beetje anders geworden)
En Sofie had ook in deze aflevering zulke opvallende opmerkingen. Uitspraken van Sofie. Het gaat over de finale aflevering en pas vanaf het etentje:
- Bij het etentje: Jemie wat heb ik veel gelogen. Ik ben zo verstrikt geraakt in een web van leugens en ik hoop echt dat ik dit mijn leven lang niet meer hoef mee te maken, maar ik sta hier wel.
- Bij de test (meerdere uitspraken): Ik ben meer ontspannen dan afgelopen weken, ik weet wat ik wil doen en oké dit was het.
- Op de boot toen ze naar Art vaarde voor de ontknoping: Het is gewoon de finale en ik sta hier gewoon. Ik vind het zo ongelooflijk voorrecht dat ik na al die kandidaten die zijn afgevallen, hier met deze twee andere over gebleven ben en dat ik dit mee maak wat ongelooflijk gaaf.
- De uitspraken van Art op het eind: Sociaal en nieuwsgierig, stoerder dan je onschuldige uiterlijk vermoedt, slim en tactisch. Één van de weinige kandidaten die vanaf het begin af aan met een kraak helderde strategie te werk ging: emileren, wegstrepen en je had nog een tactiek follow te money, volg het geld maar als je kijkt wat jij voor de pot hebt opgeleverd ben jezelf ook behoorlijk verdacht. De tweede uitspraak: Je leek vaak uit het veld geslagen wanneer kandidaten je aanspraken op je gedrag of je manier van spelen die behoorlijk verdacht was, schijn of werkelijkheid, want in diezelfde adem teug viel jij je mede kandidaten aan en dan met name Susan.
Hoe duidelijker wil je nog hebben en dat alles gewoon echt naar Sofie leidt als mol.
Het is maar hoe je dingen interpreteert. |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
http://m0lhunter.blogspot.nl/
|
| 03/17/2014 6:28 am |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Emile het lijkt misschien dat ik dit allemaal zeg, omdat ik Sofie als verdachte heb sinds begin, maar je kon uit de uitspraken van een presentator meer leiden dan je denkt. En er is elk jaar een duidelijk verschil te horen, maar de meeste mensen hier zien het verschil niet. Ik zeg niet dat ik een expert hier in ben, maar ik heb de mol bijna altijd fout, maar omdat je een duidelijk verschil hoort tussen de verhaaltjes van gewoon kandidaten en de mol weet ik voor de ontknoping altijd wie de mol is. En dat was dit jaar ook weer heel duidelijk het verschil en het heeft niks mee te maken dat ik op Sofie zit, want als er bij Susan een duidelijke hint is dat ze de mol is, zou ik haar als mol nu hebben. En toevallig heeft Sofie ook heel veel duidelijk uitspraken gezegd in deze aflevering, wat ook een mol makkelijk zou kunnen zeggen. Maar de mensen die op Susan zitten, jullie zien vanzelf wel dat de laatste uitspraken van Art duidelijk naar Sofie wijzen als mol. Want het is 100% zeker en het heeft helemaal niks te maken met dat Sofie mijn mol is, want er is een duidelijk verschil. |
|
|
| 03/17/2014 8:06 am |
 Forum Addict

