Wie is de Mol? > ALLES OVER... > Aflevering 9
Aflevering 9, opdracht 1
Pagina 1 / 3 1 - 2 - 3 Next »
Aflevering 9, opdracht 1
03/12/2014 12:05 pm

Forum Addict

Registratie: 09/16/2013
Onderwerpen: 42
Zet hier alles betreffende opdracht 1
................

Hallo, ik ben Chris. Al jaren trouw fan van Wie is de Mol en sinds een aantal jaren mollerator op de site.
citeren   
03/13/2014 2:32 pm

Forum Addict

Registratie: 12/31/2013
Onderwerpen: 9
De aflevering heet  'iets kan gebeuren"
................
Ik ben Pisas en sinds een aantal jaren ben ik Mollerator bij de Wie is de mol.

citeren   
03/13/2014 2:38 pm

Forum Addict

Ellis Esland:

De enveloppen zijn naar de eilanden gestuurd.  Zoek de postbussen en de enveloppen
................

citeren   
03/13/2014 2:48 pm

Forum Addict

Mocht Susan de Mol zijn, dan kan gaat de inhoud van de brieven uit de pot.
Zeker 3 enveloppen hebben haar naam
................

citeren   
03/13/2014 4:17 pm

NEWBIE

Registratie: 03/06/2014
Onderwerpen: 0
Susan heeft een enveloppe laten liggen, das erg mollig.
citeren   
03/13/2014 4:56 pm

Forum Fanatic

Registratie: 01/05/2014
Wat mij opvalt ze hadden na de enveloppen zoeken 17700 euro in de pot gekregen door Art, maar na het tellen door Sofie in eens 15950 waar is het rest van het geld gebleven? Wat wij zien had alleen Sofie het geld in haar hand tijdens het tellen als we de beelden moeten geloven. Misschien 1 van de laatste molacties!
citeren   
03/13/2014 5:03 pm

NEWBIE

Registratie: 03/13/2014
't Geld dat mist is toch de 1750,- uit de envelop die niet gevonden is (volgens mij was die door Suus naar Freek gestuurd)?
citeren   
03/13/2014 5:09 pm

Forum Fanatic

Originally Posted by Marit Tomassen:
't Geld dat mist is toch de 1750,- uit de envelop die niet gevonden is (volgens mij was die door Suus naar Freek gestuurd)?

Ja klopt, maar Art zei duidelijk jullie hebben nu 17700 in de pot als ik goed begrepen heb.
citeren   
03/13/2014 5:48 pm

Cool Senior Member

Registratie: 01/02/2014

Originally Posted by Marit Tomassen:

Klopt precies.  Suus stuurde die 1750 naar Freek en toen ze die envelop in het kistje had gegooid, zag je dat rare moment, dat ze weer in zo'n witte flits nog even sneaky lachend achterom keek.

Die envelop heeft ze laten liggen in die brievenbus. Daarom ging de score van 17.000 zoveel terug naar 15.000 zoveel, toen Sophie zat te tellen.
citeren   
03/14/2014 3:03 am

NEWBIE

Registratie: 01/30/2014
Maar het teruglopen van de pot gebeurde pas toen het volledige bedrag van de brievenbussen-opdracht erbij was gegaan en dat was het bedrag dat Art had geteld uit de 6 enveloppen + rente. Ik denk dus dat er iemand op de een of andere manier nog meer geld uit de pot heeft gehaald.
Hoe dan ook, Susan is mijn mol, zij en Freek mistten heel toevallig precies de envelop die aan Freek geadresseerd zou moeten zijn. Het vreemde vind ik ook dat Freek zegt dat hij niets verdachts heeft gemerkt aan Susan terwijl het duidelijk was dat ze een eiland hadden met 4 brievenbussen waarvan ze er maar 3 hebben gevonden......
citeren   
03/14/2014 3:25 am

NEWBIE

Maar 't is wel eens vaker gebeurd dat de pot in beeld pas terug telt als de kandidaten erachter komen dat er minder in zit.
citeren   
03/14/2014 5:33 am

Junior Member

Ik was even met een vriend aan het overleggen en ons was beide opgevallen dat er iets vreemds is met de enveloppenopdracht. Ik ga hier even hardop over nadenken. Wie denkt er mee?

