Wie is de Mol? > ALGEMEEN > LEES MIJ EERST
Veel gestelde vragen
Pagina 1 / 1
Veel gestelde vragen
11/10/2013 7:59 am

Moderator
Forum Addict

Registratie: 07/30/2013
Onderwerpen: 32
1. Kan ik mijn profiel bewerken?
2. Hoe kan ik plaatjes in mijn bericht zetten?
3. Ik wil reageren in een topic. Wat moet ik doen?
4. Telkens als er een nieuw bericht in een topic is gezet, krijg ik een e-mailbericht. Hoe kan ik dat uitzetten?
5. Ik wil naar het eerste door mij ongelezen bericht in een topic. Kan dat?
6. Ik heb een foutje gemaakt. Kan ik dat nog aanpassen?
7. Ik wil mijn bericht verwijderen. Kan dat?
8. Hoe kan ik een bericht van een voorganger citeren?
9. Wat zijn tags en wat doet het?
10. Hoe komt het dat niet altijd alle aanwezige leden getoond worden in het kader Wie is hier?
11. Hoe maak ik schermafbeeldingen?
12. Ik wil een topic aanmaken, maar ik weet niet of dit onderwerp al bestaat. Wat moet ik doen?
13. Kan ik mijn topic overal op het forum neerzetten?
14. Kan ik een video in mijn bericht plaatsen?
15. Kan ik een poll plaatsen?
16. Kan ik smileys in mijn bericht zetten?
17. Wat betekenen die sterretjes achter de naam van elk subforum?
18. Hoe kan ik een persoonlijk bericht aan iemand sturen?
19. Als ik een bepaalde functie wil gebruiken dat niet in de editor staat, kan ik die dan ook niet gebruiken?

1. Kan ik mijn profiel bewerken?
Op dit forum is het alleen mogelijk om je onderschrift (signature) aan te passen. Klik hiervoor op de button 'Profile' net boven het forum en pas je onderschrift aan. De rest van je profiel kun je op je eigen Facebookpagina aanpassen. Als je hier vragen over hebt, neem dan contact op met Facebook.

2. Hoe kan ik plaatjes in mijn bericht zetten?
Dat is mogelijk, alleen dient de afbeelding al op internet te staan.

Kopieer de hyperlink van de betreffende afbeelding, klik op het 'ansichtkaartje' () en plak de hyperlink in het daarvoor bestemde veld en klik op 'Ok'.

3. Ik wil reageren in een topic. Wat moet ik doen?
Reageren kan op twee manieren: 1. een algemene reactie plaatsen of 2. op een ander bericht uit het topic reageren.
1. Typ je bericht in het witte vlak onderaan het scherm. Als je klaar bent met typen, klik je op 'Plaats reactie'. Na een paar seconden is je reactie geplaatst
2. Zoek het bericht op waar je op wilt reageren en klik rechts onderaan het bericht op 'Quote'. Typ vervolgens je bericht. Als je klaar bent, klik je op 'Submit'. Na een paar seconden is je reactie geplaatst.

4. Zit er een e-mailnotificatiefunctie op dit forum?
Nee. De inbox van je e-mailprogramma komt dus niet vol te staan met dergelijke notificaties.

5. Ik wil naar het eerste door mij ongelezen bericht in een topic. Kan dat?
Helaas is dat niet mogelijk. Het is wel mogelijk om de meest recente topics zichtbaar te maken. Klik daarvoor op de button 'Last Threads' net boven het forum.

6. Ik heb een foutje gemaakt. Kan ik dat nog aanpassen?
Nee, je kunt je berichten niet zelf aanpassen. Als je per se een bericht aan wil passen, neem dan contact op met één van de Mollerators, want zij kunnen de berichten wel aanpassen.

7. Ik wil mijn bericht verwijderen. Kan dat?
Nee, je kunt dat niet zelf doen. Alleen de administrators en Mollerators kunnen berichten verwijderen. Als je dus per se een bericht wilt (laten) verwijderen, richt je dan aan één van de Mollerators. Zij kunnen dan jouw bericht verwijderen.

