Page 1 / 1
Het doel van dit forum
09/08/2011 5:04 pm

Moderator
Administrator
NEWBIE

Regist.: 09/05/2011
Topics: 0

Geachte mensen ik loop al een poos met het volgende idée. Leest u onderstaande bericht en hoor graag een reactie.

Geachte jongeren zowel in Suriname als Nederland/buitenland,

Wat vinden jullie van het idee om een jongeren sociaal maatschappelijk platform op te zetten met steun vanuit de regering of misschien wel de jeugdparlementariers.

De taken van dit platform zijn alsvolgt:

- opkomen voor de rechten van de jongeren
- jongeren steunen op verschillende gebieden zoals onderwijs en het vinden van werk
- het opzetten van buurthuizen per regio waarbij jongeren tegen betaalbare contributies gebruik
kunnen maken van bv computers om cursussen te volgen. Denk bv aan microsoft word leren etc
etc.
- het geven van cursussen tegen prijzen die betaalbaar zijn voor een ieder.

Het zou goed zijn als er dus een samenwerking komt tussen jongeren in Suriname en Nederland. In Nederland zou je dan platform moeten opzetten van jongeren die dus aardig kennis hebben op allerlei gebieden zoals ICT, juridisch, arbeidsbemiddeling etc etc. Mischien wel gestudeerd erin zou nog mooier zijn. Maar aangezien ik niet de financien heb om hun een vergoeding te geven is dit voor mij nog niet haalbaar.

De bedoeling is dat deze jongeren m.b.v hun kennis jongeren in suriname zullen begeleiden en opleiden. De jongeren die dan opgeleid zijn die moeten dan instaat zijn om dus de andere jongeren in Suriname weer verder op te leiden. Uiteraard gaat er dan regelmatig contact zijn met de jongeren in Nederland voor verder vragen en support.

Het moet uiteindelijk een platform worden waar jongeren met problemen op allerlei gebieden terecht kunnen. Een soort vraagbaak.

Ik kijk uit naar jullie reacties!!

Riyaz

Page 1 / 1
Login with Facebook to post
Preview