| 01/03/2014 7:10 am |
 Cool Senior Member

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 91
 OFFLINE | De opdracht was trouwens vrij onmogelijk (net als de tweede), dus misschien dat de Mol dacht "Ik ga gewoon geen geld verdienen, maar wel lekker op tijd binnenkomen, zodat ik niet verdacht wordt." Lijkt me een logische theorie, want het was goed mogelijk dat er niemand geld had gevonden. Het was dat Sofie het toevallig zag staan, anders had er helemaal niemand iets verdiend.
Ik verdenk dus vooral de mensen die redelijk vroeg bij Art aankwamen. |
|
|
| 01/03/2014 7:30 am |
 Senior Member

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 25
 OFFLINE | Originally Posted by Mandy Hoek: Het was weer een behoorlijke 1ste aflevering, idd die enveloppen waren opvallend. Dat achter Art een auto met het kenteken Henry V staat is weer te opvallend en te gemakkelijk denk om daar Jennifer of Owen voor te strikken. Meestal is de montage zo dat je uiteindelijk na aflevering 1 geen steek verder bent.......
daar zeg je iets over Henry Seizoen Patrick Stoof was ik (met nog een paar anderen) degene die het opviel dat de laatste aflevering op ST Patricksday zou zijn. Toen wist ik al dat hij de mol was. Dit zou dus ook zomaar dé hint kunnen zijn. |
|
|
| 01/03/2014 8:14 am |
 Cool Senior Member

OFFLINE | Originally Posted by E Eddie Gomis:
Originally Posted by Mandy Hoek: Het was weer een behoorlijke 1ste aflevering, idd die enveloppen waren opvallend. Dat achter Art een auto met het kenteken Henry V staat is weer te opvallend en te gemakkelijk denk om daar Jennifer of Owen voor te strikken. Meestal is de montage zo dat je uiteindelijk na aflevering 1 geen steek verder bent.......
daar zeg je iets over Henry Seizoen Patrick Stoof was ik (met nog een paar anderen) degene die het opviel dat de laatste aflevering op ST Patricksday zou zijn. Toen wist ik al dat hij de mol was. Dit zou dus ook zomaar dé hint kunnen zijn.
Ik zie dit nog steeds niet als een hint, maar meer als toeval.
WIDM selecteert eerst kandidaten, dan een Mol, en dan worden de hints bedacht. Dus heel dat St Patricksday is in mijn ogen nog steeds geen aanwijzing.
Henry V kan echter wel een aanwijzing zijn, want dit kan later bedacht zijn. |
|
|
| 01/03/2014 9:41 am |
 Forum Addict

Registratie: 09/27/2013 Onderwerpen: 0 Berichten: 130
 OFFLINE | Slechts 400 Euro verdiend is toch echt peanuts. Het zou bij zo'n eerste opdracht veel te veel opvallen als je te laat zou komen. Wel een leuke opdracht overigens. Meest opvallende: de auto met Henry V bij het politiebureau. |
|
|
| 01/03/2014 10:29 am |
 Cool Senior Member

OFFLINE | Originally Posted by Erik Oostdijk: Slechts 400 Euro verdiend is toch echt peanuts. Het zou bij zo'n eerste opdracht veel te veel opvallen als je te laat zou komen. Wel een leuke opdracht overigens. Meest opvallende: de auto met Henry V bij het politiebureau.
400 is inderdaad niet veel, maar ik ga er niet vanuit dat dat niet door de Mol binnengebracht is. (Evt. is Susan nog de Mol en heeft ze pech dat Jennifer het zag)
Ik denk dat de Mol niet al te veel wilde opvallen en daarom maar gewoon gezorgd heeft dat deze ruim op tijd binnen is, maar ondertussen geen envelop gevonden heeft.
Overigens, waarom zijn de enveloppen niet meer opvallend felgroen??? Dat viel mij dan weer op.
Iemand een idee???? |
|
|
| 01/03/2014 1:37 pm |
 Forum Expert

Registratie: 12/30/2013 Onderwerpen: 5 Berichten: 740
 OFFLINE | Originally Posted by Remmie93: De opdracht was trouwens vrij onmogelijk (net als de tweede), dus misschien dat de Mol dacht "Ik ga gewoon geen geld verdienen, maar wel lekker op tijd binnenkomen, zodat ik niet verdacht wordt." Lijkt me een logische theorie, want het was goed mogelijk dat er niemand geld had gevonden. Het was dat Sofie het toevallig zag staan, anders had er helemaal niemand iets verdiend.
Ik verdenk dus vooral de mensen die redelijk vroeg bij Art aankwamen.
Jennifer zag het. Zij vond ook het restaurant. Ze vormde een duo met Susan. |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
http://m0lhunter.blogspot.nl/
|
| 01/03/2014 1:54 pm |
 Moderator Forum Addict

Registratie: 07/30/2013 Onderwerpen: 32 Berichten: 155
 OFFLINE | Misschien dat de Mol wel wist dat er maar 400 in de envelop zat en dat de Mol dacht, om de goede sier te maken, laat dat geld maar in de pot komen. Je kweekt dan wel vertrouwen en wat is nu 400 euro. De opdracht daarna ging er vrolijk 2000 euro de lucht in. |
................
|
| 01/03/2014 2:04 pm |
 Forum Expert

