Leven in God > testimonials
God is goed! God is liefde!
Page 1 / 1
God is goed! God is liefde!
10/09/2011 12:48 pm

Junior Member

Regist.: 10/08/2011
Topics: 4
Hoe kom ik er achter dat God goed is..!? Door Hem te geloven, dat is te vertrouwen en steeds opnieuw naar Jezus te kijken, het Beeld van de onzichtbare God. Door dat te doen kwam Hij nabij door Zijn Geest die ik de Liefste noem. Hij heeft dat vertrouwen nooit beschaamd en heerlijk waar gemaakt in mijn leven. Ik weet Hem altijd zeer nabij, ik vertrouw Hem en Hij heeft bij mij wonderbaar alle eenzaamheid weggenomen sinds de tachtiger jaren van de vorige eeuw. Toen de epifanie van de Heer in mijn leven kwam was ik nooit meer eenzaam, hoe het kan, God weet het!! Ook ben ik een heel gelukkig mens daardoor geworden want als God nadert verdwijnt alle schaduw, Licht uit Licht en waarachtig God uit waarachtig  God. Geboren, niet gemaakt, van hetzelfde Wezen met de Vader door Wien alle dingen gemaakt zijn.... en die mens is geworden. Deze regels uit de geloofsbelijdenis van Nicea vertellen het wonder van Zijn incarnatie.We kunnen het allemaal niet begrijpen, wel geloven en er op vertrouwen dat God het beste met ons voor heeft. De Heilige Geest werkt dat geloof in onze harten, leert ons openstaan voor alles wat Jezus Christus heeft gezegd en gedaan. Zo is Hij spreekbuis van de Vader en de Zoon. En het allermooiste is: Hij heeft mijn zonden vergeven, mij wedergeboren doen worden door de doop en een nieuwe toewijding gegeven aan Christus. Hoe zouden wij die der zonde gestorven zijn daarin nog leven? De nieuwe mens is opgestaan en de strijd tegen de oude mens duurt een leven voort, maar zeker is de overwinning door Christus onze Heer. Hij kwam om ons weer te verzoenen met God en ons weder te brengen met Hem. Als dat geen liefde is.... Lieve mensen, geloof dan het evangelie, het is een kracht Gods tot behoud.    
10/09/2011 1:55 pm

Administrator
Junior Member

Hoi Hans,
Je vertelt dat je de Geest de Liefste noemt. Kun je iets delen hoe je dat ervaart in de praktijk.
10/10/2011 2:46 am

Junior Member

Hem noem ik de Liefste omdat de Heilige Geest altijd God en Jezus Christus, het levende Woord naar voren brengt. Hij brengt alles te binnen IN ONS MENSEN wat Jezus in Gods Naam verkondigde. Hij dwingt nooit maar Zijn zachte stem leidt in alle waarheid. Hij is een Persoon die deel uit maakt van het goddelijk wezen die als Vader en Zoon elkaar diep beminnen. Een voorbeeld hoe wij zouden moeten leven in liefde. De met pinksteren gezonden Geest, tevens de Geest van God en Jezus, laat ons steeds de daden van Jezus Christus, Gods Zoon zien. Daarom voor nu op aarde de Liefste, waarmee wij direct contact kunnen hebben en die ons door de Zoon brengt tot de Vader van alle Lichten. Hij geeft ons de liefde voor God en voor Jezus Christus, hoe zouden wij anders, als er geen relatie bestond met de Geest, dit alles kunnen geloven......

Lees ook de woorden van Jezus in Johannes 16: 13-15:

'doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen. Hij zal  Mij verheerlijken, want Hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen. Al wat de Vader heeft, is het mijne; daarom zeide Ik: Hij neemt uit het mijne en zal het u verkondigen.'

En als ik tevens in dit verband Hem de Liefste noem, eer ik ook de Vader en de Zoon.

10/10/2011 5:30 am

NEWBIE

Regist.: 10/10/2011
Topics: 0

Originally Posted by Hans Zellenrath:
Hem noem ik de Liefste omdat de Heilige Geest altijd God en Jezus Christus, het levende Woord naar voren brengt. Hij brengt alles te binnen IN ONS MENSEN wat Jezus in Gods Naam verkondigde. Hij dwingt nooit maar Zijn zachte stem leidt in alle waarheid. Hij is een Persoon die deel uit maakt van het goddelijk wezen die als Vader en Zoon elkaar diep beminnen. Een voorbeeld hoe wij zouden moeten leven in liefde. De met pinksteren gezonden Geest, tevens de Geest van God en Jezus, laat ons steeds de daden van Jezus Christus, Gods Zoon zien. Daarom voor nu op aarde de Liefste, waarmee wij direct contact kunnen hebben en die ons door de Zoon brengt tot de Vader van alle Lichten. Hij geeft ons de liefde voor God en voor Jezus Christus, hoe zouden wij anders, als er geen relatie bestond met de Geest, dit alles kunnen geloven......

Lees ook de woorden van Jezus in Johannes 16: 13-15:

'doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen. Hij zal  Mij verheerlijken, want Hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen. Al wat de Vader heeft, is het mijne; daarom zeide Ik: Hij neemt uit het mijne en zal het u verkondigen.'

En als ik tevens in dit verband Hem de Liefste noem, eer ik ook de Vader en de Zoon.

10/23/2011 3:59 pm

NEWBIE

Regist.: 10/10/2011
Topics: 0

Originally Posted by Robert van Mierlo:
Hoi Hans,
Je vertelt dat je de Geest de Liefste noemt. Kun je iets delen hoe je dat ervaart in de praktijk.

Voor mij is de heilige geest héééél lief, omdat Hij mij door andere ogen laat kijken. Dat vind ik al heel wat. Nu zie ik niet alleen de negatieve kant van iemand, maar ook de goede kant, waardoor ik minder oordelend ben en met meer begrip en liefde ( zonder afkeuring) naar een ander kan kijken. Dat is toch rijkdom. God's liefde voor ons, maakt ons rijk en haalt de sluiers voor onze ogen en gedachten weg, hij raakt ze aan op een bijna onmerkbare maar natuurlijke manier. Daardoor weet je dat de Heilige Geest je leidt en je onderwijst. Poppeke!
Page 1 / 1
Login with Facebook to post
Preview