Page 1 / 1
WT voor t eerst?
10/30/2012 4:52 pm

Junior Member

Regist.: 10/25/2012
Topics: 2
Jaja, met recht en reden velen hier in de ban van al die mooie A diploma's.
En ik dus in de ban van mijn C-tje ;-)  Wou er wel nog eentje halen in Krimpen, maar jammer, moest onverwacht afmelden. Ben nog steeds blij met dat diplomaatje, Donna en ik doen alles op ons eigen tempo, we gaan misschien niet zo snel, maar doen rustig verder en we genieten van wat kan en van wat we samen leren.
Maar wat nu? Ik zou dus graag een keertje WT lopen op ons niveau(tje) . Weet eigenlijk niet waar en wat en hoe.... Waar begin je eigenlijk het beste mee? En zijn die WT's echt zo dat beginnende hondjes dat al aankunnen? Want natuurlijk niets van ervaring hiermee. Het lijkt me zo heel erg anders dan een gewone diplomadag. Weet ook niet of Donna daar al klaar voor is. Maar goed, kan iemand me iets aanraden?
................
Carla en Donna
11/02/2012 3:55 pm

Junior Member

Regist.: 10/26/2012
Topics: 1
Als je eens wil weten wat er gebeurt op een wt, kun je er best eens gaan kijken. Neem Donna mee, dan went ze ook al wat aan de sferen en jij kunt lekker je ogen uitkijken.

Als je weet wat ze op een wt van je verlangen, kun je ook wat beter inschatten of jij en Donna daar al aan toe zijn.

Op een wt wordt de steadiness van de hond wat meer op de proef gesteld dan op een diplomadag, er gebeuren gewoon spannendere dingen, meervoudige apporten, springkonijn, verleiding op de terugweg enz. Ook het volgwerk wordt lastiger, omdat er nu geen achtje wordt gevraagd, maar soms wat linielopen met je hondje los terwijl er een dummy gaat vallen of terwijl zelfs een andere hond mag apporteren.

Ik heb geen idee wat jouw Donna, naast de gewone diploma-onderdelen, allemaal beheerst. Er is eind november dacht ik een wt in St. Oedenrode (wat dichterbij dan Oldenzaal ;-) ), misschien dat je daar kunt gaan kijken. En dan kun je de hele winter lekker doortrainen en in het voorjaar zelf inschrijven.
11/03/2012 4:17 am

Junior Member

Regist.: 10/25/2012
Topics: 2
Ja, zal dringend es moeten gaan kijken.  Weet bv niet eens wat ik me bij een springkonijn moet gaan voorstellen, maar van het woord af te leiden, lijkt me iets waar mijn Donna onmiddellijk achterna gaat ;-)
En naar wat ik lees, hm, die belangrijke basis, steadyness en volgwerk, al helemaal tijdens werk van een ander hondje, dat zal dan wel hét trainingspunt van deze winter moeten worden!
................
Carla en Donna
Page 1 / 1
Login with Facebook to post
Preview