Registratie: 09/27/2013 Onderwerpen: 0 Berichten: 130
 OFFLINE | Het spijt mij, maar ik hoor toch echt het verschil niet. Vertel dan eens hoe ik het verschil zou moeten horen? |
|
|
| 03/17/2014 8:31 am |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Originally Posted by Erik Oostdijk: Het spijt mij, maar ik hoor toch echt het verschil niet. Vertel dan eens hoe ik het verschil zou moeten horen?
Ik denk dat heel veel mensen het verschil niet horen. Maar wat je elk jaar bij de mol verhaaltje hoort (wie het ook is) zijn deze onderwerpen en niet elk keer komt elk onderwerp terug.
Voorbeelden zijn: geen geld verdienen, een strategie hebben (vanaf het begin), en kandidaten eruit werken soms nog meer. Ik zou zeggen als je het verschil dan nog niet hoort, zal ik als tip geven luister eens bij de andere jaren de verhaaltjes terug. Want voorbeeld bij Kees, kwam voor vriend van alle kandidaten en geen geld verdienen. Maar je moet wel oppassen de verhaaltjes lijken soms verdacht veel op elkaar. Maar als Art of welke presentator voorbeeld zegt je hebt de hartelijkste lach van Nederland (zoals bij het verhaal van Susan), dan kan je al beetje concluderen dat dit over een kandidaat gaat, want wat heeft dit verder met haar mol carrière te maken niks! Net zoals toen Art bij het seizoen van Anne-Marie bij Liesbeth iets zei over lange wimpers. Want bij de mol gaat het alleen over wat ze of hij als mol gedaan heeft. Maar als je heel goed kijkt naar het verhaaltje wat Art zei over Sofie (zie hier boven). Het gaat over het feit dat ze: vanaf het begin met een kraak helderde strategie te werk ging en hij zij ook bij haar als enigste dat ze bijna geen geld verdiend heeft. En heel toevallig is dit echt elk jaar hetzelfde dat je daardoor achter komt wie nou de echte mol is. En wat ik ook al zei het heeft niks mee te maken als ik nu op Sofie zit, want als Art dit zou zeggen over Susan zou ik nu volledig op haar zitten. En die uitspraken van haar zelf vind ik ook wel heel verdacht, maar daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben, maar bij de verhaaltjes is er echt gewoon een duidelijk verschil Erik te horeb, ik hoop dat je er iets aan hebt. |
|
|
| 03/17/2014 8:49 am |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Originally Posted by Claudia Kemperman:
Originally Posted by Erik Oostdijk: Het spijt mij, maar ik hoor toch echt het verschil niet. Vertel dan eens hoe ik het verschil zou moeten horen?
Ik denk dat heel veel mensen het verschil niet horen. Maar wat je elk jaar bij de mol verhaaltje hoort (wie het ook is) zijn deze onderwerpen en niet elk keer komt elk onderwerp terug.
Voorbeelden zijn: geen geld verdienen, een strategie hebben (vanaf het begin), en kandidaten eruit werken soms nog meer. Ik zou zeggen als je het verschil dan nog niet hoort, zal ik als tip geven luister eens bij de andere jaren de verhaaltjes terug. Want voorbeeld bij Kees, kwam voor vriend van alle kandidaten en geen geld verdienen. Maar je moet wel oppassen de verhaaltjes lijken soms verdacht veel op elkaar. Maar als Art of welke presentator voorbeeld zegt je hebt de hartelijkste lach van Nederland (zoals bij het verhaal van Susan), dan kan je al beetje concluderen dat dit over een kandidaat gaat, want wat heeft dit verder met haar mol carrière te maken niks! Net zoals toen Art bij het seizoen van Anne-Marie bij Liesbeth iets zei over lange wimpers. Want bij de mol gaat het alleen over wat ze of hij als mol gedaan heeft. Maar als je heel goed kijkt naar het verhaaltje wat Art zei over Sofie (zie hier boven). Het gaat over het feit dat ze: vanaf het begin met een kraak helderde strategie te werk ging en hij zij ook bij haar als enigste dat ze bijna geen geld verdiend heeft. En waarom zegt Art alleen bij haar dat ze bijna geen geld verdiend heeft (want Susan heeft ook bijna geen geld verdiend) en dat is zo, omdat alleen bij het verhaaltje van de mol over zulke feiten gaat. En heel toevallig is dit echt elk jaar hetzelfde dat je daardoor achter komt wie nou de echte mol is. En wat ik ook al zei het heeft niks mee te maken als ik nu op Sofie zit, want als Art dit zou zeggen over Susan zou ik nu volledig op haar zitten. En die uitspraken van haar zelf vind ik ook wel heel verdacht, maar daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben, maar bij de verhaaltjes is er echt gewoon een duidelijk verschil Erik te horen, ik hoop dat je er iets aan hebt.
|
|
|
| 03/17/2014 9:14 am |
 Forum Fanatic