OFFLINE | Originally Posted by Mollerators: Misschien dat de Mol wel wist dat er maar 400 in de envelop zat en dat de Mol dacht, om de goede sier te maken, laat dat geld maar in de pot komen. Je kweekt dan wel vertrouwen en wat is nu 400 euro. De opdracht daarna ging er vrolijk 2000 euro de lucht in.
Juist, en de pot zal toch wel redelijk gevuld raken. Behoorlijke kans dat er kandidaten zijn die meer dan 400 euro verdienen bij een opdracht. En als een van deze dames de mol is en verder geen cent verdient (maar wel geld uit de pot haalt) dan heeft zij het goed gedaan. |
................ Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.
|
| 01/03/2014 2:08 pm |
 Cool Senior Member

OFFLINE | Naar mijn mening is vooral de druk om geld te verdienen belangrijk. En achter dit geld zat totaal geen druk, want de rest bracht geen geld in het laatje.
En wat mij betreft haalt een Mol geen geld binnen als er geen druk achter zit, ook niet om de verdenking van zichzelf af te halen. Alles wat een Mol niet in de pot brengt is meegenomen. |
|
|
| 01/03/2014 2:11 pm |
 Cool Senior Member

OFFLINE | Originally Posted by Emile Chang: En als een van deze dames de mol is en verder geen cent verdiend (maar wel geld uit de pot haalt) dan heeft zij het goed gedaan.
Dit ben ik met je oneens. Jennifer zag het beeld en riep direct. Het was totaal niet verdacht geweest als ze er voorbij was gelopen.
Als Susan de Mol is, dan kan ik het nog begrijpen, want Jennifer vond het bord. |
|
|
| 01/03/2014 2:14 pm |
 Forum Expert

OFFLINE | Originally Posted by Remmie93:
Originally Posted by Emile Chang: En als een van deze dames de mol is en verder geen cent verdiend (maar wel geld uit de pot haalt) dan heeft zij het goed gedaan.
Dit ben ik met je oneens. Jennifer zag het beeld en riep direct. Het was totaal niet verdacht geweest als ze er voorbij was gelopen.
Als Susan de Mol is, dan kan ik het nog begrijpen, want Jennifer vond het bord.
Niet verdacht maar ze kweekt op deze manier wel vertrouwen. Nog genoeg momenten waarop anderen meer geld gaan verdienen (en waarop zij er voor kan zorgen dat er geen geld in de pot komt). Misschien deed ze dat bij het seinen al? (Zie topic over Jennifer.) |
|
| 01/03/2014 2:16 pm |
 Cool Senior Member

OFFLINE | Originally Posted by Emile Chang:
Originally Posted by Remmie93:
Originally Posted by Emile Chang: En als een van deze dames de mol is en verder geen cent verdiend (maar wel geld uit de pot haalt) dan heeft zij het goed gedaan.
Niet verdacht maar ze kweekt op deze manier wel vertrouwen. Nog genoeg momenten waarop anderen meer geld gaan verdienen (en waarop zij er voor kan zorgen dat er geen geld in de pot komt). Misschien deed ze dat bij het seinen al? (Zie topic over Jennifer.)
Ik ben het met je eens dat we natuurlijk niet weten wat er nog gaat komen (en een Mol weet dit wel).
Ook is het lastig om op basis van deze 2 opdrachten een Mol aan te wijzen.
En dat seinen... Tja, daar was volgens mij geen Mol nodig om het te laten mislukken. |
|
|
| 01/03/2014 2:32 pm |
 Forum Expert

OFFLINE | Originally Posted by Remmie93:
Originally Posted by Emile Chang:
Originally Posted by Remmie93:
Niet verdacht maar ze kweekt op deze manier wel vertrouwen. Nog genoeg momenten waarop anderen meer geld gaan verdienen (en waarop zij er voor kan zorgen dat er geen geld in de pot komt). Misschien deed ze dat bij het seinen al? (Zie topic over Jennifer.)
Ik ben het met je eens dat we natuurlijk niet weten wat er nog gaat komen (en een Mol weet dit wel).
Ook is het lastig om op basis van deze 2 opdrachten een Mol aan te wijzen.
En dat seinen... Tja, daar was volgens mij geen Mol nodig om het te laten mislukken.
Bij het seinen ging inderdaad heel veel mis. Maar dat weet de mol niet van te voren. Voor hetzelfde geld hebben duo's elkaar wél gevonden en elkaars boodschap begrepen. Als je dan ergens een mogelijkheid ziet ... en je weet hoeveel geld je daarmee uit de pol houdt ...
Jennifer was voor mij zeker niet de enige die verdacht is. |
|
| 01/04/2014 4:03 am |
 Senior Member

Registratie: 01/03/2014 Onderwerpen: 0 Berichten: 25
 OFFLINE | Ik weet niet of het al benoemd is? maar neem de woorden Schijn en Beweging, schijnen van een lamp en bewegen van het licht. Is ook Schijn beweging. Dus niet letterlijk, zoals ik zelf ook gedaan heb bij Daphne en voetbal.
Is er iemand nog iets opgevallen tijdens het schijnen van de lampen. Ik bedoel dan niet het vermoeden dat Jan W, de MOL zou hebben vertaald dmv schijn bewegingen. |
|
|
| 01/04/2014 4:13 am |
 Forum Expert

OFFLINE | Originally Posted by E Eddie Gomis: Ik weet niet of het al benoemd is? maar neem de woorden Schijn en Beweging, schijnen van een lamp en bewegen van het licht. Is ook Schijn beweging. Dus niet letterlijk, zoals ik zelf ook gedaan heb bij Daphne en voetbal.
Is er iemand nog iets opgevallen tijdens het schijnen van de lampen. Ik bedoel dan niet het vermoeden dat Jan W, de MOL zou hebben vertaald dmv schijn bewegingen.
Dat niemand op het idee kwam om morse te gebruiken. Stonden allemaal een beetje met de lamp te draaien. Dat valt tussen allerlei schijnwerpers niet op. |
|