Wie is de Mol? > ALLES OVER... > Aflevering 9
Aflevering 9, algemene zaken
Pagina 2 / 5 1 - 2 - 3 - 4 - 5 « previous | Next »
Aflevering 9, algemene zaken
03/14/2014 8:45 am

Forum Addict

Registratie: 09/16/2013
Onderwerpen: 42
Ik sluit mij volledig bij je aan Tristan. Ik denk zelfs, dat Freek de finale niet had gehaald en dat hij dit alleen maar bereikt heeft via zijn vrijstelling. Want Tygo zat ook op Susan en die vloog er nu uit. Waarschijnlijk minder vragen goed. Maar we zullen het zien a.s donderdag. Susan de Mol, heb ik het vanaf aflevering 1 al goed.
................

Hallo, ik ben Chris. Al jaren trouw fan van Wie is de Mol en sinds een aantal jaren mollerator op de site.
citeren   
03/14/2014 9:43 am

Senior Member

Registratie: 02/02/2014
Onderwerpen: 0

Originally Posted by Richard Hupkens:
Sofie is NIET de Verliezer
Suzan is NIET de Winnaar
Freek is NIET de Mol

Als Sofie de Mol is weet Suzan na de uitspraak van Art dat ze de verliezer is (want ze weet dat ze niet de Mol is van haarzelf als dat Sofie altijd al was). Freek is dan dus de Winnaar, maar weet dat niet van zichzelf!

Als Suzan de Mol is weet Sofie dat ze de winnaar is. Freek is dan de verliezer, maar weet dat niet van zichzelf.

De hoofdvraag is dus waarom Sofie en Suzan nu weten of ze Mol, winnaar of verliezer zijn, maar Freek in het gewisse is gehouden (die is niet de Mol, maar dat wist hij 9 afleveringen terug ook al van zichzelf).

De enige conclusie die ik kan trekken is omdat hij de verliezer is. Het is overigens ook logischer. Freek had de finale vrijstelling nodig om de finale te bereiken terwijl de dame die niet de mol is, dit op eigen kracht deed en dus meer kans heeft om op het juiste spoor te hebben gezeten. Conclusie:

Suzan is de Mol
Sofie is de Winnaar
Freek is de verliezer.

Lees nogmaals het dagboek van de mol na afl. 7:

Als mol worden je sommige dingen in de schoot geworpen. Daar staat tegenover dat de groep, of sommige kandidaten, rechtstreeks op het geld afkoersen.  
Het mooie is dat er in beide gevallen geen houden meer aan is. Jammer is wel dat dit toch nog geld oplevert... Maar laten we het positief houden: je kunt ook zeggen dat veel geld op die manier níet in de pot komt.
Conclusie: deze aflevering was een goede aflevering voor mij als mol.

Tweederde van het geld kwam niet in de pot én ik heb weer stiekem m’n werk kunnen doen. Nou ja, stiekem. Ik ben benieuwd wie me gezien heeft...

Hier herken ik Susan als mol totaal niet. Zij was erg aanwezig bij beide opdrachten en moest en zou die oranje topito's hebben. Sofie was bijna niet zichtbaar en vindbaar en bracht slechts 250 euro in de pot om een groene topito aan JW te geven.

Ik denk dat JW daardoor de hotseat aan Susan gegeven had ipv. Sofie. JW vond schijnbaar Susan zo verdacht doen tijdens de topito-opdracht. Hij tilde zelfs even de zonnebril op van Susan om te kijken of ze niet aan de liegen was.

Verder denk ik dat Susan bewust de envelop van Freek heeft laten liggen om te doen lijken dat zij de mol is naar Tygo. Tygo zat nog te twijfelen tussen Sofie en Susan. Tygo koos uiteindelijk voor Susan als de mol, zodat Susan naar de finale gaat. Gewoon slim gespeeld door Susan. Als je eenmaal het geld ruikt, wil je het hebben ook.
citeren   
03/14/2014 11:09 am

NEWBIE

Registratie: 01/03/2014
Ik hoor elk jaar weer mensen rond de laatste aflevering(en) zeggen; ... is de mol! ik zei het toch al vanaf aflevering 1!

