Wie is de Mol? > ALLES OVER... > Owen
Alles over Owen
Pagina 1 / 2 1 - 2 Next »
Alles over Owen
10/25/2013 9:10 am

Moderator
Forum Addict

Registratie: 07/30/2013
Onderwerpen: 32
Laat in dit topic weten waarom jij denkt dat Owen juist wel of niet de Mol is of plaats andere dingen die je kwijt wilt over hem.
................

citeren   
01/03/2014 4:58 am

Forum Expert

Registratie: 12/30/2013
Onderwerpen: 5
Een Tweet in Moltalk: Henry V is geboren op ... Owen is ook geboren op ...

In een ander topic werd al gezegd dat Henry V regelmatig ruzie had met een Owen.
................
Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.

http://m0lhunter.blogspot.nl/

citeren   
01/03/2014 6:59 am

Cool Senior Member

Registratie: 01/03/2014
Onderwerpen: 0
Het valt me op dat Owen zich een beetje op de achtergrond houdt. Terwijl hij mij toch een beetje een sfeermaker lijkt (een rol die Tygo nu kennelijk vervult)
citeren   
01/05/2014 2:58 am

Forum Expert

Owen vertelt dat je een woord op verschillende manieren kan uitspreken, en dat het dan een heel andere betekenis heeft. Klopt! (Zoals omgekeerd verschillende woorden voor "ons" als Nederlanders hetzelfde kunnen klinken. Had ik tenminste wel bij het beluisteren van woorden. Verschillende woorden klonken allen als Susan.) Misschien weet Owen iets meer van het Chinees dan de anderen? De mol schrijft iets in het dagboek 'Chinees is voor niemand een dagelijkse gewoonte' of zo iets. Owen en Tygo moesten op zoek naar Mido cafe. (Owen "liet" Tygo al het werk doen. Hij raakte alleen een keer een agent aan. Dat vond hij zelf wel stoer. Je zal als mol toch meteen een boete krijgen. Goede roof uit de pot.) Stel dat mido een afkorting is? Chinezen lezen van rechts naar links. "Wij" Nederlanders zouden dat dan lezen als odim: Owen die is mol. Of als je het een beetje door elkaar schudt: oidm = Owen is de mol.

Owen schijnt O S. Owen & Sofie. Maar kan ook O.S. zijn (Owen Schumacher).

Hij draagt een zwart-wit gestreept shirtje. Soort boevenpakje. De mol is de boef.

Ook geplaatst in het topic afl. 1: test & executie. Owen geeft antwoord op vraag 14 "Houdt de mol ervan om in de schijnwerpers te staan?" Hij geeft als antwoord 'Nee'. Art zei "de mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan'. Owen was behoorlijk voortvarend om Tygo in de schijnwerpers te zetten. Daarbij zag hij (maar daarbij kreeg hij 'hulp' van Sofie) het groene licht van Tygo en Freek niet.

Originally Posted by Marjanne Mol:
De laatste weken heb ik Owen wel erg vaak op tv gezien.
O.a. dagenlang bij de slimste mens.

Ja, maar dat waren volgens mij herhalingen.

Ik las ergens een theorie over de cijfers 673. Een andere kijker had deze cijfers gespot. De vraag ontstond al "Wat kan dat betekenen?" Nou, wellicht verwijst het naar de geboortedatum van Owen: 21 maart 1967.

Las ergens anders de theorie (P56 op een pilaar) dat Owen op de 5e/6e plaats zat bij de executie. 5 of 6 afhankelijk van standpunt: begin je van links, of begin je van rechts.

Op een andere pilaar stond P96. Owen deed in 1996 een show langs allerlei comedyclubs in Engeland.

Nog iets ...

Owen zegt tegen Sofie "Laten we dan zeggen dat we een O en een E hebben gezien".

De uitspraak van E klinkt als het Chinese woord voor mol. Dit woord is Zhi.

OE zou dus kunnen zijn: Owen mol.
................
Compleet gestoorde kijker van "Wie is de mol?" maar te weinig deskundig om een molloot te mogen zijn.

citeren   
01/06/2014 4:12 am

NEWBIE

Registratie: 01/06/2014
Bij de eerste executieronde van aflevering 1, waarin Daphne er uit lijkt te vliegen viel mij wat op toen ik Moltalk de nabeschouwing terug keek. Het gaat om een scene van luttele seconden en toch heeft in die tijd het ene shot Owen de pet op en het andere shot niet.
Misschien is het niks maar vond het vreemd, immers wie gaat er nu bezig zijn met een petje op petje af spel tijdens zo'n eerste ronde, de Mol is toch de enige die zich niet druk hoeft te maken om de uitslag, let ook op het geniepige lachje van Owen...

citeren   
01/07/2014 3:35 pm

Forum Fanatic

Registratie: 01/07/2014
Alhoewel mijn Mol op dit moment Aaf is, begin te twijfelen aan Owen.  Ik vind deze beweging van Owen raar!

zie 27:06 min

Hij brengt zijn hand naar zijn gezicht maar het is nou niet omdat zijn bril scheef zit. Het lijkt wel een minimale "schijnbeweging"

Tygo valt voor mij nu af als mol. Want op dit moment roept hij de anderen. Een mol zou stug doorlopen zoals Owen doet. Alsof hij de anderen niet gezien heeft.