OFFLINE | En Erik nog iets heb dat in de vorige bericht ook een beetje gezegd, maar alles wat niks met de mol carrière te maken heeft betekend ook letterlijk dat ze geen mol zijn.
En als er bij (altijd, maar 1 verhaal) alles over haar of zijn mol carrière gaat is die ook werkelijk de mol.
Ik denk dat daar de mensen wel iets aan kunnen hebben, want zo heb ik het verschil ook duidelijk kunnen ontdekken.
En zo kunnen jullie voor de ontknoping zien wie nou werkelijk de echte mol is. |
|
|
| 03/17/2014 2:29 pm |
 Cool Senior Member

Registratie: 01/02/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 71
 OFFLINE | Claudia: " Maar wat wel heel toevallig is je kon bij elke brievenbus precies zien wat erin zat, ook al leek het misschien dat Susan een envelop had vergeten mee te nemen en wat achter af gewoon zand bleek te zijn."
beste Claudia ik vind het best knap dat je je vaak zovaak herhaalt en maar blijft beweren dat er zand in die brievenbus lag waar Susan de envelop uit haalde maar ik denk toch dat je zand in de ogen is gestrooid dan.
Ik heb t paar keer terug gekeken maar het is echt géén zand. Dan zou t zand eruit vallen als ze de bovenste envelop naar voren schuift. Je ziet echt duidelijk nog een envelop liggen. Heb een mooi screenshot maar het lukt me dit jaar maar niet om een foto te plaatsen omdat ik maar steeds een url moet invullen.
Kijk nog maar s goed op 12.19 minuut
|
|
|
| 03/17/2014 4:33 pm |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Originally Posted by Ienie Mienie: Claudia: " Maar wat wel heel toevallig is je kon bij elke brievenbus precies zien wat erin zat, ook al leek het misschien dat Susan een envelop had vergeten mee te nemen en wat achter af gewoon zand bleek te zijn."
beste Claudia ik vind het best knap dat je je vaak zovaak herhaalt en maar blijft beweren dat er zand in die brievenbus lag waar Susan de envelop uit haalde maar ik denk toch dat je zand in de ogen is gestrooid dan.
Ik heb t paar keer terug gekeken maar het is echt géén zand. Dan zou t zand eruit vallen als ze de bovenste envelop naar voren schuift. Je ziet echt duidelijk nog een envelop liggen. Heb een mooi screenshot maar het lukt me dit jaar maar niet om een foto te plaatsen omdat ik maar steeds een url moet invullen.
Kijk nog maar s goed op 12.19 minuut
Ienie ik beweer dit niet er is een duidelijk bewijs dat het alleen, maar zand is. Kijk is de aflevering of het filmpje van Marjanne eens, want toen Susan de envelop pakte zie je een kiertje op de bodem van de brievenbus en als je goed kijkt zie je gewoon zand liggen (en die kleur lijkt gewoon heel veel op de kleur van de envelop.) Kijk, maar eens goed terug! |
|
|
| 03/17/2014 4:46 pm |
 Forum Fanatic

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 0 Berichten: 411
 OFFLINE | Dat is niet de bodem van de brievenbus Claudia, door het kiertje kun je de grond zien.
Je ziet zelfs de paal naast de brievenbus waar de rode vlag aan hangt door dat kiertje.
In de brievenbus zelf ligt geen zand. |
|
|
| 03/17/2014 4:49 pm |
 Forum Fanatic

OFFLINE | Originally Posted by Marjanne Mol: Dat is niet de bodem van de brievenbus Claudia, door het kiertje kun je de grond zien.
Je ziet zelfs de paal waar de brievenbus op staat door dat kiertje.
In de brievenbus zelf ligt geen zand.
Ja sorry die bedoelde ik ook, maar het is duidelijk zand en geen envelop wat veel mensen zeggen. |
|
|
|