Er waren zes brievenbussen en zeven brieven. Eén brief ontbrak uiteindelijk. We hebben één brievenbus gezien met daarin twee enveloppen. Dat zou betekenen dat in alle andere brievenbussen gewoon één envelop zou moeten zitten, tenzij... Tenzij de brievenbussen niet geselecteerd zijn op KANDIDAAT maar op AFLEVERING. Kan iemand me hier helpen?

De eerste enveloppen werden gepost door Freek (?) en Sophie (?) als ik het goed heb. Jan-Willem postte geen envelop, omdat Tygo die had gestolen. Ook hij postte deze enveloppen tegelijkertijd. Dat zou dus betekenen dat er logischerwijs in twee brievenbussen, twee enveloppen zouden zitten. Maar dat zou één brievenbus leeg laten. Is er een aflevering geweest waarin er géén envelop is gestuurd? Ik heb hier even bevestiging nodig!

Ik weet niet meer naar wie Sophie en Freek postten. Wat nu als Susan Freek EXPRES de eerste keer de envelop liet pakken, zodat zij de tweede brievenbus kon openen en expres de envelop van Freek of Sophie achter zou kunnen laten zonder op te vallen?

MENINGEN HIEROVER ?!
citeren   
03/14/2014 5:45 am

NEWBIE

Registratie: 03/14/2014
Het is waarschijnlijk dat Susan inderdaad gemold heeft. Tygo probeert contact te leggen met de andere boot omdat er iets raars gebeurt is, maar geen contact mogelijk met de andere boot (Susan omdat Freek aan het varen was). Dat duidt erop dat Susan haar portofoon uit of op stil gezet heeft. Aan Tygo zal het niet gelegen hebben.....
citeren   
03/14/2014 7:43 am

Forum Fanatic

Ja dat vond ik ook raar bij Susan. Maar ik weet zeker dat ze de verliezende kandidaat is.
citeren   
03/14/2014 8:28 am

NEWBIE

Registratie: 01/01/2014
Ik denk te zien dat Susan l een envelop  laat liggen in de brievenbus.  Het fragment is rond 22 min.  De kandidaten zijn uitgaan van 6 omdat ze niet wisten dat Tycho twee enveloppen had. De mol heeft hier ongetwijfeld gebruik van gemaakt. Freek constateert onderweg wel dat de er waarschijnlijk wel 7 enveloppen zijn opgestuurd( als ze de twee van tycho naar susan vinden).  Dan heeft Susan naar mijn idee al een envelop laten liggen.

Art zegt als hij begint met tellen dat er zeven enveloppen verstuurd zijn, als hij de laatste envelop open maakt zegt hij: "envelop nummer 6 en dat is meteen de laatste. Het geld dat voor de opdracht in de pot zit volgens de beelden is:              6250
                                                                                   het geld dat in de enveloppen zat:       8700
                                                                                                           pot+ enveloppen:     14950
                                                                                                   pot+enveloppen+rente:    17700  (Art zegt:2750 rente)

Freek krijgt eerst het geld van de enveloppen en daarna de de rente (een stapeltje, er wordt niet geteld) dit en als Sophie telt zit er : 15950 euro. Op dat moment staat er in beeld dat er 17000 in de pot zou moeten zitten. Er  is dus geld weg (1750), maar ik heb het idee dat dit los staat van een envelop die is blijven liggen. Dat dit eerder gebeurd is.

* Ik baal er van dat Tycho eruit is, hij speelde het spel en ik denk dat hij zonder de vrijstelling van Freek in de finale gestaan had.

citeren   
Pagina 1 / 3 1 - 2 - 3 Next »
Login with Facebook to post
Preview