................
Kamp Jennifer

usɐd uıǝʇ pɐʇ osɯɯıƃǝu ʌɐu ɾnןןıǝ ɯǝǝopǝu' oz opɯ ǝu ʞoɹʇzıɔɥʇıƃ¡痣
citeren   
01/07/2014 4:01 pm

Cool Senior Member

Ik kijk de aflevering nu nóg een keer en mij valt op dat Owen bij het vertellen over het eerste deel van die test, het tot twee keer toe heeft over 'op scherp zetten'.
Grappige uitspraak voor een Mol...
citeren   
01/07/2014 4:12 pm

Forum Fanatic

@Michelle Brouwer

Ook ik kijk nog steeds de afl terug en wat valt mij nu op ?

Laat de MOL zijn ware gezicht zien?? Owen kennen we allemaal van Koefnoen, daarin speelt hij altijd andere personages!!!!!!
Dus niet zijn ware gezicht!

En hij probeert bij het politie bureau , jennifer verdacht te maken door te zeggen 5 toch? (500€) ipv 400, maar volgens mij heeft de rest het niet gehoord of reageerde er niet op.
................
Kamp Jennifer

citeren   
01/07/2014 4:35 pm

Forum Fanatic

................
Kamp Jennifer

citeren   
01/08/2014 6:06 am

Forum Addict

Registratie: 09/27/2013

Originally Posted by Emile Chang:
Owen vertelt dat je een woord op verschillende manieren kan uitspreken, en dat het dan een heel andere betekenis heeft. Klopt! (Zoals omgekeerd verschillende woorden voor "ons" als Nederlanders hetzelfde kunnen klinken. Had ik tenminste wel bij het beluisteren van woorden. Verschillende woorden klonken allen als Susan.) Misschien weet Owen iets meer van het Chinees dan de anderen? De mol schrijft iets in het dagboek 'Chinees is voor niemand een dagelijkse gewoonte' of zo iets. Owen en Tygo moesten op zoek naar Mido cafe.

Dat is toch algemeen bekend? Althans ik weet ook dat je bepaalde Chinese woorden op tig manieren kunt uitspreken waardoor je een andere betekenis krijgt. Daarvoor hoef je echt geen mol te zijn, lijkt mij!
citeren   
01/08/2014 9:46 am

Forum Fanatic

Originally Posted by Erik Oostdijk:

Owen vertelt dat je een woord op verschillende manieren kan uitspreken, en dat het dan een heel andere betekenis heeft. Klopt! (Zoals omgekeerd verschillende woorden voor "ons" als Nederlanders hetzelfde kunnen klinken. Had ik tenminste wel bij het beluisteren van woorden. Verschillende woorden klonken allen als Susan.) Misschien weet Owen iets meer van het Chinees dan de anderen? De mol schrijft iets in het dagboek 'Chinees is voor niemand een dagelijkse gewoonte' of zo iets. Owen en Tygo moesten op zoek naar Mido cafe.

Dat is toch algemeen bekend? Althans ik weet ook dat je bepaalde Chinese woorden op tig manieren kunt uitspreken waardoor je een andere betekenis krijgt. Daarvoor hoef je echt geen mol te zijn, lijkt mij!

Kom jij ook nog met een theorie of kraak je alles af wat anderen hebben ontdekt.?
................
Kamp Jennifer

citeren   
01/08/2014 11:35 am

Forum Expert

Originally Posted by Erik Oostdijk:

Let op de hoofdzin! (De vraag "Misschien weet Owen iets meer van het Chinees dan de anderen?" Het is bij mij in ieder geval bekend (en waarschijnlijk bij veel meer mensen) maar het is Owen die er iets over zegt. Andere kandidaten niet.
................

citeren   
01/08/2014 1:04 pm

Forum Fanatic

Niet in de schijnwerpers willen staan! kan ook op Owen slaan, want hij is altijd verkleed (koefnoen) als iemand anders!!
................
Kamp Jennifer

citeren   
01/08/2014 2:24 pm

Forum Expert

Originally Posted by Piet Puk:
Niet in de schijnwerpers willen staan! kan ook op Owen slaan, want hij is altijd verkleed (koefnoen) als iemand anders!!

Met alle respect maar ik denk dat je die uitspraak niet moet linken aan zaken buiten het programma.
................

citeren   
01/08/2014 2:53 pm

Forum Fanatic

Ow en waarom niet? doet iedereen toch. Ze linken het ook aan iemand die een radio prgramma doet.
................
Kamp Jennifer

citeren   
Pagina 1 / 2 1 - 2 Next »
Login with Facebook to post
Preview