| 12/30/2013 8:37 am |
 Forum Addict

Registratie: 09/16/2013 Onderwerpen: 42 Berichten: 91
 OFFLINE | Zet hier alles over opdracht 2. |
................
Hallo, ik ben Chris. Al jaren trouw fan van Wie is de Mol en sinds een aantal jaren mollerator op de site.
|
| 01/03/2014 1:46 am |
 Moderator Forum Addict

Registratie: 07/30/2013 Onderwerpen: 32 Berichten: 155
 OFFLINE | aflevering 1 opdracht 2 : Seinen |
................
|
| 01/03/2014 1:47 am |
 Moderator Forum Addict

OFFLINE | Welke dingen vielen jullie op bij deze opdracht? |
................
|
| 01/03/2014 3:12 am |
 Forum Addict

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 120
 OFFLINE | De mol staat niet graag in de schijnwerper.
Dan zou je haast zeggen dat tygo en freek niet de mol kunnen zijn. |
................ de zekerste manier om bedrogen te worden, is zich slimmer te houden dan anderen
( Confucius )
|
| 01/03/2014 3:51 am |
 Forum Expert

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 5 Berichten: 740
 OFFLINE | De duo's:
1. Freek & Tygo
2. Aaf & Jennifer
3. Daphne & Jan-Willem
4. Sofie & Owen
5. Susan & Maurice
Duo 1 moet de pincode seinen. Dit doen ze met een laserpen die groen licht afgeeft. Kleur van de mol? (Schijnbeweging)
Duo 2 herkent 2 cijfers (3 + 4) maar geven later als antwoord 1 cijfer (7, som van de twee cijfers). Hun uitleg is wel plausibel maar ... niets is wat het lijkt?
Duo 3 herkt 1 cijfer (4) maar dat is wel het enige juiste antwoord.
Duo 4 profileert zich als hulpmollen. Ze hebben het over de O en de S? Gaven zij als (fout) antwoord 0?
Duo 5 zegt iets over 4x een signaal. Wat dat exact was weet ik nu niet. (Moet ik de aflevering voor terugkijken.)
Duo 1 ziet laserstralen. F & T denken dat het signalen zijn van de andere duo's. Tygo is de eerste die tot de conclusie komt dat het een lasershow is aangezien er 5 bundels zijn en er maar 4 duo's zijn (naast zij zelf). Even later merkt Tygo het duo A & J op? Freek ontkent dat het een duo is en leidt de aandacht af. |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
http://m0lhunter.blogspot.nl/
|
| 01/03/2014 7:28 am |
 Cool Senior Member

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 91
 OFFLINE | De Opdracht was gewoon gedoemd om te mislukken. Tygo en Freek wisten niet wat ze moesten zoeken. En ook de andere duo's wisten niet dat ze op groene lasers moesten letten. En als het al gelukt was, dan was het te onduidelijk geweest om per groepje exact het goede cijfer te zien.
De kans van slagen was vele malen groter geweest als de duo's hadden mogen overleggen over de code.
En 6 minuten is ontzettend weinig!! |
|
|
| 01/03/2014 1:34 pm |
 Forum Expert

OFFLINE | Tygo zoekt de duo's, hij ziet het duo waar ze het cijfer 2 naar moeten seinen pas op het laatste moment? Verdacht? Misschien, maar dit duo (Sofie en Owen) zien het licht van Freek niet. Aan wie van hun twee dat ligt? |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
|
| 01/03/2014 1:57 pm |
 Moderator Forum Addict

OFFLINE | Dit soort opdrachten zijn altijd gedoemd te mislukken, net zoals opdrachten met walkie talkie's. De mol had ipv van twee doorgeven, makkelijk drie keer kunnen seinen. Dit soort opdrachten valt en staat met iemand die de leiding daarover heeft. Maar zoals gewoonlijk, geen leider in het kippenhok en dan gaat iedereen los. En dan heeft de Mol het makkelijk. |
................
|
| 01/04/2014 9:40 am |
 Forum Expert

OFFLINE | De zaklamp moest een afstand van 1500 meter overbruggen.
Google translate:
vijftien = Shíwǔ (De uitspraak klinkt een beetje als Susan)
honderd = Bǎi (Klinkt als baai, en wie komt er veel in een baai? Een Visser!)
schijn bewegen = Cǐ jǔ míngxiǎn (Maar als je de uitspraak beluistert ...) |
|
| 01/05/2014 4:30 am |
 Forum Expert

OFFLINE | Owen zegt tegen Sofie "Laten we dan zeggen dat we een O en een E hebben gezien".
De uitspraak van E klinkt als het Chinese woord voor mol. Dit woord is Zhi.
OE zou dus kunnen zijn: Owen mol. |
|
| 01/06/2014 3:27 pm |
 NEWBIE

Registratie: 01/04/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 4
 OFFLINE | Als Jennifer de groene laser van Tygo en Freek in de gaten krijgt, zegt Aaf iets in de trant van "groen is de kleur van de Mol" (hier zou de hint "groen is het nieuwe rood" betrekking op kunnen hebben) en vooralsnog denk ik dat de titel "Schijnbeweging" verwijst naar Aaf die tijdens deze opdracht met de zaklamp in haar handen een schijnende beweging maakt zonder er ook daadwerkelijk mee te schijnen (op één korte flits na, om Jennifer om de tuin te leiden, de figuurlijke 'Schijnbeweging' ).
(deze post past bij nader inzien misschien in het topic over Aaf of over Aflevering 1 in het algemeen, maar ja....); |
|
|
| 01/06/2014 4:03 pm |
 Forum Expert

OFFLINE | Heeft iemand al kunnen lezen welke tekst er op dat gebouw verschijnt in bewegende letters? (Vlak voor dat de tijd om is.) |
|
| 01/06/2014 4:17 pm |
 Cool Senior Member

OFFLINE | Originally Posted by Emile Chang: Heeft iemand al kunnen lezen welke tekst er op dat gebouw verschijnt in bewegende letters? (Vlak voor dat de tijd om is.)
Bedoel je misschien deze tekst?
Ik heb het zo'n 4 keer nagekeken, maar ik denk dat er "record holder" staat. |
|
|
| 01/06/2014 4:21 pm |
 Forum Fanatic

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 0 Berichten: 411
 OFFLINE | Originally Posted by Remmie93:
Originally Posted by Emile Chang: Heeft iemand al kunnen lezen welke tekst er op dat gebouw verschijnt in bewegende letters? (Vlak voor dat de tijd om is.)
Bedoel je misschien deze tekst?
Ik heb het zo'n 4 keer nagekeken, maar ik denk dat er "record holder" staat.
Yep, RECORD
HOLDER |
|
|
| 01/06/2014 4:34 pm |
 Cool Senior Member

OFFLINE | Ik heb dit gevonden over de skyline van new york
Every night, many skyscrapers and buildings on both sides of Victoria Harbour light up in a synchronised show called
A Symphony of Lights, named by the
Guinness Book of World Records
as the largest permanent light and sound festival in the world.
(bron: wikipedia)
Dus ik denk dat de record holder daarop slaat. |
|
|