8. Hoe kan ik een bericht van een voorganger citeren?
Dat kan op twee manieren: via 'Meer opties' of door de BBCode [ quote ] en [ /quote ] te gebruiken.
Klik op 'Reageer' rechtsonder het bericht waarop je wilt reageren en klik op 'Meer opties'. Klik vervolgens op 'Quote' in het bericht van degene waarop je reageert. Verwijder eventueel de tekst waarop je niet wenst te reageren en geef je reactie en klik op 'Plaats reactie'.
Als je dit te omslachtig vindt, kun je er ook voor kiezen om de codes [ quote ] en [ /quote ] (zonder spaties) te gebruiken. Zet de tekst waarop je wilt reageren tussen voornoemde codes, geef je reactie en plaats je bericht.

9. Maakt dit forum ook gebruik van 'tags'?
Nee.

10. Kan ik zien wie van mijn (Facebook)vrienden op dit forum aanwezig zijn?
Nee, dat is niet mogelijk.

11. Hoe maak ik schermafbeeldingen?
Dat kun je doen met Printscreen. Op de meeste toetsenborden aangegeven als PrtScr o.i.d. Als je op Printscreen hebt gedrukt, open je paint en plak je m.b.v. CTRL+V. Deze afbeelding sla je vervolgens op en je kunt hem uploaden en op dit forum deeplinken.

12. Ik wil een topic aanmaken, maar ik weet niet of dit onderwerp al bestaat. Wat moet ik doen?
Dat is heel simpel! Helemaal rechts bovenin, staat de 'Search'-button. Als je hierop klikt, kun je naar topics en reacties zoeken. Typ hier één of enkele woorden van jouw onderwerp of topicinhoud en klik op het 'Search'. Op die manier kun je dus zien of jouw onderwerp al bestaat.

13. Kan ik mijn topic overal op het forum neerzetten?

Nee, dat is niet de bedoeling. Je kunt je topic in het juiste subforum zetten. Een topic dat over het programma in zijn algemeenheid gaat, kan in het subforum Wie is... de Mol? Forum.nl gezet worden, een topic over een specifieke kandidaat kan in het daarvoorbestemde subforum gezet worden, dus een onderwerp dat -vrijwel- alleen over Daphne gaat, kan in de categorie 'Alles over...' en in het subforum 'Daphne' geplaatst worden en zo heeft elke kandidaat èn de presentator Art Rooijakkers zijn/haar eigen subforum. Ook voor de dagboeken van de mol en het radioprogramma De Roodshow is er een apart subforum aangemaakt.

14. Kan ik een video in mijn bericht plaatsen?
Ja, dat kan, mits het filmpje van YouTube afkomstig is! Klik op het YouTube-icoontje () en plak de link van het filmpje in het tekstveld en klik op 'Ok'.

15. Kan ik een poll plaatsen?
Nee, dat is op dit forum niet mogelijk. Als je een poll op dit forum wil plaatsen, kun je die wel aanmaken via http://poll.dezeserver.nl en die poll in het forum plaatsen.

16. Kan ik smileys in mijn bericht zetten?
Ja dat kan. De smileys die Facebook ter beschikking stelt, zijn ook te gebruiken op dit forum. De meest gebruikte zijn:

17. Kan ik een forum als 'favoriet' aanmerken?
Nee, helaas is dat niet mogelijk.

18. Kan ik via dit forum een persoonlijk bericht naar iemand sturen?

Nee, dat is niet mogelijk. Persoonlijke berichten dien je vanaf je persoonlijke Facebookprofiel te versturen.

19. Als ik een bepaalde functie wil gebruiken dat niet in de editor staat, kan ik die dan ook niet gebruiken?
Dat hangt er vanaf. Als er een PGD-code van bestaat, is de kans groot dat je die code wel kunt gebruiken op dit forum. Hieronder staat een overzicht van de mogelijke PGD-codes (je moet ze alleen zonder spaties gebruiken):

[ b ]...[ /b ] wordt vet
[ i ]...[ /i ] wordt cursief
[ u ]...[ /u ] wordt onderstreept
[ quote ]...[ /quote ] wordt

tekst

[ link ]...[ /link ] (of [ url ]...[ /url ]) wordt http://wieisdemol.avro.nl
[ link=http://... ]...[/link] (of [ url=http://... ]...[ /url] wordt Wie Is De Mol?
[ color=... ] gewenste kleur (in Engels)[ /color] wordt gewenste kleur
[ left ]...[ /left ] wordt

links uitgelijnd
[ center ]...[ /center ] wordt

gecentreerd
[ right ]...[ /right ] wordt

rechts uitgelijnd
Last edited by
................

citeren   
Pagina 1 / 1
Login with Facebook to post