Ik zeg nu: Susan is de mol! ik zei het toch al vanaf aflevering 2!

Altijd die mensen die opscheppen over dat ze hun mol goed hebben...  

citeren   
03/14/2014 1:06 pm

Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014
Voor de mensen die niks uit te uitspraken van Art kunnen leiden. Het werkt eigenlijk heel simpel na welke uitspraken naar de mol leiden.
Voorbeelden zijn:
- De mol heeft al van tevoren een strategie
- De mol verdiend geen geld
- De mol werkt kandidaten uit het spel.
Als dat in een verhaaltje voorkomt of 2 van de drie dan is die persoon de mol. En dit is elk jaar zo let maar eens op.
En bij welk persoon komt 2 van de 3 voor in zijn of haar verhaaltje. Ben benieuwd als jullie door dit meer info hebben, want dat laatste verhaaltje vertelt altijd letterlijk wie de mol is.
En ook al heb ik de mol bijna altijd fout, ik heb sinds 2009 door die verhaaltjes voor de ontknoping de mol goed. Misschien ben ik wel een expert in die verhaaltjes om te raden wie het moet zijn.
Ik weet dankzij de verhaaltjes zeker wie de mol van dit jaar is, ben benieuwd als jullie het ook zien/horen.
citeren   
03/14/2014 1:31 pm

Senior Member

Registratie: 01/09/2014

Originally Posted by Johan Stork:
Ik hoor elk jaar weer mensen rond de laatste aflevering(en) zeggen; ... is de mol! ik zei het toch al vanaf aflevering 1!

Ik zeg nu: Susan is de mol! ik zei het toch al vanaf aflevering 2!

Altijd die mensen die opscheppen over dat ze hun mol goed hebben...  

Dit jaar kunnen mensen het bewijzen met de app! Ik zit trouwens ook vanaf aflevering 2 op Susan..
citeren   
03/14/2014 2:08 pm

Senior Member

Registratie: 01/06/2014
Het enige wat mij zorgen baat is de woordvoering van Art als hij de drie finalisten noemt. (weet niet welke minuut, moet je zelf even terug kijken)
'Een musicalster' - Freek
'Een actrice' - Susan
'Een presentatrice' - Sofie
Vervolgens zegt hij 'Of te wel, de verliezer, de winnaar en de mol'.

Ik zit op Susan maar die woordvoering is wel héél opvallend van Art dit keer.
citeren   
03/14/2014 2:19 pm

NEWBIE

Registratie: 01/03/2014
Dit kan inderdaad een hint zijn maar je vergeet iets; Susan kan niet de winnaar zijn (als ik uitga van je volgorde freek=verliezer, susan=winnaar, sofie=mol), want zij is verliezer of mol..
citeren   
03/14/2014 3:39 pm

Forum Fanatic

Misschien heb ik een tip gevonden wie de mol is (ook al had ik haar al als mol):
Freek is niet de mol, Susan is niet de winnaar en Sofie is niet de verliezer.
En wat is de mol in dit spel zeker niet, ja juist een verliezer. En betekent daardoor dat Sofie het wel moet zijn.
Want de mol is zeker ook geen winnaar, maar de mol en de winnaar zijn wel de beste plekken in dit spel.
En je wint wel een beetje als mol, omdat je de rest van de kandidaten voor liegt!

Ik ga echt zeker voor dat Sofie de mol is, Freek de winnaar en Susan de verliezer. Weet het bijna zeker!
citeren   
03/14/2014 4:38 pm

Cool Senior Member

Registratie: 09/16/2013
Onderwerpen: 5
Maar als je naar haar lichaamshouding kijkt, zie je een steeds breder wordende glimlach op Sofies gezicht verschijnen als Art haar vertelt dat ze niet de verliezer is.

Ze is gewoon blij dat ze gewonnen heeft
................
You can travel the world, but you can't run away from the person you are in your heart! You need to just be!
citeren   
03/14/2014 5:42 pm

Forum Fanatic

Jullie mogen van mijn part lekker op Susan zitten, ik heb haar lang verdacht als mol maar ze is duidelijk een kandidaat.
En ook al zit ik misschien sinds aflevering 1 op Sofie in deze aflevering werd alles zo duidelijk dat het bijna niet anders meer kan zijn dat ze mol is. (En ik zit niet eens echt in een tunnel)'
Ze heeft heel veel opvallende uitspraken genoemd, wat je alleen als mol zijnde doet, ze heeft tijdens die flessen opdracht waarschijnlijk zoveel mogelijk flessen gepakt dat na de mol wijzen, dat voor de andere minder keus was en bij haar als zij de mol is gaat het toch niet in de pot. En luister is heel goed na de uitspraken van Art over Sofie: Sociaal en nieuwsgierig, ze had als een van de weinig vanaf begin een goede tactiek/strategie: afstrepen en geld verdienen en wat opvallend is ze heeft helemaal geen geld verdiend en ze speelde het spel heel hard en ook tegen de kandidaten. En heel toevallig komt elk jaar bij het verhaaltje over de mol voor tactiek en geen geld verdienen enzo. en bij de andere heeft Art daar helemaal niet over gehad. Ik wil jullie niet be
citeren   
03/14/2014 10:58 pm

Senior Member

Registratie: 01/04/2014

Originally Posted by Tristan Febus:
Susan is NIET de winnaar (dus verliezer of mol)
Sofie is NIET de verliezer (dus winnaar of mol)
Freek is NIET de mol (dus winnaar of verliezer)

Freek had een vrijstelling.
Ik hoop te denken dat ´iets is wat het lijkt´een grap was.
Waarom zouden ze in aflevering 9 aangeven wie de mol niet is.
Dat Freek op Sofie zat hoeft niks te betekenen.

En Freek zijn envelop is nooit gevonden, ik denk dan ook nog steeds dat HIJ de MOL is!
citeren   
03/15/2014 4:06 am

Forum Fanatic

Originally Posted by Saskia Wind:

Originally Posted by Tristan Febus:
Susan is NIET de winnaar (dus verliezer of mol)
Sofie is NIET de verliezer (dus winnaar of mol)
Freek is NIET de mol (dus winnaar of verliezer)

Freek had een vrijstelling.
Ik hoop te denken dat ´iets is wat het lijkt´een grap was.
Waarom zouden ze in aflevering 9 aangeven wie de mol niet is.
Dat Freek op Sofie zat hoeft niks te betekenen.

En Freek zijn envelop is nooit gevonden, ik denk dan ook nog steeds dat HIJ de MOL is!

Haha blijf maar lekker bij Freek! Maar als Freek toch de mol is wie wint er dan, niemand zit op hem!
citeren   
03/15/2014 9:16 am

Senior Member

Registratie: 01/09/2014

Originally Posted by Claudia Kemperman:
Maar als Freek toch de mol is wie wint er dan, niemand zit op hem!

Degene die het snelst was.
citeren   
03/15/2014 10:30 am

Forum Addict

Registratie: 09/27/2013

Originally Posted by Ben Bout:

Nee, als eerste degene met de meeste juiste antwoorden... Bij gelijke stand telt pas de tijd.

Overigens, Tristan: jij zegt het precies zoals het is!
citeren   
03/15/2014 11:25 am

Senior Member

Registratie: 02/02/2014

Originally Posted by Erik Oostdijk:

Originally Posted by Ben Bout:

Nee, als eerste degene met de meeste juiste antwoorden... Bij gelijke stand telt pas de tijd.

Overigens, Tristan: jij zegt het precies zoals het is!

Als Freek de mol zou zijn, vind ik wel gek dat hij allebei de enveloppen pakt. Niemand had verwacht dat er twee enveloppen in de bus zou zitten. Susan was verbaast. De envelop lag dieper in de bus, dus als kijker thuis had je ook niets door. Slechte molactie van Freek. Zelfs twee enveloppen met allebei rente bovendien.
citeren   
Pagina 2 / 5 1 - 2 - 3 - 4 - 5 « previous | Next »
Login with Facebook to post
Preview